Suomen Harmonikkaliitto

Viisirivistä Juutuubissa

Aloittaja Armando Bugari, 04-02-2009, 22:29:13

« edellinen - seuraava »

Armando Bugari

Tuolla soittelee nuori suomalainen "Tervaharmonikka" ihan mainiosti. Tunteeko kukaan miestä?
http://www.youtube.com/watch?v=-zkBn7-BdKk&feature=channel

Viljo

Nuori mies. Muistaakseni tuo oli tuossa ihan muutamien vuosien sisällä ollu Hopeisessa... tai jossain semifinaalissa tai jotain..
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

KurttuPaavo

Raskasta on poijaan soitto, mikin paikka lienee olis saanut olla enemmän diskantin puolella. Kovasti se on treenannut.

olli

Kuuntelin tätä "tervaharmonikkaa" jo aiemmin ja kommentoinkin tuolla hanuristit.netissä.  Tuntuu, ettei tällaisen harrastelijan sovi kommentoida (soita ite paremmin, on se palaute).  Mielestäni toisen soittoa voi arvioida kriittisesti.  Palautteesta ei sovi hermostua.  Tässä esimerkissä harjoittelua vaatii palkeitten käyttö (kesken soivan nuotin olikin pakko kääntää palkeiden suuntaa).  Rekistereiden käyttö myös kuulosti huonosti valitulta (saattoi johtua siitä mikin sijoituksesta ja äänitystilanteesta).  Itse olen pannut omaa soittoani koneelle yksinkertaisella Logitechin Quik Camilla, se nyt ei ole kummoinen äänityslaite, mutta itselle saa vähän kuvaa omasta soitosta.  Sormet näyttivät pelaavan, bassossa mielestäni perusbassoa painettiin liian pitkään (isäni neuvon perusteella olen pyrkinyt lyhyisiin bassoihin).  Luonnollisesti nuottien mukaan soitetaan myös bassot pitkinä silloin kun niin on kirjoitettu.

PS Eihän näille sivuille linkitetä yotuubista muuta, kuin tämän esimerkin mukainen osoitelinkki, eihän.  Minua rupes haittaamaan tuolla hanuristien.netissä, kun sinne linkitetään valmis kuva, josta sitten painetaan.  Tällainen vie minusta liikaa tilaa ruudulla.  Kyllähän kiinnostuneet osaavat mennä yksinkertaisen "rivilinkin" kauttakin sinne tuubiin.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Lainaus käyttäjältä: olli - 05-02-2009, 12:44:39
PS Eihän näille sivuille linkitetä yotuubista muuta, kuin tämän esimerkin mukainen osoitelinkki, eihän. 

Mennään ihan palautteen mukaan. Jos joku/jokin alkaa harmittaa, niin viestiä mulle, niin mennään sen mukaan.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!