Suomen Harmonikkaliitto

Viipurilainen Kukkamalli

Aloittaja Viljo, 30-10-2011, 09:41:12

« edellinen - seuraava »

Viljo

Yksi norjalainen otti yhteyttä ja hän haluaisi kovasti Viipurilaisen kukkamallin. Saa olla huonossakin kunnossa - hän voi itse korjata kuntoon. Pääasia, että on alkuperäiset kielet ja että soitin on vielä korjattavissa. Voi ilmoittautua minulle, mikäli löytyy myydä tällainen soitin.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Siis voi olla oikeastaan mikä kukkamalli tahansa. Ei kuitenkaan niitä tummarunkoisia vaan kellertäviä, missä keskellä lukee Soitintehdas keskellä diskanttirunkoa - esimerkiksi.

Hintahaarukka pyörii siellä 500 euron tietämillä tällä kaverilla niillä soittimilla, mitkä ovat täyskorjauksen tietämillä. Hinta riippuu vähän siitä soittimen kunnostuslähtökohdasta.

Viljo

Käytännössä suurin osa Suomessa valmistetuista soittimista 20- ja 30-luvun pelit ovat saksalaisilla kielillä. Mutta jos löytyy jokin hyvä vaihtoehto, niin laita minulle yksityisviestiä. Uskon, että hinnassa on nevotteluvaraa suuntaan jos toiseen. Laita vaikka kuva / kuvia tulemaan samalla.

Hannu S

Tiedä kyllä yhden henkilön, jolla olisi sellainen kukkamalli, kun osaisi vain myydä soittimen. Perintökalu ymmärtääkseni. Täydellisen kunnostuksen soitin kaipaa,  muutamia kieliä on irti vahauksista yms, joten vahaukset, nahat, viritykset yms täyttyisi tehdä, mutta muutoin rungoltaan olisi hyvä soitin mistä entisöidä. Soittimen omistaja ei itse soita, joten lienee kysymys, ettei tiedä paljonko siitä saisi ja ettei vain menisi liian halvalla? Olen vain odotellut milloin osaisi päättää.

PaRisto

Tuo ei taida olla kukkamalli, mutta on ilmaantunut tuollainen myyntiin...

Tiedä sitten kelpaako?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=578121

t. PaRisto
PaRisto

Viljo

On tuo kukkamalli ja näppäimistö on muotoiltu päädyistään hyvin poikkeuksellisesti. Laitoin viestiä jo Norjaan. Katsotaan, lähteekö peli.

ftamt

Kukkamalli on muuten aito, mutta osa koristenäppäimistä toisesta päästä on poissa.
Ehkä alumiinivarret ovat vielä paikallaan uudelleen tehtyjen porraslistojen alla. Kyllähän
tästä kovalla työllä vielä pelin saa. Itselläni oli samalla tavalla remontoitu Kouvolan kukka-
malli, jossa koristenäppäimet oli piilotettu. Onneksi portaat oli aidot ja reiät vain tukittu
puupaloilla. Alta ponnahtivat alumiinivarret ja niihin kiinnitetyt puiset pystytapit ehjänä, joten
tarvitsi hankkia vain samanlaiset puuttuvat näppäimet. Olisikohan tämäkin muutos tehty
hukkaan joutuneiden näppäimien takia? Tämä malli on hyvin harvinainen, joten ei ole aina-
kaan kulttuuriteko toimittaa sitä Norjaan. Itselläni on samanlaisella tekstillä, väliviivalla
varustettu Soitin-Tehdas pianoharmonikka. Tämä on siitä sitten seuraava vaihe ilman väli-
viivaa Soitintehdas, joka vakiintui loppuajan Viipurin peleihin.
Toivo

Viljo

Jos se Topi yhtään lohduttaa, niin mulla on juurikin samanlainen koristeluiltaan tuossa pöydällä. Peli on oma ikuisuusprojekti. Valmistuu sitten kun valmistuu... Uusi palje on jo puolitiessään, bassokieliepenkit valmiina ja niin edelleen.

Uudet remmit tuohon piti laittaa, mutta ajattelin säästää alkuperäisen bassoremmin, joka on käärmeen nahkaa. Boa tai pythoni tai jotain...

ftamt

No sitten jää ainakin yksi samanlainen Suomeen.
Toivo

Viljo

Vaan joku ehti ostaa sen, ennen kuin viestini tavoitti myyjän.

poikkikulma

Täälä oli kyselyä Viipurin Kukkamallista . Kotisoittajilla en tiedä olevan mutta Jyväskylässä Voitto Niemisellä on useampiakin viipurilaisia myös kouvolalaisia liikkeessään , kyselinkin niistä hän ei oikein itse tiennyt mallien nimiä kaikkia mutta voisi olla halukas yhden myymäänkin koska on samanlaisia useita . ahainnoista en osaa sanoa mitään mutta voisi kannattaa kysellä jos kiinnostaa . Liiikkeen nettikuvissakin näkyy kuvia näistä jos jou ne ulkonäöltään kaikki tuntee mutta sarvimallia h-mallia sekä kukkamallia ja yksi kravattikin näkyy hyvllyssä olevan . Itsekin olen kiinnostunut kovasti etenkin Viipurin Kukkamallista mut varmaankin se hakusessa on . Unohdin tossa aluassa tervehtiä kaikkia aluella olevia olen uusi tuttavuus täälä luen mielelläni hanuri asioita koska tämä aihe on mukava ja kiinnostava . :)

poikkikulma

Joo tosi on . Näitä Viipurilaisia on tehty aikoinaan monenlaisia malleja ja kun niitä elämän aikan on nähnyt useampia joskus on vaikea todella uskoa että on tosiaan viipurilainen . Pikkukravatin olen nähnyt kyllä ja soittanutkin tosi hyvä soitin onkin . Katsokaapas nyt myynnissä olevaan viipurilaista tuola torilla . Näyttää ihan Kravattimallilta mutta nuo värit on kyllä ihan oudot ei ole kyllä tuon väristä tullut ennen vastaan onkohan tuo aito edes niin oudon näköinen se kyllä on hintapyyntö on 2500 e tätä myytiin aikaisemmin muusikoiden ne torilla viipurin kravattina joku osti sen ja kunnosti ja nyt sitä myydään kunnostettuna viipurilaisena tuohon hintaan. Mitähän mieltä Toivo ja Viljo asiantuntijoina ovat tuosta pelistä tai eihän sitä kuvasta tiedä sanoa mutta oudon näköinen se kyllä on . Tekikö soitintehdas kravattimalleja sen pikkukravatin kyllä tiedän mutta en ole varsinaisesta kravattimallista varmaa .  :o

poikkikulma

Anteeksi katsoin väärin se viipurilainen kravatti onkin myynnissä keltaisessa pörssissä ei ollutkaan enää net torilla katsoin väärin . Mut sieltä se löytyy  :)

olli

Näyttää selvästi jälkikäteen "tuunatulta" peliltä.  En oikein usko, että olisi alkuperäinen väritys.  :DJotkut alan miehet tuunaavat vanhoja pelejä.  Näyttäisi olevan ns. viipurin kravatti.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Viljo ja Toivo voisivat haluta linkin kuvaan...

poikkikulma

Anteeksi kun en osannut laittaa tuota linkkiä  tänne , olen niin huono käyttämään näitä koneita etten osaakaan edes kaikkia "mausteita" hee . Luen ja keskustelen kyllä täälä mutta siihen se rajottuukin , toivon että nuo viestit ainakin osuisivat oikeisiin paikkoihin he . Hyvä kun laitoit tuon linkin kaikille näkyviin kiitos siitä  :D

ftamt

Miranolisuti on heilunut oikein kunnolla. Entisöijä on tehnyt kuorista entiset. Tämän värisiä ei ole tehty. Olli, olet oikeassa.Minullekin tuotiin tuotiin tällainen maalattu peli korjattavaksi.
Oikei ruma myrkynvihreä. Peliä tuskin saa enää soimaan, koska maali on tukkinut kaikki
puun huokoset. Maalaus on vihonviimeinen konsti, jos väri ei ole selluloidimaalia. Tuhosin
nuoruudessani samalla tavoin hyvin soivan violetin värisen Kouvolan kravatin. Nyt olen
siitä vuosien varrella käyttänyt osia. Oppirahat tuli siinäkin maksettua.
Toivo

olli

Liitteenä kuva Kouvolan Kravatista ("Kultabrokadi").  Lienee tuunattu versio, vai valmistettiinko tehtaalla tällainenkin malli?

olli

Laitanpa vielä yhden kuvan Viipurin Kravatista. ;)