Suomen Harmonikkaliitto

KOUVOLAN TÄYSMUSTA PIANOMAESTRO

Aloittaja Tampereen Hessu, 05-08-2011, 19:14:46

« edellinen - seuraava »

Tampereen Hessu

Moro

Vähän tietoja. Olen elänyt harmonikan vieressä runsaat viisikymmentä vuotta. Siitä huolimatta ei minusta koskaan tullut oikeata soittajaa. Virallisena katupoikana olin Tampereen Tammelantorilla ja Alarannassa kahdeksankymmentäluvun lopulla ja muutamana kesänä soitin risteilyillä Näsi- ja Pyhäjärvellä. Muutama viikko sitten hankin otsikossa mainitsemani hanurin ja olen jo ruvennut selvittämään kyseisen soittimen historiaa, tosin huonolla menestyksellä. Löysin tämän sivuston ja arvelin täältä tulevan lisää tietoa.

Soittimessa on merkinta 82-2-17, paljesuojan takana kahvassa 913 isommalla ja 106 pienemmällä kirjasinkoolla. Sinisestä väristä päättelin ne leimatuiksi. Paljesuojan kääntöpuolella vanerissa lyijykynämerkintä "M-piano", joka ei ilmeisesti ole edes tärkeä tieto. Haluaisin tietää tämän soittimen historian ja siihen liittyvät henkilöt. Olen antanut itselleni kertoa, että kyseessä on harvinainen soitin, niitä ei tiettävästi ole valmistettu kovinkaan monia. Mikäli teiltä tulee lisätietoja olen kovin kiitollinen jo etukäteen.

Tampereen Hessu