Suomen Harmonikkaliitto

Tunnistatko merkin?

Aloittaja Johan, 14-07-2011, 18:19:38

« edellinen - seuraava »

Johan

Pistin liitteeksi kuvan 1957 julkaistusta "Jokamiehen Hrmonikkakoulu", jossa olevan harmonikan häkkiä olen verrannut toisessa kuvassa olevan Giulietin Sunriese mallin häkkiin.
Harmonikkojen häkit ovat hämmästyttävän paljon samanlaiset muotokieleltään vaikka harmonikat mitä ilmeisemmin ovat eri tehtaiden tekemiä.
Olen koittanut selvittää tuon vanhan kuvan harmonikan markkiä, mutta en ole onnistunut löytämään selkeää tietoa siitä mistä merkistä on kysysmys.
Äkkiä katsottuna se saattaisi olla Royal Standard, mutta kuvan epäselvyydestä johtuen siitä ei voi olla varma, vaikka tuosta vaakunasta ja tekstistä hieman sellainen vaikutelma tuleekin.
Giulietin Sunrise mallien häkki on kuitenkin selkeästi saanut vaikutteita tuosta minulle tuntemattomaksi jääneen harmonikan häkistä.

Tunnistaako joku ko. merkin tuosta kuvasta?

waltsu

Royal Standard tuo hanuri on. Minulla on saman merkkinen 3 äänikertainen mökkihanuri 40-luvulta.
Se on nähnyt vilua ja nälkää yli 60 vuoden ajan ja on soittokuntoinen edelleenkin.

Johan

Kiitos kommentista!
Onko pelisi diskanttihäkki muotoilultaan myös samanlainen?
Mikäli on niin pistä siitä kuva Viljolle galleriaan liitettäväksi koska siellä ei ko mallsita vielä ole kuvaa.