Suomen Harmonikkaliitto

Ilta skanssissa

Aloittaja olli, 27-04-2011, 15:36:06

« edellinen - seuraava »

olli

Mulla on kyseinen G. Malmsten säveltämän valssin nuotti.  Muistelen kuulleeni, että kappaleeseen olis joku sovittaja tehnyt myös välisoiton tai välisoittoja. ;)  Olenko väärässä?  Jos olen oikeassa, löytyisikös keltään "välisoitollista" nuottia! :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

olli

Kuuntelin Youtuubista kappaletta.  Ehkä alkuperäisin oli vuodelta 1944, jossa A. Aimo lauloi Dallapén kanssa (todennäköisesti Dallapé).  Siinä oli se viimeinen osuus introna ja sitten välisoittona, joten lähden tältä pohjalta.   :D  Jos löytyy joitain hanurisovitusnuotteja, olen edelleen kiitollinen! ;)

Johan

Siihen on joku tehnyt välisoiton, soitin sitä yhdessä kokoonpanossa viimeksi eilen, nuottia minulla ei siihen ole, mutta oletan kyllä saavani sen, joten perästä kuuluu :)

Pelle Jollasbo

Olli,

Käy postilaatikollasi. Laitoin Taito Vainion sovituksen kolmelle stemmalle tulemaan. Laatu on tosi huono ja reuniosta osa on ajan saatossa jäänyt pois.

Pelle Jollasbo

olli

Kiitän, perille tuli.  Olen aikoinani tilannut ja saanut Taito Vainiolta pari käsinkirjoitettua sovitusta valssikappaleisiin.  Allekirjoitus oli "Taito Vain"!  Hintaa hän pyysi ja sai 300 markkaa kappaleelta.  Kerran hän neuvoi minua, aloittelijaa, tangon bassoissa puhelimitse:  "Odota hiukan haen haitarin ja neuvon sua tässä puhelimessa..."  Niin sain alkeet tangon perusbassoon (joskus 1980-luvulla).  Hyvät muistot ovat Taito Vainiosta jääneet meikäläiselle! :D

kallek

Enpä ole kuullutkaan välisoitollisesta versiosta. Olisin myös kiitollinen nuoteista.

kallek

Pelle Jollasbo

kallek

Käy postilaatikollasi.

terv. pelle jollasbo

Johan

Lainaus käyttäjältä: Johan - 27-04-2011, 18:21:19
Siihen on joku tehnyt välisoiton, soitin sitä yhdessä kokoonpanossa viimeksi eilen, nuottia minulla ei siihen ole, mutta oletan kyllä saavani sen, joten perästä kuuluu :)

Sain Pelleltä tuon Vainion sovituksen ja totesin, että em. kokoonpanossa soittamani välisoitto löytyy siitä, sillä erotuksella, että soitimme sitä Am:ssa koska se silloin on laulettavammassa äänilajissa.
Tarvittaessa tyo Am nuotti löytyy, jos sitä kaivataan.

kallek

Kiitän ja kumarran.
En ole mikään ekspertti soittamaan nuoteista, jotenka tietäisikö joku vielä missä tuon välisoiton voisi kuulla? Olisi paljon helpompi kun voisi kuulla meneekö nappula kohdilleen ("laskeskelen" nappuloita jonkinverran nuoteista suoraan opetellessani)
Soptifystä ja nettivideoista löysin vain versioita ilman välisoittoa.

kallek

Kiitokset Väinölle. Taito Vainion soitto tuli perille. Kyllä se luukun sähköpostiin mahtuu, kunhan pitää laatikon tarpeen tyhjänä.