Suomen Harmonikkaliitto

Soittoääniä

Aloittaja olli, 21-05-2010, 15:54:16

« edellinen - seuraava »

olli

No ostin sen piuhan.  Homma toimii, siirsin koneelta kännykkään hanurilla soitetun soittoäänen.  Nyt soi soittoäänenä puolalainen poloneesi "Jäähyväiset isänmaalle", Veikko Ahvenaisen soittamana.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 27-05-2010, 18:14:51
No ostin sen piuhan.  Homma toimii, siirsin koneelta kännykkään hanurilla soitetun soittoäänen.  Nyt soi soittoäänenä puolalainen poloneesi "Jäähyväiset isänmaalle", Veikko Ahvenaisen soittamana.

Oginskin poloneesi, hieno kappale. En muista olenko edes kuullut haitarilla soitettuna, pitääpä tsekata.

Dragspel

Kokeilin tallentaa omaa soittoani koneelle ja siirtää sieltä puhelimen soittoääneksi, sekin onnistuu.

olli

Olen mäkin nauhoittanut kuvan kans koneelle omia juttuja, mutta eivät ne vielä ole kuin harjoittelua.  Ei viitsi soittoääneksi siirtää.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

karppis

Mitäköhän Bach  ajattelee haudassaan. Kännykän soittoääni. javascript:void(0);

Maniskamies

Jos Bach ihmettelee, niin taidan jättää hänen sävellyksensä rauhaan.

Tuossa aiemmin keskusteltiin stressistä, jota ilmenee puhelimen soimisesta.
Taidan torjua stressiä ja laittaa soittoääneksi Pikku syntisen! Niinhän sitä sanotaan, että toivossa on hyvä elää.
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

poikkikulma

Tuli mieleeni , mulla on Säkkijärven polkka soittoäänenä , poika laitto sen kännykkääni mutten tiedä miten , mukavahan se on mutta kerran soi pahasa paikasa tosi pahasa , kun en muista sitä ikinä sulkea sillon kun pitäs alkoi soimaan Anopin hautajaisisa kun joku soitti , oli siinä väellä silimät suurena , onneks ei oltu enää kirkosa vaan muistotilaisuudessa mutta paha kuitenkin  ::)

htoyryla

Mulla on ollut pitkiä aikoja kännykässä soittoäänenä tämä itse soitettu pätkä http://freygish.com/htoyryla/music/pf2.mp3 . Tuonkin kanssa on käynyt niin, että se kuulostaa tänä päivänä minulle puhelimen soimiselta, ei kivan kappaleen keskinkertaiselta esitykseltä. Tätä nykyä mulla on tämä vain siinä kännykässä johon soittavat vain harvat tutut. Siinä kännykässä johon kaupustelijat soittavat, on perinteinen pirinä.

Ja joo, eihän tuo mitenkään liittynyt haitareihin, mutta soittoääniin kuitenkin.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Maniskamies - 05-07-2013, 20:06:26
Tuossa aiemmin keskusteltiin stressistä, jota ilmenee puhelimen soimisesta.
Taidan torjua stressiä ja laittaa soittoääneksi Pikku syntisen! Niinhän sitä sanotaan, että toivossa on hyvä elää.

Voi olla että suhtautuminen puhelimen soimiseen on aika yksilöllinen asia. Mulle se kun puhelin soi väärällä tai huonolla hetkellä, niinkuin se enimmäkseen tekee, on just sitä että se soi huonolla hetkellä ja sotkee tai häiritsee sitä mitä mä olin tekemässä. Ei siitä mihinkään pääse eikä se muutu sen paremmaksi siitä että se soittaa silloin sulosointuja. Ei sitä keskeytyksen ja häiriön tullessa kuule siinä sulosointuja vaan sen keskeytyksen. Eikä se ole niin kiinni siitäkään onko se puhelu kaupustelijalta vaiko odotettu puhelu joltakin tutulta tai läheiseltä. Kummasti mulle osataan soittaa esimerkiksi silloin kun mä olen suihkussa, tai kun ruoka on just sopivaa syötäväksi, tai kun olen saanut haitarin soittoasemiin :) Taikka se hankalassa paikassa oleva ruuvi on loksahtamaisillaan paikalleen, tai äänitys on menossa ja kuulokkeista tuntuisi kuuluvan jotain ylimääräistä, ja näitä tilanteitahan riittää. Kun harvemmin sitä tulee istuttua odottamassa että puhelin alkaisi soida.