Suomen Harmonikkaliitto

On tietoa 2-rivisestä venäläisestä

Aloittaja Juke03, 18-09-2018, 10:56:33

« edellinen - seuraava »

Juke03

Tuollainen venäläinen nätti haitari ollut 90-luvulta asti lähinnä koristeena. Onko kellään tietoa valmistajasta, kun itse en tuota venäläistä kirjoitusta ymmärrä. Minkä hintaluokan peli?

pianohessu

Garmoshkan merkki on Kuban (Kubanj). Itselläni on samanmerkkinen vihreä. Mikäli tuo on samaa tasoa, hinta voi olla "kaksinumeroinen".

Mitä sanoo H. Töyrylä?

Juke03

Ok. Selvensi asiaa. Kiitos tiedosta.

htoyryla

Ei ole mulle sattunut Kubania vastaan, enkä ole ihmeemmin näitä harrastanut viime aikoina.

Itse aloitin haitarinsoiton näillä, ja hyväkuntoisena, jos sellainen sattuu kohdalle, voi olla ihan kelpo soitin, mutta harvapa niistä on Suomessa kiinnostunut. Erilainen, vaikkakin ihan helppo ja looginen systeemi, ja sitten noiden maine.

Huonosta ei kannata maksaa edes sitä kaksinumeroista. Parempienkin merkkien (Tulan ja Shujan tehtaat) kohdalla liikkuu huonompaan kuntoon päässeitä, eikä näitä kannata paljon ammattilaiselle viedä korjattavaksi. Itse aikoinaan tilasin Viron kautta ihan uuden Shujan pelin, niiden hinnat liikkuvat satasissa, reilusti alle tonnissa, siitäkin voi päätellä ettei epämääräisestä pelistä voi paljon saada.

Juke03

Kiitokset sinnekin tiedosta. Tuolla ei soittotunteja ole varmaan kahta enempää. Ehkpä laitan myyntiin, kun itsellä kitara vie harrastusajan. Parempi tuo olla soittajalla kuin koristeen.

Juke03

Mikähän tuossa Kubnanissa on viritys G/C mahdollisesti?? Yläpäässä ilmeisesti 3 mollinäppäintä. Itse en haitareista juurikaan tiedä   ::)