Suomen Harmonikkaliitto

Harjoittelua

Aloittaja oki, 17-02-2010, 12:56:32

« edellinen - seuraava »

oki

Moi
mitäs kappaletta  harjoittelette tällä hetkellä?

Itse harjoittelen niinkin helpolta kuulostavaa kappaletta kuin Ukkonoa . Diskanttipuolen kulku ei mene tasarytmissä bassopuolen kanssa.
Vaikea on, mutta eiköhän sen opi. :P

olli

Viisrivisellä on työn alla Paul Norrbackin tango "Kuiskauksia".  Hankala on, mutta A-osa on kohta hallussa.  Aloitin kappaleen opettelun noin kuukausi sitten.  Lähes joka päivä  on hanuri sylissä.  Opiston porukassa harjoittelemme foxia "Kangastus".  Siinä on vaikea väliosa, jossa on näitä "synkooppeja".

Eilen leikkasin veitsellä diskanttikäden peukaloon, joten menee bassoharjoitteluksi - hyvähän sitäkin on harjoitella.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Minulla ei ole nyt mitään kappaletta ollu treenissä. Oikeastaan soitin on ollut kuukauden soittamatta. Voishan sitä taas jossain kohtaa vähän...

Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 17-02-2010, 15:55:14
Minulla ei ole nyt mitään kappaletta ollu treenissä. Oikeastaan soitin on ollut kuukauden soittamatta. Voishan sitä taas jossain kohtaa vähän...

Samat sanat ja ajat.
Kaksi keikkaa ollut nokkahuilulla kuukauden sisällä, joten mennyt enemmän puhalteluksi. Töitäkin joutunut ihan pakosta tekemään viimeisen päälle...

Silloin harvoin kun haitarin olen kaapannut kouriin, niin noita vanhoja, tuttuja ja turvallisia - jottei tatsi ihan häviä:-)

A-H

En ole varsinaisesti hanurilla reenannut vaan sanoja opetellut. Uudella PolkkaDots bändilläni on lauantaina Tampereella ja ensi viikolla keskiviikkona Hämeenlinnassa keikat ja laulukieli kääntynyt suomeksi eli kaikki sanat opeteltava... " Pohjanmaa meet Louisiana" on bändin punainen lanka.
Tänne tulossa myöhemmin musaa  http://www.myspace.com/polkkadotsband

make82

Tällä hetkellä työn alla on W.A Mozartin Rondo alla turca eli turkkilainen marssi noin niinku kotimaankielellä. Taitaa siinä olla purtavaa ihan hetkeksi, ainakin jos meinaa saada oikean tunnelman.
Sen lisäksi on tietysti vanhoja mitkä ei vieläkään ole valmiita, kuten Laihasen Tukholman polkka. Osasta kappaleista vaan tuntuu tulevan ikuisuus projekteja.
T:Markku

Viljo

Lainaus käyttäjältä: make82 - 17-02-2010, 21:03:59
Tällä hetkellä työn alla on W.A Mozartin Rondo alla turca eli turkkilainen marssi noin niinku kotimaankielellä. Taitaa siinä olla purtavaa ihan hetkeksi, ainakin jos meinaa saada oikean tunnelman.
Sen lisäksi on tietysti vanhoja mitkä ei vieläkään ole valmiita, kuten Laihasen Tukholman polkka. Osasta kappaleista vaan tuntuu tulevan ikuisuus projekteja.
T:Markku

Toi Mozartin biisi on kiva. Bassot menee välillä ihan mukavasti.

Ja mitä meninkään sanomaan - nyt on hanuri sylissä. Taas.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

risto

5-rivisellä aloitin pari kk sitten biisiä Sliver Spire (irkkukamaa), jota soittelin innokkaasti B/C diatonisella. Aloitukseksi on vielä jäänyt kun muut hommat vie kaiken ajan. Tuntuu olevan selvästi vaikeampi 5-rivisellä, mutta sormitukset varmaan muuttuvat sitten kun ehtii taas harjoitella ja helpottunee sitä myöten toivottavasti.

oki

Lainaus käyttäjältä: oki - 17-02-2010, 12:56:32
Moi
mitäs kappaletta  harjoittelette tällä hetkellä?

Itse harjoittelen niinkin helpolta kuulostavaa kappaletta kuin Ukkonoa . Diskanttipuolen kulku ei mene tasarytmissä bassopuolen kanssa.
Vaikea on, mutta eiköhän sen opi. :P
No nii Ukkonoa on opittu erikoisella basso kuljetuksella. Seuraavaksi rupean harjoittelemaan
Suomisen Väinön polkkaa.

A-H

Lainaus käyttäjältä: A-H - 17-02-2010, 19:45:53
En ole varsinaisesti hanurilla reenannut vaan sanoja opetellut. Uudella PolkkaDots bändilläni on lauantaina Tampereella ja ensi viikolla keskiviikkona Hämeenlinnassa keikat ja laulukieli kääntynyt suomeksi eli kaikki sanat opeteltava... " Pohjanmaa meet Louisiana" on bändin punainen lanka.
Tänne tulossa myöhemmin musaa  http://www.myspace.com/polkkadotsband

Täällä video viime lauantailta, Murhe Blues,   http://www.myspace.com/polkkadotsband

Kaifun

Hyvä meininki. Onnittelen. Pikku kurttu sopii homman henkeen paremmin kuin joku TV:n kokoinen.

oki

Hankin itselleni Minna Luoman kirjoittaman Ohjelmistoa 2-riviselle haitarille osa 1 ja osa 2
on hienoja sovituksia. Esim kuortaneen polkka aivan erilainen kuin tuossa Lidqvistin kirjassa.
:P on siinä meikä pojalle opettelemista.

oki

On se vaan tuo ihminen aika epeli oppimaan uusia asioita.
Olen opetellut viikon ( 1. h/pv ) Minna Laineen sovittamaa Kuortaneen polkkaa.
Menee jo ulkomuistista, tosin ei vielä oikealla nopeudella.

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: oki - 12-03-2010, 08:57:23
On se vaan tuo ihminen aika epeli oppimaan uusia asioita.
Olen opetellut viikon ( 1. h/pv ) Minna Laineen sovittamaa Kuortaneen polkkaa.
Menee jo ulkomuistista, tosin ei vielä oikealla nopeudella.

Kävin alkuillasta kuuntelemasta Anita Arosen soittoa 2-rivisellä (soitti myös isänsä valmistamaa jouhikkoa - mielenkiintoista, muttei niin antavaa minulle). Kyllä on meikäläisellä pitkä matka! Voi mikä sormien vikkelyys, basson hallinta, rytmitaju jne. Anita aloittanut jo 8 -vuotiaana,  nyt todellinen mestari. Ja mikä kaunis lauluääni.

-Joka ei vielä Anitaa artistina tunne, niin googlettamalla tietoa. Sitä naista haluan kuulla toistekkin!

PS. Anitan mukana soitti tietenkin Marko Räsänen, joka on ehkä meritoituneempikin soittaja... mutta kun se Anita on niin ihana:-)