Suomen Harmonikkaliitto

Pietron paluu

Aloittaja Orava, 14-11-2016, 20:25:30

« edellinen - seuraava »

Orava

Löytyisikö keltään tätä hienoa kipaletta. Toimittaa voi osoitteeseen [email protected]

Hermanni

Hei, kokeilepa Alfia. Ruotsalainen taituri, jolla on soitto hallussa ja nuotti varmaankin, koska sen soittaa todella hyvin.

https://www.youtube.com/watch?v=K9CKls9fo0U

Ja muitakin Pietron sävellyksiä löytyy. Siis kolmella rivillä?? Huh huh.

Orava

Tää Alffi sai miut alunperin innostumaan näistä Deiron ja Frosinin kappaleista. Mukavaa kuunneltavaa, ku joku osaa.

TitanoMusette

Nuotti lähti s-postiisi.

Orava

Pelle Jollasbo

Hieno kappale. Nuotti kiinostaa. Kiitän etukäteen.

pelle jollasbo

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Hermanni - 14-11-2016, 21:38:33
Hei, kokeilepa Alfia. Ruotsalainen taituri, jolla on soitto hallussa ja nuotti varmaankin, koska sen soittaa todella hyvin.

https://www.youtube.com/watch?v=K9CKls9fo0U

Ja muitakin Pietron sävellyksiä löytyy. Siis kolmella rivillä?? Huh huh.

Alffi pitäisi saada Ikaalisiin soittamaan kaikenlaisten humpuukiesiintyjien tilalle. Silloin olisi taas hyvä syy lähteä konserttia kuuntelemaan.
Toivo

olli

Lainaus käyttäjältä: ftamt - 17-11-2016, 11:36:11
Alffi pitäisi saada Ikaalisiin soittamaan kaikenlaisten humpuukiesiintyjien tilalle. Silloin olisi taas hyvä syy lähteä konserttia kuuntelemaan.
Toivo
Hienosti soittaa!  Minkähän merkkinen romopiano Alfilla on?  Kiiltelee, ettei saa oikein nimestä selvää.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

ftamt

Lainaus käyttäjältä: olli - 17-11-2016, 13:32:38
Lainaus käyttäjältä: ftamt - 17-11-2016, 11:36:11
Toivo
Hienosti soittaa!  Minkähän merkkinen romopiano Alfilla on?  Kiiltelee, ettei saa oikein nimestä selvää.
Nimestä ei saa selvää, mutta amerikkalainen New Yorkissa tehty peli se on. Muistuttaa tuon ajan Exelcioreja. Luultavasti 1940-luvulla tehty?
Toivo

Johan

Alff on mainio soittaja, olen pitänyt hänen tyylistään niin kauan kuin olen hänen videoitejaan nähnyt.

Johan

pianohessu

Lainaus käyttäjältä: pietrodeiro - 17-11-2016, 13:36:02
Tästäpä marssista tuli nuoruus mieleen ja piti ihan kaivella nuottilaatikoista noita joskus 16 -17 ikäisenä tehtyjä omia käsin tehtyjä haitarisovituksia (kuva) ja kokeilla vieläkö nuo bassosoolot ja kaikenlaiset kadenssit onnistuisi - no taitaa kyllä olla niin että lähes 40 vuotta kestänyt treenitauko on tehnyt tehtävänsä.

Silloin ei muuten laulatettu kopiokoneita tai tehty tietämyskoneella PDF vaan laitettiin ihan reilusti kynä savuamaan. Näin jälkikäteen ajatellen noista aikoinaan tehdyistä kynänharjoituksista oli ehkä sen verran hyötyä että tulipahan ainakin treenattua nuotinlukua hiukan rankemmin kuin pelkästään katselemalla tai soittelemalla valmiita sovituksia. 

Kynä savusi myös täällä. Ja savuaa edelleenkin. Mielestäni oivallinen tapa tutustua kappaleeseen.

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Johan - 17-11-2016, 23:08:09
Alff on mainio soittaja, olen pitänyt hänen tyylistään niin kauan kuin olen hänen videoitejaan nähnyt.

Johan

Alfin esikuvana on ollut Ruotsin Vesterinen Ragnar Sundqvist, joka oli myös musiikkikauppias ja harmonikkatehtailija. Sundqvist levytti melkein kaikki Frosinin kappaleet ja päälle paljon muuta. Poikkeuksellisesti ruotsalaisista soittajista hän soitti samalla diskantin näppäinjärjestelmällä kuin Viljo Vesterinen. Sundqvist oli myös erinomainen pianoharmonikansoittaja ja teki sillä levytyksiä Amerikassa. Alf soittaa myös paljon Ragnar Sundqvistin soittamia kappaleita. Jäi vielä sanomatta, että Sundqvist soitti myös romopianoilla ja 3-rivisillä. Olen ostanut Alfin CD-levyjä ja ne ovat hienoa kuunneltavaa.
Toivo