Suomen Harmonikkaliitto

Tuunatut suomalaiset pelit

Aloittaja olli, 02-07-2016, 19:59:42

« edellinen - seuraava »

olli

Oli äskettäin esillä sinisellä selluloidilla päällystetty 1930-luvun kouvolalainen peli.  Tulikin mieleen, josko laittaisitte kuvia ns. tuunatuista peleistä.  Eli peli ei ole ollut ns. sarjatuotannossa.  Mulla on yksi kuva viipurilaisesta kravatista - tämä voi olla myös ollut tuotannossa - en ole varma.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

ftamt

Tämä on aito! Tehtiin myös valkoisia, jossa teksti on kravatin ulkopuolella.
Toivo

kalle90

Kyllä ne osasivat hanurin tehdä jo 30 luvulla.
Kukapa tuomosta ei haluais omistaa,voi mahoton
että on hieno.

poikkikulma

Komia on Viipurin Kravattikin vaikkei siinä mitään lasihelmiä olekaan  ;D minullakin on Viipurin Kravttimalli mutta ei noin komean näköinen ole , mieluusti vaihtaisin komeampaankin sen , eikö tuo Ollin laittama kuva ole se Pietrodeiron Kravattimalli muistelen että tuostakin keskusteltiin jo aikaisemminkin , kyllä se ihan aidolta minustakin näyttää . ei tästä kauan ole aikaa kun oli myynnissä oikein sitten kirkkaan siniseksi ja keltaiseksi maalattu uudelleen Viipurin Kravattimalli oli melko kirjavan näköinen , myös tuolla Galleriassa on yksi Kouvolan Kravattimalli kuin karamelli väreiltään mahtaako olla alkuperäinen väreiltään sekään hee  ???
On niitä monenlaisia maalattuja näkyny kyllä , siis uudelleen tuunattuija ,aika hyvin ne erottuu aidoista .
Tuskinpa se on kenekään etu jos niitä uudelleen tuunataan ,pilataan vaan hieno alkuperäinen Harmonikka ???
Mauno ::)

Johannes 49

Tässä lisää kuvia tuosta Ollin laittamasta soittimesta. Se on "tuunattu" (Vai pitäisikö sanoa duunattu) Viipurissa vuonna 1939. Aito ja alkuperäinen. Kankaat taitavat olla tosin uusittu, kuten useimmissa tämän ikäisissä. Samoin laitatin siihen uudet vahaukset ja kielinahat uusittiin ja tehtiin viritystarkistus.
Kuten "sisäkuvista" näkee, tätä ei kärkipihtien omistajat ole "oikoneet".
Jos olen oikein ymmärtänyt, näitä tehtiin 50 kappaleen sarjoissa. Tämä on numero 7:n (koristeellinen lyijykynämerkintä, viimeinen kuva).
Pelin sointi on ulkonäköä vastaava. Samoin harmonikan historia on tarkkaan tiedossa.
Eihän tämä ilmainen ollut.

Seppo

ps. kuvat eivät ilmeisesti mahdu kerralla, vaikka pakkailinkin niitä.
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

Johannes 49

Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

poikkikulma

Hieno Harmonikka on Johanneksella ,hyvä kun on säilynyt alkuperäiskuntoisenakin , muistelin väärin tuossa äsken . Olet laittanut sen hyvään kuntoon ja varmastikin on sillä mukava soitellakin sitten  :)
Mauno

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Johannes 49 - 03-07-2016, 09:40:39
tässä loput...
Osto kannatti. Hyvästä ja hienosta harmonikasta maksaakin mielellään enemmän. Nyt näitä saa välillä halvallakin, mutta tätä väriä ja mallia ei. Jälkijättöiset onnittelut hyvästä hankinnasta.
Toivo

olli

Hieno Kravatti on Johanneksella!  Sain joskus jostain kuvia viipurilaisesta kravatista.  Vertailin kuvia kouvolalaiseen kravattiin ja huomasin, että kouvolalainen oli komiampi.  Nyt mielipiteeni onkin muuttunut katseltuani tuota Johanneksen kuvaa tarkemmin.  Kaunis on myös viipurilainen kravatti!

olli

Pengoin vanhoja muistitikkuja ja löysin tällaisen kravatin!  Tämä lienee jo "tuunattu" eikä ole ollut tuotannossa aikoinaan!

ftamt

Tämä Kravatti on tärvelty värillisillä lakoilla. Mitähän tämänkin tekijän päässä on liikkunut? Soitin pitää korjata niin, että korjauksia ja entisöintiä ei huomaa. Tämä HYPPÄÄ suorastaan silmille räikeillä väreillä.
Toivo

poikkikulma

No on melkoiset värit tuossa Ollin laittamassa kuvassa kyllä tuota on jo vähän paranneltu itse , Galleriassa oleva Kouvolan Kravatti Jukka Suutarin kokoelmaan kuuluva on ihan samanlainen , tuo menee kyllä jo yli hyvän maun . Kaunis on tosiaan myös Viipurin Kravatti , Kouvolaisia on niin monen värisiä että ne värimuunnoksetkin tuntuvat jo ihan liiottelulta , no samapa tuo sellaisen hankkii mistä itse tykkää  ::)
Mauno :)

olli

Lainaus käyttäjältä: ftamt - 03-07-2016, 11:10:04
Tämä Kravatti on tärvelty värillisillä lakoilla. Mitähän tämänkin tekijän päässä on liikkunut? Soitin pitää korjata niin, että korjauksia ja entisöintiä ei huomaa. Tämä HYPPÄÄ suorastaan silmille räikeillä väreillä.
Toivo
Minä en tuota huolisi edes koristeeksi hyllyyn - esiintymispelinä en ensinkään!  No, onhan tuossa vaivaa nähty ja jollekin tuokin peli kelpaa - ilmeisesti.