Suomen Harmonikkaliitto

Paolo Soprani Professional Cassotto

Aloittaja Teme, 11-05-2016, 12:05:26

« edellinen - seuraava »

Teme

Tuli vihdoin hankittua ensimmäinen oma casotto, liitteenä olevan kuvan mukainen Paolo Soprani Professional Cassotto. Soittotuntumaltaan erittäin hyvä ja äänet on kyllä ainakin omasta mielestä todella hyvät.

Olen vähän yrittänyt kaivaa tietoa soittimesta, lähinnä että milloin tehty ja onko Sopranin oman tehtaan tekele. Siinä mielessä epäilen että voisi olla yrityskauppojen jälkeisen ajan hanureita koska esim. diskanttikoplarithan ovat mallia Giulietti...vaikka eihän Soprani Giuliettin kanssa yhdistynytkään vaan Scandallin kanssa vuonna 1984. Samoin tuota häkkimallia olen nähnyt useammassakin merkissä, olen törmännyt vastaavaan ainakin Piginin tehtaan soittimissa (Lasse Pihlajamaa, Dise) ja Curtini harmonikoissa. Laitoin Paolo Sopranin nettisivuilla olleeseen sähköpostiinkin kyselyn muutama päivä sitten mutta ei sieltä mitään vastausta ole kuulunut.

Onko täällä kellään kokemusta ko. soittimesta ja mahdollista tietoa iästä?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

pianohessu

Oma kokemukseni tehtaalle lähetetyistä viesteistä on ollut lähinnä huono. He antavat suomalaisen jälleenmyyjän osoitteen. Vielä huonompi on ollut se, ettei vastata.

Teme

Sain kuitenkin vastauksen Sopranilta, yleisten automaattivastausten lisäksi sanoivat että lähettämieni kuvien perusteella soitin on 70-luvulta. Hyvä jos niin on koska silloin se käsittääkseni on vielä Sopranin oman tehtaan tekele. Ja kyllä se laadukkaalta vaikuttaakin.

Ärsyttää noiden italialaisten harmonikkatehtaiden tai lähinnä tiettyjen merkkien edustajien automaattivastaukset joissa kerrotaan vaan että olemme pahoillamme mutta yrityskauppojen seurauksena aiemmat dokumentit ovat hävinneet joten emme voi kertoa soittimesi tarkkaa alkuperää...ja diipa daapa. Olen nyt kysynyt kolmelta eri merkiltä (Frontalini, Scandalli ja P Soprani) ja kaikilta tullut sama automaattivastaus. Onneksi Sopranilta sentään pieni lisätarkennus, eli joku ainakin oikeasti luki viestini eikä vaan automaattikuittaus lähettänyt automaattivastausta.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49