Suomen Harmonikkaliitto

harmonikka

Aloittaja huru.ukko, 12-02-2016, 22:32:58

« edellinen - seuraava »

huru.ukko

Osaatko Toivo ehkä sanoa kuvan perusteella tästä hanurista, minkä maalainen ? Onko ehkä Venäläinen järjestelmä, Vähän oudon näköiset nuo diskanttin koskettimet,, Hanuri enoni sylissä,,   Tuli vaan tuossa sellainen mieleen, että isoisäni kyllä teki 5-rivisiä,, Mutta niistä ei ole kyllä minkäänmoista tietoa eikä kuvia,, Eikä ehkä ikinä saa,,  Eno oli kyllä Kouvolan haitaritehtaalla nuorena töissä, mutta ei kyllä tietääkseni soittanut itse,

huru.ukko

löytyi toinenkin kuva samasta pelistä, kylläkin eri ihmisen sylissä,, ;)
muuten oliko sellainen henkilö kun Vihtori Sauronen ehkä virittäjänä Kouvolassa ??

ftamt

Tuo peli on minullekin arvoitus. Ei ole tullut ennen vastaan. Tarkoitat varmastikin vuonna 1900 syntynyttä Bruno Vihtori Saurasta, joka oli ainakin Suomen Soitin harmonikkatehtaalla virittänänä, mutta on voinut olla muuallakin. Onko sinulla kuvaa hänestä, sillä minua ja Viljoa se kiinnostaisi kovasti.
Toivo

huru.ukko

Kyllä on jokunen kuva, Mutta tämä mies ehkä nuorempi, Sain vähän Heikki Germanovin ottamia kuvia Kouvolan ajoilta
yhdessä lukee Vihtori Sauronen virittäjä, ja lapset .
Voin laittaa sähköpostia

ftamt

Kiitos etukäteen!
Toivo

Viljo

Kyllä kaikki näihin henkilöihin liittyvät jutut kiinnostavat. En ehtinyt vastata tähänkään viestiin ennen tätä, kun olin Helsingissä tekemässä skannauksia. Sellanen 600 kuvaa tuli skannattua viikonlopun aikana (ihan mieletön määrä!). Puolet jäi vielä pöydälle. No, onneksi on sukujuttu, niin ei ole ihan päivän päälle.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Sauranen oli vaihtelevasti töissä Suomen Soittimella. Erityisesti vuodet 1940 ja 1941 olivat tärkeitä jälkikäteen ajateltuna. Kouvolan tehtailla Vihtori oli töissä 1938-1940 ja hän palasi sinne vuonna 1943.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!