Suomen Harmonikkaliitto

Total Security

Aloittaja Dragspel, 20-09-2009, 23:39:35

« edellinen - seuraava »

klezberg

Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 19:11:38
Tota, mä oikestaan kumarran ja kieltäydyn, kun en yksinkertaisesti jaksa. Pitäisi päästä lähettämään lasku kaikille niille, jotka töikseen kiusaava meitä näillä älyttömillä jutuilla.

Kirjoitettiin ristiin. Ihan kuinka haluat. Toisaalta ihmettelen miksi minä tässä olen asiaan käyttänyt ison osan sunnuntaitani. Taustalla lienee se että työkseni kehitän webbipohjaista palvelua, on syytä ymmärtää perinpohjin kaikki uhkamahdollisuudet. Ja kaikkia en tähän edes mainitsisi.

risto

Lainaus käyttäjältä: klezberg - 27-09-2009, 19:14:17

Silti kiinnostaisi tietää mitä tuo tracert Ristolle antaa, koska dns-systeemi on hajautettu ja ainakin tilapäisesti eri käyttäjät voivat saada eri osoitteita.

No, jos nyt sitten kun niin innokkaasti jaksat vääntää.  :)

risto

Huomaa sitten että olen vaihtanut ip:n sen hyökkäyksen jälkeen.

klezberg

Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 19:19:35

Joo, ei se sun ip tuohon tulokseen vaikuta. Tuo on ihan yhtenevä sen kanssa mitä minä saan, samaan serveriin ollaan yhteydessä.

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: klezberg - 27-09-2009, 19:22:31

Joo, ei se sun ip tuohon tulokseen vaikuta. Tuo on ihan yhtenevä sen kanssa mitä minä saan, samaan serveriin ollaan yhteydessä.

Kaino kysymys: Onko sellaista päivitystä tulossa, että Rolandin voi kytkeä suoraan nettiin;-)

risto

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 27-09-2009, 19:24:43

Kaino kysymys: Onko sellaista päivitystä tulossa, että Rolandin voi kytkeä suoraan nettiin;-)

Se nyt vielä puuttuisi että Rolandiin tulisi virus netistä. :) Toisaalta tää koko netti on kuin iso virus, joka estää ihmisen vapaa-ajan käyttämisen harjoitteluun tai muuhun hyödylliseen.

klezberg

Kaino kysymys: Onko sellaista päivitystä tulossa, että Rolandin voi kytkeä suoraan netiin;-)

Eiköhän   ;)  Ja lopputuloksen siitä ennakoivat jo Kärki & Helismaa kappaleessa Hullu Hanuri.

klezberg

Nyt muuten minulla tuli valkopohjainen versio tästä sivusta refreshatessa, mutta en pystynyt toistamaan. Olisin katsonut firebugilla mitä tapahtui, mutta sivu toimii taas. Oirehan viittaa siihen että jokin css-faili ei olisi tullut selaimelle.

Muita oireita ei esiintynyt. Mac käytössä -en jaksa nyt spekuloida siitä enempää. Voi olla että tuo on erillinen ilmiö.

klezberg

Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 19:31:54
Se nyt vielä puuttuisi että Rolandiin tulisi virus netistä. :) Toisaalta tää koko netti on kuin iso virus, joka estää ihmisen vapaa-ajan käyttämisen harjoitteluun tai muuhun hyödylliseen.

Mulla kyllä, kun on ensin oikein hiiltynyt netissä, on ihan pakko irrotella haitarin kanssa  :) Tulee siis harjoiteltua.

Armando Bugari

Minulla on sellainen hanuri, johon kyllä tarttuu pölyä - varsinkin nyt kun soittaminen on jäänyt viimeaikoina vähemmälle. Toisaalta voisi olla mielenkiintoista tutkia, mihin puulajiin se tarttuu herkimmin - niitä lajeja kun siinä on useampia. Onkohan sellaista mittaria olemassa? Pitääkö olla insinööri, vai voinko soittaa edelleen ja pyyhityttää pölyt vaimollani?

risto

Lainaus käyttäjältä: klezberg - 27-09-2009, 19:46:03

Mulla kyllä, kun on ensin oikein hiiltynyt netissä, on ihan pakko irrotella haitarin kanssa  :) Tulee siis harjoiteltua.

Mulla taas käy niin - kun oon nykyään jatkuvasti liian väsynyt - että netin ja näppiksen ääreen lysähtää just silloin kun väsyttää vaikka tarvittaisiin vain hyvin pieni lisäponnistus että nostaisi haitarin syliin, mut ei jaksa.

Se on hyvä että kirjoitetaan tänne Total Security topikin alla niin pysyy nää meitin älyttömyydet totaalisessa sekurityssä muilta lukijoilta ;).

risto

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 27-09-2009, 19:49:47

Minulla on sellainen hanuri, johon kyllä tarttuu pölyä - varsinkin nyt kun soittaminen on jäänyt viimeaikoina vähemmälle. ...? Pitääkö olla insinööri, vai voinko soittaa edelleen ja pyyhityttää pölyt vaimollani?

Tuosta kyllä tulee se vaikutelma että se vaimo on jättänyt ne pölyt kämpästä imuroimatta jos niitä haitariin asti kerroksittain kerääntyy ... :)

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 20:11:32
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 27-09-2009, 19:49:47

Minulla on sellainen hanuri, johon kyllä tarttuu pölyä - varsinkin nyt kun soittaminen on jäänyt viimeaikoina vähemmälle. ...? Pitääkö olla insinööri, vai voinko soittaa edelleen ja pyyhityttää pölyt vaimollani?

Tuosta kyllä tulee se vaikutelma että se vaimo on jättänyt ne pölyt kämpästä imuroimatta jos niitä haitariin asti kerroksittain kerääntyy ... :)
Ei haitarin puupölyjä imurilla imuroita; olisi aika brutaalia - ne pyyhitään ihan hellästi käsin - ihan niinkuin paijaamalla ja vähän taputtelemalla - nahkaosiin tarttuu pölyä vähemmin. Vaimo kyllä osaa, joskus täytyy tosin ihan käskyttää, mutta jotkut tykkää kun niitä komennellaan. Kiittää tietenkin täytyy, jos työ on hyvää eikä enää pölytä.

risto

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 27-09-2009, 20:22:01

.... nahkaosiin tarttuu pölyä vähemmin. ...

No jos sitten päälystäisit haitarit nahalla niin vaimokin pääsisi vähemmällä.  8) Nahkainen haitari, mustaa nahkaa ja kromiosia, vois mennä kaupaksi rokkareillekin.

Juho

Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 14:47:52
Tässä toinen kuva

Tuo tyylitiedoston häviäminen vaikuttaisi tosiaan siltä, että selaimellasi vapaalehdykka.net ladattaisiin toisen palvelimen kautta. Siirtymä taas ei voi tapahtua sivuston kautta, koska tänne ei ole minnekään määritetty uudelleenohjauksia.

Jos tracert käsky taas näyttää suoran yhteyden palvelimelle, vaihtoehdoksi jää selaimeen ujuttautunut trojalainen/muu haittaakoodi. Se, että kyseinen haittaohjelma olisi muidenkin käyttäjien koneilla ja aktivoituisi vain tämän sivun kohdalla on kyllä outoa.

Viljo

Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 20:26:47

No jos sitten päälystäisit haitarit nahalla niin vaimokin pääsisi vähemmällä.  8) Nahkainen haitari, mustaa nahkaa ja kromiosia, vois mennä kaupaksi rokkareillekin.

Mä oon nähny käärmeen nahasta tehdyn haitarin. Sitten farkkupäälysteistäkin on vissiin tehty...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

klezberg

Lainaus käyttäjältä: Juho - 27-09-2009, 20:34:30
Jos tracert käsky taas näyttää suoran yhteyden palvelimelle, vaihtoehdoksi jää selaimeen ujuttautunut trojalainen/muu haittaakoodi. Se, että kyseinen haittaohjelma olisi muidenkin käyttäjien koneilla ja aktivoituisi vain tämän sivun kohdalla on kyllä outoa.

Traceroute ei tunnu näyttävän reitistä kuin alkua, sitten jäävät vastaukset tulematta. Vastaavaa tuntuu esiintyvän muillakin kotimaisilla kohteilla, myös parin oman kohteen kanssa. Eli varsinaisesta reitistä ei ole tietoa, kohde-ip vaikutti uskottavalta.

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 27-09-2009, 20:49:16
Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 20:26:47

Mä oon nähny käärmeen nahasta tehdyn haitarin. Sitten farkkupäälysteistäkin on vissiin tehty...
Nyt aloit Elvistellä...oot varmaaan nähnyt "kravattihaitarinkin"?

risto

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 27-09-2009, 20:49:16

Joo, ei o tyylikästä, sen kyllä pitää olla mustaa ja kromia, se on nyt päätetty ja varmaa.  8)

risto

Lainaus käyttäjältä: Juho - 27-09-2009, 20:34:30
Lainaus käyttäjältä: risto - 27-09-2009, 14:47:52
Tässä toinen kuva

Tuo tyylitiedoston häviäminen vaikuttaisi tosiaan siltä, että selaimellasi vapaalehdykka.net ladattaisiin toisen palvelimen kautta. Siirtymä taas ei voi tapahtua sivuston kautta, koska tänne ei ole minnekään määritetty uudelleenohjauksia.

Yhtä hyvin siinä saattoi käydä niin yksinkertaisesti, että väliin tulija keskeytti sivun kunnollisen latautumisen väliintulollaan. En usko tuohon haittakoodiin selaimessani ja minähän en tätä topikkia aloittanut, muut kokivat tämän ensin.