Suomen Harmonikkaliitto

Muita nuotteja...

Aloittaja klezberg, 21-08-2009, 23:15:43

« edellinen - seuraava »

klezberg

Tuo versio Astridin valssista on juuri se mikä kutsuin (arviolta) suomalaiseksi, siinä on selviä eroja melodiassa ja tuo tietty kohta jossa on harmonisen mollin sävy.

klezberg

Onkohan tuo nuottien kopsaaminen tänne suoraan kirjoista ihan asiallista. Vaikka sävelmä olisikin kansansävelmä, niin sovittajalla on oikeus sovitukseen ja kirjan tekijällä oikeus siihen asuun missä sävelmä on kirjassa julkaistu. Tämä keskustelu näkyy kaikille ja tänne postaaminen on  "julkaisemista".

Käsittääkseni nuottikopion lähettäminen sähköpostilla yksittäiselle ihmiselle on taas yksityistä kopiointi mikä on sallittu. (Olin jo laittanut Ollille tuon ja kaksi muuta Astridia).

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: klezberg - 26-08-2009, 12:53:00
Onkohan tuo nuottien kopsaaminen tänne suoraan kirjoista ihan asiallista. Vaikka sävelmä olisikin kansansävelmä, niin sovittajalla on oikeus sovitukseen ja kirjan tekijällä oikeus siihen asuun missä sävelmä on kirjassa julkaistu. Tämä keskustelu näkyy kaikille ja tänne postaaminen on  "julkaisemista".

Käsittääkseni nuottikopion lähettäminen sähköpostilla yksittäiselle ihmiselle on taas yksityistä kopiointi mikä on sallittu. (Olin jo laittanut Ollille tuon ja kaksi muuta Astridia).

Olet täsmälleen oikeassa.

olli

Joo, kiitokset Mirjamista ja Astridista.  Odottelen sitä Jutilan sovitusta Katriinasta.  Lienee todella korrektia laitella sähköpostiin.  Mulla se on profiilissani julkinen, että sieltä löytyy! ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Niin. Enkä minä voi ylläpitäjänä muuta kuin poistaa nuo alla olevat tiedostot jaosta.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: olli - 24-08-2009, 21:01:53
Kyllä Tosca on vielä myymättä.  Se on siis C/F-vireinen, eli pääasiassa duurisovituksiin sopiva! ;)

C/F - viritteinenhän  sopii erinomaisesti kansanmusiikkiin. Vasurinhan voi rakennuttaa sitten mieleisekseen käsittääkseni varsin kohtuullisilla kustannuksilla aidoksi mollihaitariksi. Vai mitä - Vilho ja Skviitsi etc.?

- Voisin ostaa itsekin, mutta piintyneenä esteetikkona en huoli tuon näköistä vehjettä;-)

klezberg

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 26-08-2009, 21:59:05
C/F - viritteinenhän  sopii erinomaisesti kansanmusiikkiin. Vasurinhan voi rakennuttaa sitten mieleisekseen käsittääkseni varsin kohtuullisilla kustannuksilla aidoksi mollihaitariksi. Vai mitä - Vilho ja Skviitsi etc.?

- Voisin ostaa itsekin, mutta piintyneenä esteetikkona en huoli tuon näköistä vehjettä;-)

Kyllä tuo minua oikeasti kiinnostaa, eikä se ole duurista kiinni.  Mutta tuo estetiikka tulee kyllä mieleen, kun olen nyt nähnyt hienoja puisia vähärivisiä myös. Ja vielä pitäisi tosissaan hidastaa soittimien hankintatahtia...

olli

Lainaus käyttäjältä: olli - 26-08-2009, 14:58:31
Odottelen sitä Jutilan sovitusta Katriinasta. ;)
Sain Katriinan Jutilan sovituksena.  Hieno homma.  Teen siihen ite vielä sointuja ja fiilistelen.  Kokeilin jo Kravatilla ja vaimonkin mielestä oli heinon kuulosta! :D

olli

Joo tarkistin Lindqvistin kirjasta, samanoloinen näyttää olevan. ;)