Suomen Harmonikkaliitto

toinen outo peli

Aloittaja huru.ukko, 23-10-2015, 17:42:06

« edellinen - seuraava »

huru.ukko

Johan

OLipa kiva saada soittonäytetällä pelillä, olen kerran aikaisemmin laittanut tämänlaisen plein kuvan tänne foorumille, mutta en ole nöähnyt ja kuullut sillä soitettavan.

Johan

ftamt

Kyllähän tämä on vähän hanttapuli vehje verrattuna suorapalkeisiin harmonikkoihin. Minulle tällaista peliä esitteli Helmi Harrington harmonikkamuseossaan Wisconsinissa. Se oli pianokahvalla.
Toivo

Johan

Peli on selkeästi kehitetty merirosvokäyttöön tuon basson puuttumisen ja palkeen päässä olevan kahvan johdosta  tulee mieleen, että Kapteeni Koukku vetelisis sitä näppärästi tuntematta suurta tarvetta bassoppäähän koska ei koukullaan kuitenaakn saisi bassoa soitetuksi;-)

Johan

Johan

Lainaus käyttäjältä: ftamt - 23-10-2015, 20:03:37
Kyllähän tämä on vähän hanttapuli vehje verrattuna suorapalkeisiin harmonikkoihin. Minulle tällaista peliä esitteli Helmi Harrington harmonikkamuseossaan Wisconsinissa. Se oli pianokahvalla.
Toivo

Ilmeisesti oli kyse tällä videolla esiteltävästä soittimesta.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_GC9fSDXAI

Johan

Johan

Täälläkin voi tutustua muutamaan oudompaankin peliiin.

https://www.youtube.com/watch?v=3aZXtB2yQmk

Johan

eikkajuhani

Käväsipä mielessä että jospa joku nykyajan sepistä tarvisisi ahjoonsa palkeita, niin noistahan voisi saada ihan toimivia sellaisia !  Ei niistä juuri `Hanureiksi` ole ...  ;) ;) ;)

Eikkajuhani 
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Johan - 24-10-2015, 05:11:19
Lainaus käyttäjältä: ftamt - 23-10-2015, 20:03:37
Toivo

Ilmeisesti oli kyse tällä videolla esiteltävästä soittimesta.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_GC9fSDXAI

Johan
Tämä peli se on.
Toivo

poikkikulma

On noita paljesoittimiakin näköjään aikojen saatossa keksitty vaikka minkälaisia  :) Mikäs siinä jos tuollaisilla on pärjätty ja soiteltu aikoinaan musiikkia niin hyvä , on vaan kyllä aika metkan näköisiä soittimia , mahtaiskohan noilla oppia soittamaankaan on sen verran erilaisia pelejä nykyajan Harmonikkoihin verrattuna , pienillä yks ja kaks rivisillähän ne on tämänkin maan vanhimmat mestarit uraansa aloitelleet kunnes on tulleet sitten kunnon näppäin pelit , on Harmonikatkin paljon muuttuneet 100 vuoden aikana ja vähän ylikin  :)
Mukavia videoita ja soittimia kuitenkin katselle ja kun niillä soitetaankin sitten vielä  :)
Mauno  :)

olli

Komia on Maunon soitin kuvassaan ja komia on Maunokin ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

poikkikulma

Älä ny Olli niin kauhiasti kehu ihanhan täsä punastuu jo ::)Et sinäkään tuon komian Fantasiasi kanssa ole yhtään huonomman näkönen  ;D se vaan on varmastikin helpompi soitettava kuin tämä minun Romopiano ja kun tässä on vielä tuo ruotsalaisten järjestelmäkin kestää siihen vähä aikaa totutella , varsinkin jos soittaa kolmelta keskimmäiseltä riviltä ei kyllä parane paljoa sinne sormiin kurkkia menee heti pasmat sekasi kun se neljäs rivi on kokonaan valkosia , toisaalta soitathan sinäki niillä "puoliäänillä" Fantasialla kun kaikki näppäimet on siinä sitten mustia  :) totuttelua varmaan vaatii nekin jos sinne liikoja kurkkii sormiin ,luulisin ainakin  ::) No nautitaan elämästä ja Harmonikansoitosta  :)
Mauno  :)