Suomen Harmonikkaliitto

G. de G.

Aloittaja pianohessu, 03-08-2015, 09:46:40

« edellinen - seuraava »

pianohessu

Ostin kirjastosta paljon musiikkikirjoja ja nuotteja. Siellä oli mm. G. de G:n muistelmia ja muutama valokuva komeista hanureista. Siinä itse maesro poseeraa Kukkolan ja Taskulan pelien kanssa ja lautaa on kuin risuaitaa. Kahva alkaa Db -äänestä ja päättyy c:hen. Hyvin on saatu karvaa vaille neljä oktaavia pianohanuriin.

Onko kenelläkään tietoa missä nämä erikoiset ja arvokkaat pelit ovat? Onko joku nähnyt näitä? En minä nyt ostaakseni, mutta olisi mielenkiintoista nähdä todellinen piano-hanuri.

ftamt

Ikaalisen, Sysmän ja Huittisten museoissa niitä ei ainakaan ole, enkä ole nähnyt yksityistenkään kokoelmissa. Jossakin nekin varmasti ovat,mutta omistaja (t) ei ole näytellyt aarrettaan muille.
Toivotaan, että jostain ilmaantuvat päivänvaloon, kun nyt on muutenkin tullut viime aikoina paljon vanhoja soittimia myyntiin.
Toivo

Johan

Lainaus käyttäjältä: pianohessu - 03-08-2015, 09:46:40
Ostin kirjastosta paljon musiikkikirjoja ja nuotteja. Siellä oli mm. G. de G:n muistelmia ja muutama valokuva komeista hanureista. Siinä itse maesro poseeraa Kukkolan ja Taskulan pelien kanssa ja lautaa on kuin risuaitaa. Kahva alkaa Db -äänestä ja päättyy c:hen. Hyvin on saatu karvaa vaille neljä oktaavia pianohanuriin.

Onko kenelläkään tietoa missä nämä erikoiset ja arvokkaat pelit ovat? Onko joku nähnyt näitä? En minä nyt ostaakseni, mutta olisi mielenkiintoista nähdä todellinen piano-hanuri.

Mielenkiintoinen tieto!

Olen kaivellut painoharmonikkoihin liittyviä asioita esiin muutaman vuoden ja olisin erittäin tyytyväinen jos lähettäisit minulle kuvia noista peleistä ja soittajasta, jota olen ikäni arvostanut erittäin korkealle. Hän oli todellinen musiikin ammattialinen.
Laitan Sinulle sähköpostiosoitteeni yksityisviestillä, mikäli kuvien lähetys onnsituu.

Johan