Suomen Harmonikkaliitto

Beguine-rytmi

Aloittaja olli, 09-07-2009, 14:14:54

« edellinen - seuraava »

olli

Lainaus käyttäjältä: pietrodeiro - 17-05-2016, 13:32:48
Muistaakseni kirjoittelin joskus joitain kommentteja myös näistä erilaisista "lattarirytmeistä" ja niiden soittotreeneistä (liittyi tyttärieni SM tanssikilpailuiden harjoitustreeneihin), mutta ovatpa tainneet tulla jo pyyhittyä pois.

Mikäli haluaa aloitella tutuilla kappaleilla ja vaikka tangoilla sekä niiden väliosien beguinerytmeillä niin ehkä Täysikuu ja Lapin tango olisivat sopivia. Sitten jos lattarityylinen beguine kiinnostaa enemmän niin sitten voisi kokeilla vaikka Besame Muchoa ja Poincianaa.
Varmaan Markon kanssa haetaan "tosihelppoa"!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

pietrodeiro

Jaa, no voisihan sitä sitten haitaribasson beguinerytmillä kokeilla alkuun sellaisia tuttuja hitaita rumbabeguine rytmisiä sävelmiä kuten vaikkapa Siboney tai Rakkauden satu.

mahu

No mun 5 rivis osaaminen ei oo mitään kovin kummoista. Pari tangoa osaan: lasihelmiä ja joku muu mitä en muista  :) itseasiassa en teoria bequinesta tiedä mitään enkä ole kyllä etsinytkään. Joku haisu on molli ja septimisointujen kuvioista mutta ei mitään varmuutta. Minulle siis tässä vaiheess riittää pelimannimeininkinä juurikin noiden molli ja septimien bassokuviot.

Tällä omalla tyylilläni olen yrittänyt joskus hakea bequinea lasihelmiä tangon toiseen osaan mutta diskantti alkaa takkuamaan. Ehkä tässä tarvitaan samaa oivallusta kuin muutenki haitarin soitossa bassopuolta harjoitellessa.

Teme

Jos en aivan väärin muista niin Kimmo Mattilan Harmonikan ABC:ssä on Amor, amor, amor joka on beguine-rytmissä. Se on helppo opetella...jos minäkin sen olen oppinut  :D
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

olli

Lainaus käyttäjältä: Teme - 17-05-2016, 22:17:07
Jos en aivan väärin muista niin Kimmo Mattilan Harmonikan ABC:ssä on Amor, amor, amor joka on beguine-rytmissä. Se on helppo opetella...jos minäkin sen olen oppinut  :D
Näin näkyy olevan.  En muistanut koko opusta, on niin monta vuotta vierähtänyt Oulu-opiston ajoista. Beguine selostetaan ABC-kirjan B-osassa sivulla 40 ja mainittu Amor-kappale on seuraavalla sivulla 41!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!