Suomen Harmonikkaliitto

Kouvolan casotto

Aloittaja Reppumies, 20-07-2015, 02:47:31

« edellinen - seuraava »

Reppumies

Ostin Kouvolan hopeahäkki casoton vm. -68. Näppäimet irtoilee. Onko muilla samaa ongelmaa. Onko syy liima laadussa vai missä. Mitä mieltä olette kyseisestä soittimesta?

ftamt

Tuohon aikaan hyvin kiinni pysyvät selluloidinäppäimet vaihdettiin halvempiin muovinäppäimiin ja
tuohon aikaan liimat eivät olleen vielä hyviä. Kokeile liimata jollakin lujalla pikaliimalla. Pohja ja näppäin alusta kannattaa ensin rapsuttaa puhtaaksi. Kyllä hopeahäkki on muuten laatusoitin ja soi
paremmin, kuin jotkut myöhemmät Kouvolan mallit. Liima kannattaa laittaa vain tapin päähän, ettei paikat tahriinnu ja näppäin jää sormiin kiinni. Näppäin on myös heti saatava oikeaan kohtaan, sillä
hetken päästä sitä ei pysty siirtämään.
Toivo

Reppumies

Kiitokset vastauksesta.

Johan

Geelimäisellä pikaliimalla avoin aika on hieman pitempi, olen käyttänyt sitä silloin, kun on päästävä
mahdollisesti säätämään liimattavan kohteen paikkaa vielä kiinnipainamisen jälkeen.
Havaintojeni mukaan silloin myös "suttaaminen" ohi sauman on jäänyt vähäisemmäksi.

Johan

eikkajuhani

Omistan myös Hopeahäkin ja olen ollut ihan tyytyväinen, virityksen teetin ja soi hienosti, ellempä  sanoisi komeasti ! Omassani - 73 - näppäimet, ovat muovitappien päissä ja toistaiseksi pysyneet hyvin.  Kannattaa liiman kanssa olla todella varovainen, ettei tule kovettumia noihin näppäintenalushuopiin, (silloin alkavat napsua)  :) :) :)

Eikkajuhani
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

bazz

Itse olen liimannut kontaktiliimalla (Pattex, liuoitteeton) ja hyvin on pysynyt.