Suomen Harmonikkaliitto

Tavallinen tyttö nuotti?

Aloittaja Minde, 12-06-2015, 22:58:31

« edellinen - seuraava »

Minde

Onko minkälainen aloittelijalle... ei kuulosta kauhean pahalle!  Kenen biisi alunperin  on jne. Jos joku nuotin vippaa, niin muistan kauniilla sanoilla ja hyvällä karmalla  :P Niin ja siis såhköposti on [email protected]
Minde

Minde

Minde

oki

Moi
Nuotti on Veikko Ahvenaisen tekemä ja löytyy Veikon Harmonikat soimaan vihkosta numero 15
t: Oki

olli

Nuotti lähti ;)  Löytyy myös kakkosääni!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Giulietti

Kyllä se Tavallinen tyttö kuten muukin perinteinen harmonikkamusiikki vaatii hyvää tekniikkaa jos sen aikoo soittaa oikein ja niin että se kuulostaa hyvältä. Sitä en tajua miksi ihmiset kinuavat täällä näitä laittomia nuotteja kun niitä olisi ostettavissakin? Saatii että niitä tietyt tahot levittelevät suurella innolla?!

Giulietti

Lainaus käyttäjältä: olli - 13-06-2015, 18:10:32
Lainaus käyttäjältä: Giulietti - 13-06-2015, 17:57:30
Sitä en tajua miksi ihmiset kinuavat täällä näitä laittomia nuotteja kun niitä olisi ostettavissakin? Saatii että niitä tietyt tahot levittelevät suurella innolla?!
Kavereiden kesken on täysin sallittua vaihtaa nuotteja.  Ei se ole mitenkään laitonta ;)  Onhan se vain hienoa, että autetaan!  Eri asia, jos ruvetaan käymään kauppaa nuoteilla ilman tekijänoikeuskorvauksia.  Miksi tämä niin "korventaa" giuliettia :P

Tämä mainitsemasi "kavereiden kesken" nuottien vaihtelu on pois sekä nuottien kustantajilta että niiltä jotka tekevät sovituksia. Nuotteja kun saa halvalla ihan ostettuakin.

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Giulietti - 13-06-2015, 18:49:28
Lainaus käyttäjältä: olli - 13-06-2015, 18:10:32
Sitä en tajua miksi ihmiset kinuavat täällä näitä laittomia nuotteja kun niitä olisi ostettavissakin? Saatii että niitä tietyt tahot levittelevät suurella innolla?!
Kavereiden kesken on täysin sallittua vaihtaa nuotteja.  Ei se ole mitenkään laitonta ;)  Onhan se vain hienoa, että autetaan!  Eri asia, jos ruvetaan käymään kauppaa nuoteilla ilman tekijänoikeuskorvauksia.  Miksi tämä niin "korventaa" giuliettia :P

Tämä mainitsemasi "kavereiden kesken" nuottien vaihtelu on pois sekä nuottien kustantajilta että niiltä jotka tekevät sovituksia. Nuotteja kun saa halvalla ihan ostettuakin.
Ihmettelen myös! Kun joku kysyy, niin kuorossa muutkin haluavat, vaikka todellisuudessa eivät sitä tarvise. Monesti on niin tylsiä ja mitään sanomattomia kappaleitakin, että ihmettelen musiikkimakua. Jätkän humppa on kaikkien aikojen riman alitus. Meillä oli kansalaisopistossa aikoinaan sama ilmiö. Opiston kopiokone jauhoi koko oppitunnin ajan ja paperit aina loppuun. Lopulta tuli harmonikkapiirille täyskielto kopiokoneen käytössä. Vain yhtä tai kahta kirjaston nuoteista kopioitua nuottia koskaan soitettiin porukalla. On tietysti nuotteja, joita ei vuosikymmeniin ole löytynyt mistään, mutta kyllä täällä kaiken maailman hanttapulikappaleita kysellään. Minä tykkään kerätä aitoja alkuperäisiä nuotteja, joiden hienot kannet ovat pieniä taideteoksia.
Toivo

olli

Editoin :P  Tunsin piikin tuosta "giulietin" kommentista.  Itse en ole mitenkään pyrkinyt halventamaan säveltäjien ja sovittajien ansioita levittämällä nuottikopioita.  Kavereita vain pitää auttaa.  Eivät kaikki voi mennä musiikkikauppaan ostamaan juuri sitä tarvitsemaansa nuottia.  Harvoissa kirjastoissakaan löytyy haitarinuotteja (sieltä kun sitten löytää, niin varmaan moni meistäkin ottaa kopion).

Oma kiinnostukseni on opetella kirjoittamaan nuotit tietokoneelle (Capella) ja tekemään jopa omia sovituksia.  Etupäässä haluan harvinaisia nuotteja (Dallapè ym.) joista sitten kirjoittelen koneelle haitariversiot.  Olen löytänyt täältä sivustolta myös ammattitaitoisia "kuulemisen perusteella" nuotteja-kirjoittaneita.  Näitä on sitten kiva jalostaa.

Nimimerkki "giulietti" ottaa mielestäni liian tiukan kannan tähän sivustomme nuottien vaihtohommaan. ;)  Kaikella ystävyydellä, toivoisin ;D

Minde

Kiitos nuotista taas! Mutta, OHHOH muuten näitä juttuja! Onko jollain hukassa, mitä varten on nuottiteline keskustelu osio? Haen kyllä nuotit tästä lähin kirjastosta,  mistä saa muuten kopion 0,40 eurolla, ettei tarvitse kuluttaa muiden nuotteja. Voi vittu sanon minä!
Minde

Minde

Ollille vaan lisää hyvää karmaa ;) ja usko tai älä, mutta Säkkijärven eka sivu sujuu jo jotenkin... vähän pätkissä, mutta kuitenkin   :)
Minde

Minde

Se, että ko. Giulietti takertui JUURI tähän kyselyyn, niin onko tässä nyt epäusko mun opetteluun, osaamiseen tai kykyyn oppia? Jokainen lähtee sieltä aasta liikkeelle ja kyllä minä soitin tänään monta kertaa tavallinen tyttö kappaletta ja Kyllä sitä voi oikeasti sanoa JO soittamiseksi. Mutta en ala tässä vaiheessa ostamaan kokonaisia nuottivihkoja yhden biisin takia! Nuotteja on muuten vinot pinot ja Ahvenaisen Säkkijärven polkkakin löytyi ja myös se Metsäkukkia g-mollissa.., kun aikani kaiveli  isäni arkistoja...alkuperäisinä, mutta tavallista tyttöä ei! Äiti iti oli herännyt yhtenä yönä, kun isä kuunteli tätä biisiä.. jota minä siis en tiennyt, kun tämän bongasin youtubesta. Isä on/oli mielestäni todella hyvä soittaja, nyt voimat ei riitä oikein soittamiseen, erinäisistä syistä (sairauksista), mutta fiilistelee ja jaksaa kuunnella mun renkutusta, vaikka tunnista toiseen. Välillä, kun jaksaa, niin NÄYTTÄÄ   :) miten se kuuluu soittaa! Hauskaa mulle ja piristää isääni kovasti!
Minde

olli

Lainaus käyttäjältä: Minde - 13-06-2015, 20:49:35
Kiitos nuotista taas! Mutta, OHHOH muuten näitä juttuja! Onko jollain hukassa, mitä varten on nuottiteline keskustelu osio? Haen kyllä nuotit tästä lähin kirjastosta,  mistä saa muuten kopion 0,40 eurolla, ettei tarvitse kuluttaa muiden nuotteja. Voi vittu sanon minä!
Elä hermostu ;)  Kyllä tämä nuottiteline on sitä varten, että voi kysellä kiinnostavia nuotteja.  Joskus jutut menee "yli" :D  Foorumilla on käyty keskusteluja jo vuodesta 2009 lähtien, joten mielipiteitä mahtuu ;D  Minä lähetän pyydettäessä nuotin haluavalle - siis sen itse koneelle kirjoitetun (joskus sovitetunkin)!

Minde

Hermostuin jo  ;D mutta ehkä myös rahoituinkin jo  :P  Mielestäni Olli teet juuri oikein ja lisäät varmasti harmonikansoittajien innostusta.  Nuotin saa lähes heti, kuin alkamaan etsiä missä kirjassa et. Nuotti on. Myöhemmin varmasti haluan kerätä tietyt nuotit itselleni,  kun tiedän mitä tykkään soitella  :) mutta nyt soittelen isän vanhoja nuotteja, mitä tunnistan, sekä vanhoja omia nuottejani.  Halu koittaa jotain biisiä tulee, kun isä ulkomuistista soittelee jotain tai, kun youtubesta kuuntelee. Oon kattellu Olli sinunkin videoita  :)
Minde

eikkajuhani

Tuollapa vilahtelee mainintoja, nuotteja saa ostettua jne... itselläni ei niin kovin suurta kokemusta tuosta ostelusta ole, tiedänpähän vain että jos menet Jyväskylässä etsimään hanurinuotteja niin pitkän lenkin saat kävellä. Musiikkiliikeitäkään nyt ei niin monta ole mutta ei niin nuotin nuottia sieltä löydä.  Kirjastosta löytyy jotain, esim noita Ahvenaisen sovituksia ja niitäkin olen yrittänyt hyödyntää.  Sitten jotain iänikuisia hanurikappaleita, joita en ole koskaan edes kuullut soitettavan.... ei se aina tyydytä. Hyviä vinkkejä kyllä ottaisin vastaan, mikä on paras tapa hankkia nuotteja, en haluaisi ostaa kokonaisia vihkoja, vaikkakin niitäkin on tullut jo kerättyä. Esimerkkinä, Dallape n:o 65 (hauska omistuskirjoitus takakannessa Toivo Keskinen Tuuri)  Lieneekö kenellekään tuttu suuruus ??

Eikkajuhani   
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Minde

Juurikin näin... ei se aina ole, niin yksinkertaista ja minä henk.koht. en edes halua AINA sitä Ahvenaisen versiota... ja kirjastostakin on vaikea hakea tietyn biisin nimellä, vaan pitää ensin tietää, mistä kirjasta löytyy tai maksaa 5 euroa yhdestä nettinuotista, kun tilaa netin kauttqa  ;)
Minde

Minde

NIIN, ja vielä sit sekin, että tää "tervaharmonikka" (myöhemmin Jari Nykänen)on ihan pirun hyvä soittaja ja tää mun linkittämä versio on mielestäni parempi, kun se Ahvenaisen  :P
Minde

Minde

Toi Giulietti vois pistää ees naaman näkyviin, niin ei tarvis käytännössä anonyymina huudella! Mikä lie Ahvenaisen kätyri  ;)
Minde

oki

No no
Ei kai mesentään täällä foorumilla aleta vanhoja mestareita mollaamaan.
T: Oki :)

La Melodiosa

Tämä on sitä tavallista menoa erilaisilla keskustelu-ja harrastuspalstoilla. Kaikista asioista on yhtä monta mielipidettä kun on ihmistäkin. Jos nämä asiat tällä palstalla ovat rikkeitä niin ovat ne pieniä verrattuna siihen mitä kaikkia vääryyksiä tässä maailmassa tehdään ja tapahtuu. Pitäisi tehdä kaikki mahdollinen, joka edistää tätä hyvää harrastusta kuten nuottien jakoa. Toivon, että sopu säilyy tällä palstalla ja jokainen voi ammentaa hyviä tietoja sekä ohjeita hyvän asian eteen kunkin tarpeitten mukaan. Elämässä on rakkautta ja vihaa. Pidetään yllä sitä rakkautta. :) ;)
Vielä virtaa ja sokeri sulaa

poikkikulma

Olen täysin samaa mieltä  La Melodiosan kanssa , noitten tekijäoikeuksienkin mikä on melkoista pilkunviilaamista , mitä saa tehä ja mitä ei , kanssa on käyty varmaan monetkin käräjät aikoinaan , ei aleta sitä tänne enää tuoda riitakapulaksi , kaveria autellaan siinä kaikki tuskin se kauheen suuri synti on :) Tsemppiä vaan Mindelle treenaamiseen ja muille kans  :)
Mauno  :)