Suomen Harmonikkaliitto

Digitaalipiano

Aloittaja mahu, 20-03-2015, 07:47:03

« edellinen - seuraava »

mahu

Tarttis tuollanen hankkia kun ei akustiset pianot sovellu meille painon takia. Tässä vähä taistellut itseni kanssa ostaisinko halvimman mahdollisen jolla vähän oppisi tuntemaan soitinta ja soittoa, voisi sitten myöhemmin sijoittaa parempaan, vai kannattaisiko heti sijoittaa parempaan ja toivoa että siitä saa joskus jotain myidessään sen.

-Casio CDP-120 lähtisi 330 euroon, mutta se vaatii käytännössä kuulokkeet tai ulkoiset kaiuttimet. Soittimen omat kajarit ku on aika onnettomat. Tämä on kuitenkin halvin mitä olen löytänyt.
-Thomann digipianoja saisi myös alle 500 euron, mutta en tiedä muuttuuko niissäkään tilanne Casioon yhtään.
- Yamaha Arius halvin malli olisi karvan alle 1000euroa mutta sitten kannattaisi jo sijoittaa Yamahan Clavinovaan 1270eurolla.

Näin se hinta sitten nousee. Onko kenelläkään mitää kokemusta näistä alle 500e digipianoista tai kenties myidä käytettynä?

Giulietti

Itselläni on jo useampi vuosi sitten Thomannilta tilattu Kawai digipiano joka siihen aikaan maksoi hieman yli 800€. Siihen ainakin olen ollut tyytyväinen, kauniisti soiva jopa omilla kaiuttimilla. Noista aivan halvoista en tiedä, mutta kyllä ne soittamisessa ajavat saman asian mitä kalliimmatkin.

mahu

Thomann SP5500 arvostelut ovat olleet myös hyvät. Hinta siinä 350euron paikkeilla. Taidan kallistua tähän, mutta pitää vielä viikonlopun yli mietiskellä ja kuulostella käytettyjä.

Giulietti

Kyllä nuo halvemmatkin digipianot ovat tänä päivänä melko hyviä ja mikäli on painotettu koskettimisto niin soittotuntumakin on melko lähellä aitoa.

mahu

Niin, kyllä se on ne kaiuttimet mitä itse olen huomannut isoimmiksi eroiksi 400eja 1000e hintaisten laitteiden välillä. Onhan niissä ominaisuuksissa ja helppokäyttöisyydessäkin eroja, mutta itselle riittää pelkistetyimmätkin säädöt. Noita SP5500 on myity todella paljon ja eri brandeillä, joten luulis niiden olevan ok. 3 vuoden takuuki niin ei haittaa vaikka hajoiski. Painotetut 88 kosketinta noissa on kaikissa.

Giulietti

Varmasti ovat hyviä soittimia ja Thomannilla on todellakin pitkä takuu joten järkevä hankinta. Ja tulee Saksasta suhteellisen edullisesti kotiovelle asti, verrattuna suomen postin hintoihin ;)

oki

Moi
Ostimme kymmenen vuotta sitten tyttärelle jamahan clavinova digipianon, on todella kovalla käytöllä toimii
eikä hinta laatu suhde ole paha
t: oki

EP

Lainaus käyttäjältä: Marko - 20-03-2015, 07:47:03
Tarttis tuollanen hankkia kun ei akustiset pianot sovellu meille painon takia. Tässä vähä taistellut itseni kanssa ostaisinko halvimman mahdollisen jolla vähän oppisi tuntemaan soitinta ja soittoa, voisi sitten myöhemmin sijoittaa parempaan, vai kannattaisiko heti sijoittaa parempaan ja toivoa että siitä saa joskus jotain myidessään sen.

-Casio CDP-120 lähtisi 330 euroon, mutta se vaatii käytännössä kuulokkeet tai ulkoiset kaiuttimet. Soittimen omat kajarit ku on aika onnettomat. Tämä on kuitenkin halvin mitä olen löytänyt.
-Thomann digipianoja saisi myös alle 500 euron, mutta en tiedä muuttuuko niissäkään tilanne Casioon yhtään.
- Yamaha Arius halvin malli olisi karvan alle 1000euroa mutta sitten kannattaisi jo sijoittaa Yamahan Clavinovaan 1270eurolla.

Näin se hinta sitten nousee. Onko kenelläkään mitää kokemusta näistä alle 500e digipianoista tai kenties myidä käytettynä?

Itse ostaisin kyllä kotimaasta, saa maahantuojan tuen ja takuuhuollon kotimaassa, hinnatkin nykyään aika kohdallaan kun kauppiaat tietävät kyllä Thomanninkin hinnat ja voihan niistä mainitakin kaupanteko hetkellä.
Noita halvimpia/ tuntemattomia (Thomann ym.) merkkejä kannattaa olla ostamatta, paitsi Casion jotkin mallit on kyllä nykyään jo ihan ok, jos haluaa edullisesti liikkeelle.

Giulietti

Kyllä tuolla Thomannillakin on tuki, ihan suomenkielistä palvelua saa puhelimitse. Eipä noissa digipianoissa nyt niin vikoja ole, että takuuhuollolla sinänsä on merkitystä, kuitenkin joudut soittimen jonnekkin lähettämään korjattavaksi jos jotain vikaa tulee. Nuo halvatkin merkit esim Thomann ovat kyllä joidenkin varsinaisten merkkien  valmistamia, ei Thomann niitä itse tee, eli melko samaa tavaraa eri nimellä.

mahu

Thomannin tuki toimii vähintään yhtä hyvin kuin suomalaisissa, Thomann yrityksenä on suurempi kuin yksikään suomalainen soitinliike ja siksi niissä palveluun on panostettu. Ei ehkä Thomann hae, mutta yksi toinen ulkomaalainen firma haki kotoa koneen takuuhuoltoonkin. Paikallinen soitinliike haukkui Casion halpismallit, eikä ne kyllä itse soitettuinakaan oikein säväyttänyt. Myönnän että kyllä Yamahalla parempia soittimia on, mutta tonni hintaeroa. Onhan tällänen Thomann merkkinen piano vähä sama kuin kattelisi telkkaria joka olisi merkkiä Biltema. Itse ku en ole brändiuskollinen niin tuo ei haittaa. Mistä sitä tietää vaikka jossain thomann soittimissa olis casion tai korgin osia sisällä. Kyllä ne Kiinalaiset jo aiia laadukastakin osaavat tehdä.

Sivuhuomautuksena, pääsin koittaan Hellaksen akustista pianoa ja joko osui huono yksilö kohdalle tai sitte esim. Saksalaiset osaa tehdä paljo parempia pianoja.

EP

Lienee mulla sitten asenteessa vikaa jos mieluumin ostan Suomesta kun Saksasta?  Sorry :(

Thomannilta oon ostanu sellaista mitä ei kotimaasta saa, esim. kontrabasson telineen ja -topatun pussin.

mahu

Niin, suomesta ei nuota halppiksia saa, joten liikkeetkin ne joutuu tilaamaan. Joskus kyllä pudottavat hinnan lähes samaan ku Thomannilla, mutta tuleepahan kotiovelle kun itse tilaa :)

EP

Lainaus käyttäjältä: Marko - 22-03-2015, 20:11:54
Niin, suomesta ei nuota halppiksia saa, joten liikkeetkin ne joutuu tilaamaan. Joskus kyllä pudottavat hinnan lähes samaan ku Thomannilla, mutta tuleepahan kotiovelle kun itse tilaa :)

Tampereelta löytyy halpiksia ja kalliimpia suoraan hyllystä.
Mä tykkään käydä koesoittelemassa, vertailemassa laitteita ja samalla voi kuulla jotain mielenkiintoista aiheeseen (ja myös aiheeseen liittymätöntä :D ).
Digipianoo mietin itekin mut sitten päädyin kuitenkin Rolandin kiippariin muutama vuosi sitten.
Mut nää on vaan mun mielipiteitä..

mahu

Yamaha Arius YDP-142 tuli hommattua käytettynä 350€ hintaan ja ei voi olla ku tyytyväinen hintaan ja laatuun.