Suomen Harmonikkaliitto

Viljolle: [ketjun parannusehdotukset toteutettu]

Aloittaja Armando Bugari, 02-01-2009, 18:07:01

« edellinen - seuraava »

Armando Bugari

Mitenkähän en pääse foorumilta suoraan vapaalehdykka.netin aloitussivulle millään painikkeella. Pitäisiköhän yläkerran logopalkin kautta päästä tarvittaessa takaisin ihan alkupeleihin?

-Selaimeni on Firefox, kone Macci - käyttöjärjestelmä siis Ubuntu (unix).

Muokattu...

Armando Bugari

[-Selaimeni on Firefox, kone Macci - käyttöjärjestelmä siis Ubuntu (unix).
[/quote]

ITALIALAISET HARMONIKANVALMISTAJAT 1850 – 2003 -pedarista en näe muuta kuin ensimmäisen sivun?

Viljo

Mitä lukuohjelmaa käytät?

Kokeilin tuota tiedostoa Windowsin Vistalla, toimi ok. Myös oma Ubuntu 8.04 LTS Evince-asiakirjakatselimella (2.22.2) toimii kaikki sivut ok. Kaikki pdf:t ovat tehty OpenOfficella, joten kaikissa pitäisi sitten olla sama vika. Onko?

Tuossa Evince-ohjelmassa minulla meni pieni hetki ymmärtää, että siinä on erilliset näppäimet sivujen vaihtoon. Eli se ohjelma ei anna skrollata sivulta toiselle.

Lisätään vielä sen verran, että soittoasento-oppaassa on sitten enemmän selailtavia sivuja...

Logo-palkki-ideaa jatkokehitellään. Jos tänne foorumille jonnekin sopii, niin laitamme linkit pääsivulle ja blogiin. Blogaaminen alkaa sitten kun tämä alkuhärdelli on mennyt ohi. Sitten kun on aikaa :)
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 02-01-2009, 21:17:03
Mitä lukuohjelmaa käytät?

Ensin Macin omalla Esikatselu-ohjelmalla, joka tukee mm. puhdasta postscriptiä, sitten väänsin sen Adoben Akrobat Readeriin (vimeisin versio?), muttei näytä kuin sivun 1. ?

Nämähän on näitä normaaleja ongelmia nettisivustoilla ohjelmien päivitysten kanssa. Kannattaisi aina muistaa, että joukossa saattaa olla perässäkulkijoita, tai vaikkapa koulun koneita käyttäviä, joilla ei ole ihan viimeisiä versioita ohjelmista - eikä myöskään mahdollisuutta asentaa niitä koneilleen.

Samoin, kun ollaan muusikoiden "environmentissä", niin varsinkaan ammattilaiset usein eivät hyöri "mikkisoftassa", vaan käytössä on se toinen vaaraton ja helppokäyttöisempi käyttöjärjestelmä.

Korjaus: kirjoitusvirhe, toinenkin - kamalaa;-)

Armando Bugari

..kuin oman avatarin. Muusikoiden.netissähän se on mahdollista?

Viljo

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 02-01-2009, 22:17:07
..kuin oman avatarin. Muusikoiden.netissähän se on mahdollista?

Profiilisivu on muusikoiden.netissä erilainen. Ei taida olla mahdollista - en ole itse löytänyt ko. mahdollisuutta. Oman tekstin pituuskin on hyvin, hyvin pieni.

Viljo

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 02-01-2009, 18:07:01
Mitenkähän en pääse foorumilta suoraan vapaalehdykka.netin aloitussivulle millään painikkeella. Pitäisiköhän yläkerran logopalkin kautta päästä tarvittaessa takaisin ihan alkupeleihin?

Sivulle lisätään melodeon-netin tyyliin linkit pääsivulle sekä blogiin.

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 02-01-2009, 18:07:01
-Selaimeni on Firefox, kone Macci - käyttöjärjestelmä siis Ubuntu (unix).

Kokeiltiin kaverin kanssa mäkkärillä tota pdf-tiedostoa. Käytettiin Safari-selainta, mikä avasi tiedoston itse näyttäen kaikki ok. Kokeiltiin myös tallennusta ja Esikatselu-ohjelman käyttöä. Toimi moitteetta.

Joten vika lienee jokin versiosopimattomuus tai kyseessä on jokin muu bittiavaruuden juttu..

Viljo

Valikkolinkit lisätty foorumin navigointipalkkiin.

risto

Luin viimeisen tiedoitteesi. Herää ihmettely, miksi ette käytä kaikissa linkeissä samaa koodia joka toimii parissa alimmassa linkissä alhaalla sekä linkissä etusivulle. Niissä näkyy perinteinen http alkuinen www linkki, kun taas toimimattomissa näkyy javascript:void(0). Etusivullekin tultaessa selain muuten kertoo: "Done, but with errors on page".

Viljo

Juu kuule risto... Tää on tällasta tämä työnteko. Olen kyllä hyvin tietoinen ongelman luonteesta. Mutta tuohon sinun kysykseesi mennäkseni. Avautuvat valikot eivät avaudu tarkoituksenmukaisina valikkoina, jos valikkoon on määritelty tietty osoite. Eli tällä hetkellä olevat toimivat linkit avaavat sivun halutusta tiedostosta. Avautuvat alavalikot puolestaan tarvitsevat jotain muuta koodia kuin määrätyn linkin toimiakseen. Sitten, kun siellä on alavalikon alavalikkoja, niin arvaa, toimiiko ihan samalla koodinpätkällä koko valikko?  ;D

Mutta valitettavasti mun tietotaidot ei riitä tämän ongelman ratkaisemiseen vaan joudun odottelemaan Juhon koodailuja...

risto

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 15-01-2009, 16:16:16

Mutta valitettavasti mun tietotaidot ei riitä tämän ongelman ratkaisemiseen vaan joudun odottelemaan Juhon koodailuja...

Ok, tuo sivujen sisäiseen kohtaan hyppääminen on vain niin äärettömän simppeli juttu perinteisellä HTML koodilla. Itse tein ne Word -67:lla omalle sivulleni ja aina toimii.

EDIT: Kohta mihin hypätään nimetään (Esim vaikka sanalla: orna)  ja siihen hypätään näin yksinkertaisesti ihan miltä tahansa sivulta, vaikka täältäkin keskustelupalstalta: http://www.kolumbus.fi/slowsession/#orna

Jotta saat työsi tehtyä saat mennä nettiin vain klo 20 jälkeen ja vain puoleksi tunniksi  ;) Multakin meneen kaikki vapaa-aika ja kaavaillut työt siirtyvät aina vaan eteenpäin. >:(

PS. Pakko oli vilkaista Vapaalehdykka sivun lähdekoodia ja mitä sanotaan javascript:Void(0):sta. Minusta näyttäisi siltä, että javascript:void(0) käskyä käytetään jotenkin väärin, sillä sen nimenomaisena tarkoituksena on estää URL linkin avautuminen.

http://www.quackit.com/javascript/tutorial/javascript_void_0.cfm

Viljo

No niin se on perinteisellä html-koodilla äärettömän helppo. Sivusto on vain liian laaja ylläpidettäväksi perinteisellä html-koodilla. Mutta mutta.. Juho edelleen koodaa (ja lukee näitä viestejä).

Mulla kun on tämä kurkkutulehdus, niin lääkäri kielsi kaiken työn teon kolmen päivän ajaksi. Enkä oikeestaan olisi voinut keskittyäkään mihinkään työhön - fiilikset ei oo mitään parhaat. Joten olen siis heilunut netissä sen sijaan, että olisin "töissä" :)

Älä kuitenkaan stressaa päätäsi liikaa tämän homman takia. Siis - tee vaan työtäsi; tämän projektin kimpussa on ollut kaksi ihmistä parin vuoden ajan.. eikä oo aina ollu helppoa, niinku nytkään.

Sanoin tuosta Void-nollasta Juholle jo aikoja sitten, mutta sain itseäni viisaamman vastauksen. Itse meinaan epäilin, että virhe olisi ollut siinä.

risto

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 15-01-2009, 18:57:00
....
Sanoin tuosta Void-nollasta Juholle jo aikoja sitten, mutta sain itseäni viisaamman vastauksen. Itse meinaan epäilin, että virhe olisi ollut siinä.

Itseasiassa latasin tuon Vapaalehdykka.net index sivun koodin koneelleni ja poistin kohdasta "Ylläpito" javascript:Void(0) käskyn. Viitattu sivu olisi avautunut, jos koodi vain olisi ollut Vapaalehdykka.netin serverillä. Omalta koneeltani se ei voi avautua kun linkit ovat sivuston sisäisiä viittauksia.

Viljo

No heitäppä tiedosto mulle sähköpostilla, niin katson, saanko fiksattua. Laita johonkin ylös, mitä rivejä olet muokannut.

risto

No mä olin jo kerennyt heittämään sen roskiin, mutta poistat javasrcipt käskyn ja katso, että on parillinen määrä heittomerkkejä. Se voi olla syntasiltaan väärin niin tehtynä, mutta ainakin se on avaamassa linkkiä.

risto

Ehdottaisin keskustelupalstalle uutta osiota, jonne voitaisiin sijoittaa keskustelijoiden kirjoittamia artikkeleita. Osin nimi voisi olla yksinkertaisesti "Artikkelit" tai "Keskustelijoiden artikkelit" tai jotain muuta fiksumpaa, mutta erotuksena tavallisesta keskustelusta näihin artikkeleihin ei voisi vastata. Ehdotin nimittäin tuolla melnetin puolella kirjoitusta musiikin transkriptoinnista levyltä. Jos kirjoitan sinne sellaisen, se voisi olla myös täällä suomeksi.

Viljo

Olli ehdotti minulle samaa. Vapaalehdykässä on Vieraskynä-valikon alla Kolumnit, jossa on vastaavia kirjoituksia. Voisi olla ehkä järkevää, että tehdään tänne oma osio ko. muokkausestoasetuksilla ja pidetään Vapaalehdykän puoli toistaiseksi avoimena tulevaisuudelle. Siitä voisi kehkeytyä vaikka jonkin sortin pääkirjoitusluola, jossa erinäiset alan auktoriteetit kirjoittelevat.

Alan katsoa tätä juttua nyt heti.

Viljo

Tein Olohuoneeseen Ovi lavalle -palstan, jonka kuvauksessa ilmenee alueen tarkoitus. Enhän nyt risto voi koti-teemasta luopua  ;) Itselläni kun on adminin oikeudet, niin voin muokata oikeastaan kenen tekemisiä tahansa täällä, joten jos voisitte omilla käyttäjätunnuksillanne katsoa alueen testiviestin muokattavuutta. Asetuksista on merkitty kohta "vain luettavaksi", mutta kokeilkaa nyt, että onko todellakin näin. Itse kun voin muokata sitä(kin) viestiä.

Enkä missään nimessä voi tehdä mitään testinimimerkkiä  ::)

olli

Joo kävin testaamassa.  Ei voi tehdä mitään.  Miten sinne sitten niitä omia juttuja saa kirjoitettua?
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Ahaa.. se meni sellaiseksi.. katsotaan, mitä voidaan tehdä.