Suomen Harmonikkaliitto

Liitekuvat

Aloittaja mahu, 06-01-2015, 17:17:47

« edellinen - seuraava »

mahu

Saiskos nuo liitteenä olevat kuvat aukeamaan koko näytölle, niinkuin monessa muussa foorumissa on?
Nythän kuvat aukeavat samalle sivulle ja skaalautuvat miten sattuu. Yleensä siten että ei kuvasta näe kuin osan. Erittäin ärsyttävä.

htoyryla

Testaan...

Jaahah... liitekuva näyttää nimenomaan tulevan pikkukuvana jonka alla on linkki. Kuvan asetuksia ei näyttäisi itse pääsevän säätämään (toisin kuin linkitetyn kuvan).

Joo... nyt tajuan mitä Dukextra meinaa. Kun kuvaa klikkaa, se avaa kuvan tähän näin ja ilmiselvästikin alkuperäisellä resoluutiolla. Aika sekava lopputulos.

htoyryla

Kuvan saa aukeamaan omaan välilehteen, kun käyttää sitä hiiren oikeaa painiketta (muistaakseni, tässä macbookissa klikataan kahdella sormella) ja valitsee "avaa uuteen välilehteen".

olli

Minulla ei ole ollut ongelmia.  Kun klikkaakin sitä "tiedostoriviä" ja sitten hyväksyy, niin koko kuva aukeaa :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

mahu

ah... en nyt löydä mistään esimerkkiä joka ei vaatisi sisäänkirjautumista.
Esim. Kotiverstas-foorumilla kun kuvaa klikkaa niin se aukeaa samalla tavalla kuin facebookissa. Kuva skaalautuu näytölle ja muu osa taustasta muuttuu tummemmaksi. Se näyttää tuola Kotiverstas-foorumilla siistiltä ja helppo käyttää.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 06-01-2015, 18:53:43
ah... en nyt löydä mistään esimerkkiä joka ei vaatisi sisäänkirjautumista.
Esim. Kotiverstas-foorumilla kun kuvaa klikkaa niin se aukeaa samalla tavalla kuin facebookissa. Kuva skaalautuu näytölle ja muu osa taustasta muuttuu tummemmaksi. Se näyttää tuola Kotiverstas-foorumilla siistiltä ja helppo käyttää.

Kyllä mä suurin piirtein käsitinkin mitä tarkoitat. Mä epäilen ettei tässä foorumipohjassa ole semmoista mahdollisuutta valmiina, mutta en ole tutkinut. Ja aika hankala tähän SMF:ään on tehdä mitään uutta. En ainakaan ilmoittaudu vapaaehtoiseksi siihen. Tuon sivupalkin toteutin niin että itse SMF:n koodiin ei juurikaan koskettu.

Itse meinasin sitä, että ne harvat kuvat mitä tulee vastaan voi avata tuolla tavoin toiseen välilehteen. Ja joskus on hyväkin että kuva pysyy auki omassa välilehdessään kun vaikka kirjoittaa vastausta. Mene tiedä.

PS. Katsoin sen verran että kotiverstaskin on smf-pohjainen. Arvelinkin että kyllä joku on tuommoisen tähänkin pohjaan tehnyt. En tiedä millä perusteilla Viljo on tässä käytetyn teeman yms. valinnut. Nyt tuo sivupalkkikin on tehty juuri tähän kokoonpanoon.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 06-01-2015, 18:49:16
Minulla ei ole ollut ongelmia.  Kun klikkaakin sitä "tiedostoriviä" ja sitten hyväksyy, niin koko kuva aukeaa :D

Tuo riippuu hyvinkin selaimesta. Mulla (Mac/Chrome) selain lataa kuvan tiedostona koneelle siitä linkistä.

Nyt puhuttiin lähinnä siitä mitä tapahtuu kun klikkaa itse kuvaa.

htoyryla

Ja tuo sivupalkki tekee nyt sen että sille kuvalle on entistä vähemmän tilaa sivusuunnassa. Sitä ei tultu ajatelleeksi kun Viljon kanssa pohdittiin tätä sivupalkillista layouttia.

Viljo

Kyse lienee siitä, että jollain smf-foorumeilla on laitettu sopiva lisäosa. Jotain vastaavia löytyykin ihan helposti, mutta mikä onkaan sopivin...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Olisiko nyt hyvä?

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 06-01-2015, 20:22:37
Olisiko nyt hyvä?

No kappas... löytyikö asetuksista vai vaatiko lisäosan? Eikä tuo sivupalkkikaan tunnu sotkevan.

Viljo

Oli ihan lisäosa. Tähän on saatavana ihan kaiken maailman lisäosia kuviin liittyen. Uudelleennimeämistä, png->jpg -kääntäjää, valokuva-albumia jne.

mahu

Joo, nyt näyttää hyvältä!