Suomen Harmonikkaliitto

Hulivilijenkka

Aloittaja maestro, 29-12-2014, 22:53:37

« edellinen - seuraava »

maestro

Löytyisikö keltään tälläistä nuottia......??  Youtubessa laulaa Anitta ja Marianne,tyttöset -70 luvulta
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Maniskamies

Dallape-vihkosta se Hulivilijenkka löytyy. Toivelaulukirjassa se on 'kastettu' kahdella nimellä: Hulivilipoika sekä Hanuri ja hattu.

Yllättäin kyseiset tytöt laulavat vanhan, unohtuneeksi luulemani tangon Onnen lapsi.
Youtubea ihmeellisempi esitys Onnen lapsesta on tapahtunut välirauhan kesänä, kun Päämajan tiedustelijat Paavo Suoranta ja Olavi Paukkunen olivat kajauttaneet Onnen lapsen tiedustelumatkallaan rajan takana Hiitolan luona. Täytyy sanoa, että olivat rohkeita miehiä, sillä ilmitulon riski on ollut melkoinen! Aika velikultia!
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

Johan

Kiva kappale, olen laulattanut sitä lauluryhmä "Raikulien" ohjelmistossa ja sitä tarvetta varten tehnyt siihen kolme lisäsäkeistöä sillä minusta Tatun kehittelmä tarina ei kerro Hulivilipojan kohtalosta riittävästi;-))
Noina aikoina ei se laulu ehkä ollut pääasia esityksessä.

Lisäsäkeistöt saa käytöönsä ken niitä haluaa.

Tuo Onnen lapsi minulla on jossakin vanhalla vinylillä jonka olen -60 luvulla ostanut jostakin divarista käytettynä, valitettavasti talossa ei vain nykyisin ole asiallista vinylisoitinta.

Johan

Maniskamies

Kiitokset Johan'ille Hulivilipojan hauskoista lisäsäkeistä.
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!