Suomen Harmonikkaliitto

kouvolanpeli

Aloittaja pillimees, 16-09-2014, 13:34:59

« edellinen - seuraava »

pillimees

Moro! Niinhän siinä sitten kävi. Nimittäin sattui silmiin myytävänä oleva kouvolan casotto pianomalli.
Vaihdoin näppylävehkeen pois. Olo niin kuin kotia tulisi! Ei tarvii enää miettiä miten tuo ja tuo asteikko soitetaan..jee! Kaikki kunnia nappulapelien soittajille mut mun sormiin se ei kertakaikkiaan vaan istunut!
Kauppa sovittu ,huomenna meen hakemaan!

olli

Onnea uuden pelin omistajalle :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

pillimees

Johan

Onnittelut!

Peli on varmasti laadukas ja ratkaisusi koskettimiston suhteen perusteltu.

"Näppäinmiesten" manipuloinnista ja painostuksesta huolimatta minäkin olen pysynyt tiiviisti pianokahvassa kiinni vuodesta -61 ja pysyn edelleen.
Viisaiden ohjeista ja mielipiteestä huolimatta kahvansa saa valita vapaasti;-))

Johan

pillimees

Kiitos tuntuu tosi hyvältä! Soitto alkaa soida entiseen malliin. Soittaessa tuntee et hiukan eroa tuohon Pihlajamaahan, näppäimistön koskettavuus,soittimen muoto, kuinka istuu sylissä..jne! Mut nämä on sinänsä sivuseikkoja ja niihin tottuu. Peli on sinänsä loistava,ääniltään ja ulkonäöltään. Hanuri on vm-82 ja muistelen et näitä viimeisiä hopeahäkkejä tehtiin rinnan 50 casoton kanssa? Vielä tuohon kahvanmalliin et jokainen valitkoon mieleisensä mut minä tulen,tästä lähin pysymään pianolaudassa. Niitä kipaleita mitä pianopelillä soittelen,näyttää niissä olevan tekemistä näppäinmiehilläkin. Ainut miinus puoli on vähän heikohko laukku. Jostain kun sais kunnoltaan hyvän,käytetyn,mieluumin tietty Kouvolan oman se olis poikaa..!

olli

Lainaus käyttäjältä: Johan - 17-09-2014, 21:08:20
"Näppäinmiesten" manipuloinnista ja painostuksesta huolimatta minäkin olen pysynyt tiiviisti pianokahvassa kiinni vuodesta -61 ja pysyn edelleen.
Viisaiden ohjeista ja mielipiteestä huolimatta kahvansa saa valita vapaasti;-))
Johan
Tuosta kommentistasi en tykkää >:(  Minä arvostan molempien kahvojen taitajia.  Ei näppäinmiehet mielestäni manipuloi, mainostavat vain omaa valintaansa.  Loppukommentti on hyvä: kahvansa saa valita vapaasti  ;D

olli

Tässä mestari viime vuosisadalta - ja pianopelillä ;)
https://www.youtube.com/watch?v=2eWRfqxSr_s
Kotkalaislähtöinen Willy Larsen.
Vielä toinenkin Wilin levytys
https://www.youtube.com/watch?v=Ih9CP2e-5rg

Johan

Tuosta kommentistasi en tykkää >:( 
[/quote]

Ei Sinun Olli tarvitsekkaan tykätä!

Minulla vaan on ihmisiän mittainen kokemus saamistani "huomionosoituksista" tuon kahvani osalta ja harvoin ne huomionosoitukset ovat tulleet samanlaista kahvaa käyttäneiltä soittajilta.

Johan

pillimees

Moro!
Ei mullakaan ollut tarkoitus mollata näppäinmiehiä mut olen kans kuullut kommentteja tuosta laudasta!
Mm Suuresti arvostamani Matti Viljanen ei pianohaitaria luokitellut edes haitariksi! Opettajani tuntuu myös suhtautuvan hiukan..ehkä negatiivisesti pianomalliin! Syytä en tiedä,ekä kyllä myöskään kysele!
Peli on mulle passeli ja vaihda en toista kertaa. Käytän kohta puoliin Ahvenaisen Karilla huollossa niin sitte on viimesen päälle  tikissään!

mahu

Eikös kaikkien aikojen parhaimmaksi harmonikansoittajaksi tituleerattu Paul Norrback soittanut myös pianopelillä.

Mulle yksi soittaja sanoi että soitto on sormis, ei näppäimis.

poikkikulma

Kyllähän suurista mestareista Pianoharmonikan hallitsivat monet Onni Laihanenkin oli myös taitava pianisti ja hallitsi molemmat Harmonikat myös hyvin kuin myös Unto Jutila ja monet muutakin he vain kuitenkin esiintyessään käyttivät kuitenkin Näppäin Harmonikkaa Ahvenainenkin hallitsee molemmat ihan hyvin en tiedä syytä sitten miksi Pianoharmonikkaa ei käytetty esiintymisissä , taidon puutteesta se ai ainakaan johtunut , itsekin aloitin Pianoharmonikalla sitten tulin kokeilleeksi myös näppäinharmonikkaa ja huomasin että sillä on helpompi soittaa kun kappale on sielä diskanttilaudassa paljon pienemmällä alueella Pianopelissä tarvitaan koko skaala ylös alas , ei pianopeli yhtään sen huonompi ole kuin muutkaan se vaan täytyy hallita sekin , jokaisen oma asiahan se on minkä parhaiten omakseen tuntee niin siitä vaan yhtään huonompia ei ole kukaan ,jotta pitäkäätten taitoa yllä ja lippua korkealla .  :) Mauno  :)

pillimees

Moro! Justiinsa näin!!

Johan

Jokainen tulee autuaaksi uskollaan ;)

Johan