Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoituskeskustelu

Aloittaja olli, 25-08-2014, 19:58:57

« edellinen - seuraava »

Teme

Lainaus käyttäjältä: 1947 - 17-12-2017, 17:13:36
Jees ja jos tekee ison remontin niin tottakai hinta nousee :)http://www.vapaalehdykka.net/forum/Smileys/akyhne/smiley.gif
Mistäpä kukaan voi tietää mitä on tehty kun ei ilmoituksessa ole mainintaa mistään remontista.

Ja tuohon hinnan pompsahdukseen saa ammattilainenkin tehdä jo ison remontin.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

1947

Kateus se on Kiimaakin pahempi tauti.

Harrastelija

Itselläni ei ole mitään kadehtimista jos joku myy jotain, harmittaa vaan että monista vanhoista peleistä tulee trokarilta toiselle kiertäviä ja hintaa nostavia kiertopalkintoja. Kuoriltaan noinkin siististä kravatista olisi joku tosiharrastaja saanut hyvän pelin.
"jos se ei ole rikki, täytyy tutkia miksi se toimii"

ftamt

Lainaus käyttäjältä: Harrastelija - 17-12-2017, 21:56:24
Itselläni ei ole mitään kadehtimista jos joku myy jotain, harmittaa vaan että monista vanhoista peleistä tulee trokarilta toiselle kiertäviä ja hintaa nostavia kiertopalkintoja. Kuoriltaan noinkin siististä kravatista olisi joku tosiharrastaja saanut hyvän pelin.
Olen samaa mieltä! Pikavoittoja tavoittelevia rahan ahneita trokareita ei kaivata. Harmi, että tavallinen kunnon ostaja ei ehdi päivystää näiden kärkkyjien tavoin halpoja keräilyhaitareita netistä. Jonkunhan ne on työtkin tehtävä, joten useimmiten tosiostaja myöhästyy kaupoista. Sitten joutuu pulittamaan hiellä ja tuskalla ansaitut pennosensa monesti tietämättään äkkiä kallistuneeseen haitariin. Kyllä minun myötätuntoni on tällaisessa tapauksessa aina ostajan puolella. Se ei ole kateutta, vaan VÄLITTÄMISTÄ!
Toivo

pianohessu

Kauan sitten olin Tampereen Tammelantorilla myymässä kirpputorilla "vanhaa roinaa". Ennen kuin sain edes vekaat levälleen, tulivat ammattilaiset ja napsivat parraat piältä puoli-iliman ja möivät niitä sitten ominaan tuplahinnalla. Kyse oli lähinnä astioista.

Teme

On tuo kirpputorien ideakin hämärtynyt viime vuosina kun ennen niissä vielä hinnat oli alhaisia ja saattoi tehdä hyviäkin löytöjä edulliseen hintaan. Nykyään ahneus on ajanut ihmiset siihen, että tuotteet hinnoitellaan monesti aivan yläkanttiin, puhumattakaan noista pianohessunkin mainitsemista ammattilaisista. Kyllä monesti on käynyt niin että kun on viety itselle ylimääräistä tavaraa kirpparille myyntiin idealla mieluummin myyn halvalla kuin heitän menemään, niin jo kohta niitä itsellä myynnissä olleita tuotteita löytyy ns. vakiopöytää pitävien pöydistä moninkertaiseen hintaan. Eikä siinä ole kyse tuolloin kateudesta, olen saanut sen hinnan mitä pyysin, ei siinä mitään, mutta harmittaa muiden asiakkaiden puolesta. Joku tavaraa oikeasti tarvitseva, ehkä vähempiosainen, olisi saanut sen alkuperäisellä hinnalla itselleen sopivammalla hinnalla niin ettei kukaan ole vetänyt välistä.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

1947

Parempi lopettaa tää mollaus tähän.

Viljo

Ennen kuin homma lähtee lapasesta, niin muistakaa, että keskustelkaa asiasta älkääkä menkö henkilökohtaisuuksiin.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Teme

Tässäpä aika jännä 4-äänikerta
https://www.tori.fi/pohjois-karjala/Italialainen_haitari_4_aak_43352302.htm?ca=18&w=3

Onkohan tuossa sitten kaksi suoraa keskiäänikertaa?

mahu

Minun Yrjö Elomaan valmistamassa harmonikassa on vastaavat kuvat koplareissa. Mutta todellisuudessa se on musette + 1 matala äänikerta. Eli siihen nojaten tuo kuvan peli voi olla millanen tahansa.

Johan

Kyllä minä tulkitsisin tuon niin, että pelissä on 4´, 2 x 8´, ja 16´äänikerrat. Varma ei voi olla kuitenkaan, koska siinä on hieman poikkeava merkintätapa koplareissa.
Siitä puuttuu koplausmahdollisuus jolla valitaan nuo 2x8´keskiäänikerrat.

Olen soittanut joskus samamerkkistä -60 lukulaista III äänikertaista pianoharmonikkaa.
Hieman samantyylinen soitin kuin esim tuon ajan Vignonit.

Johan 

Teme

Alkaa olla taas hinta kohillaan  ;D
https://www.tori.fi/kainuu/Harmonikka_43609507.htm?ca=18&w=3

Edit: Hinta oli alunperin 2000e, nyt tiputettu jo puoleen. Siltikin on ylihintainen. Varsinkin kun maskin koristeraidatkin ovat katkeilleet ja paloja puuttuu.

Johan

Ei se olle hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa...

Johan

mahu

https://www.tori.fi/kymenlaakso/Lassen_Peli_harmonikka_41535909.htm?aw=1

Tuosta saa vähä vertailuhintaa. Ollu nyt jo kolmatta kuukautta myynnis.

Teme

Rouva aina moittii kun ostan uuden haitarin (siis käytetyn mutta itselle uuden) tai edes harkitsen hankintaa, vaikka minun soittimet on vanhoja ja halpoja. Tässä on näköjään jonkun verran rahaa kiinni muutamassa soittopelissä:
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Haitari_x4_43414270.htm?ca=18&w=3

olli

Lainaus käyttäjältä: Teme - 23-01-2018, 12:45:34
Rouva aina moittii kun ostan uuden haitarin (siis käytetyn mutta itselle uuden) tai edes harkitsen hankintaa, vaikka minun soittimet on vanhoja ja halpoja. Tässä on näköjään jonkun verran rahaa kiinni muutamassa soittopelissä:
https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Haitari_x4_43414270.htm?ca=18&w=3
On ollut kova innostus, kun on useamman laatupelin hankkinut.  Hintapyyntökin on kovanlainen, kun kaikki ovat kuitenkin jo käytettyjä.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

outi

Tuntuu että korkeita on kaikkien haitareitten Pyyntihinnat. Kuinkahan ne menee kaupaksi? Onko pitkiä myyntiajat? Millaisia lienee toteutuneet hinnat? Itselläni yhden haitarin vajaus...

Tommi87

Lähes kaikki haitarit joita olen ostanut ovat noin puolet pudottanut hintaansa kaupan teossa. Mutta se vaatii että täytyy paikan päälle mennä tinkimään. Se on sitten toinen jos hinta on muutenkin jo kohdallaan niin siitä on vaikea tinkiä. Minusta tuo on ihan hyvä homma kun laittaa vähän hintaa ylös niin ostajalle tulee hyvä mieli "sainpas hyvin tingittyä  :)

poikkikulma

No joo noita Venäläisiä myynnissä näkyy erilaisilla hinnoilla paljon , luultavasti johtuu suurilta osin tietämättömyydestä kun ei osata soittaa edes eikä tiedetä Haitarista mitään .
Minua kiinnostaa tuossa palkissa myynnissä oleva Kukkola ja Kumppani Haitari 1200 e lisäksi siinä lukee Sv Kujanen , mahtaisiko tuo olla entisen mestarin Svante Kujasen entinen Haitari tuo Sv Kujanen viittaisi siihen , tai onko se jostain muusta syystä tuo lisänimi siihen präntätty . Toivo tai Viljo varmaankin tietänevät tuosta enemmän kun näistä asioista ovat paremmin perillä .
Mauno  :)