Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoituskeskustelu

Aloittaja olli, 25-08-2014, 19:58:57

« edellinen - seuraava »

Teme

https://m.tori.fi/vi/39771812.htm

Nyt alkaa viipurilaisen hinta olla kohillaan. Näinköhän tuohon hintaan kuitenkaan lähtee. Mitä olen ko. myyjän touhua seurannut niin yksikään tämän myyjän haitareista ei ole halvan hinnan aikaan hävinnyt myynnistä vaan kohta ollut uuden hinnan kanssa myynnissä.  Eiköhän se kohta taas tämäkin ole tonnin kalliimpi.

Videon kun katselin niin ilman kulutus vaikutti suurelta. Onko omaa harhaani vai oletteko samaa mieltä? Vai kuluttavatko viipurilaiset noin paljon ilmaa? Vai voiko tuosta päätellä kielten alkuperämaan, kun ilmoituksessa oli että ovat joko italialaiset tai saksalaiset.

Mutta jos tuohon 599e hintaan lähtee niin varmaan jo siihen hintaan ihan hyvä ostos.
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

ftamt

Kyllä osassa viipurilaisia on käytetty huonolaatuisia Dixejä, jotka ottavat tosiaan ilmaa. Silläkin kielitehtaalla on ollut useampia laatuluokkia. Kouvolan kukkamalleissa ja kravateissa on käytetty parempia Dixin kieliä. Kyllä tuo myyjä on sellainen Helppo-Heikki, joka ilveilee hinnoilla ja leikkii kuuropiiloa asiakkaan kanssa. Boikottiin vaan!
Toivo

poikkikulma

Olen tuosta Viipurilaisen myyjästä Toivon kanssa täysin samaa mieltä .
Tuo Viipurilainen on minulle hyvin tuttu olen tutkinut sen Viitasen luona perinpohjin erään toisen ystäväni pyynnöstä koska hän oli siitä kiinnostunut jo viime vuonna , asun tässä ihan Viitasen lähellä ja olen muutenkin hänen kanssaan paljon yhteyksissä sekä tavataan myös aina silloin tällöin . Kerrottakoon myös tuon Viipurilaisen kunto tässä samalla . Pinnoiltaan on täysin virheetön kauttaaltaan ehjä selluloidi pinta Viitanen on itse maalannut värit uudelleen kun olivat haalistuneet pois , koneistot myös kunnossa rekisterivaihtaja toimii moitteettomasti palje on kuin uusi Viitasen mielestä kuitenkin alkuperäinen , puhdistuksen tarvitsee kyllä on aika likainen sisältä vuosien pölyt , miinukset ovat sisällä , vahaus kielipenkeissä ehdottomasti uusittava kielet ja  kielilaatat puhdistettava nahat uusittava sekä lopuksi viritys , viritystaso oli yllättävä Haitari on viritetty joskus 442 teen ,  siis aika korkealle tavanomaisista Viipurilaisista poiketen luultavasti Haitari on ollut joskus yhtyekäytössä soittimena ehkä korkea viritystaso tarvittiin tuota keikkakäyttöä varten . Luultavasti suurin syy ilman kulutukseen on kielilaattojen vahaus joka rapisi jo kovasti ja osa laatoista liikkui ja ihan paikallaan ilmavirran voimasta huomasin kun tutkin että laattoja liikkui sielä molemmilla puolilla joitakin siis diskantti sekä bassopuolella .  Kyllä siitä hyvän ja hienon pelin saapi mutta tuon remontin se tarvitsee ehdottomasti . ::)
Mauno  ::)

olli

Lähetin myyjälle kommentin iliman kulutuksesta.  Hänhän vastasikin - suunnilleen näin "Koplarin nahkatiiviste on käpristynyt ja sen takia vuotaa niin, että puhina käy.  Ei ollut varaa korjata, olisi maksanut 20 euroa!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Teme

Maunon selvitys soittimen kunnosta ja kunnostustarpeesta oli hyvä. Myyjän vastaus sen sijaan Ollin kysymykseen ei niinkään, jos sitä vertaa tuohon Maunon kertomukseen. Täydellinen kielihuolto nahkojen vaihtoineen, vahauksineen ja virityksen kera on vähän eri juttu kuin jonkun yksittäisen tiivisteen vaihto. Ja mikä on koplarin tiiviste?
Weltmeister Supita, Paolo Soprani Professional Cassotto, Kouvolan Hopeahäkki casotto -79, Lasse Pihlajamaa Notes cassotto, Accordiola Camerano mussette, Kukkolan peli 50-luvulta, Sv Kujanen 50-luvulta, Joles Pelle Star -49

poikkikulma

Teme olet tuosta tiivisteestä ihan oikeassa . Ei näissä vanhoissa Haitareissa semmosia koplarin tiivisteitä ole olemassakaan rekisteriliuskat vaan sielä kielipenkkien pohjissa ,  kielilaattojen aukoista se vuotaa kun kielilaatat ovat irronneet vahauksesta ja pääsevät liikkumaan , ihme kun yleensä pysyvät paikallaan vielä kielipenkeissä osa oli jo niin heikosti kiinni , palje ja paljepuun tiivisteet ainakin piti vielä hyvin kun testasin sitä Viitasen luona .
Tuon huollon kun siihen tekee niin siitä tulee vielä tosi hyvä Haitari  :)
Mauno  :)

Viljo

Koplarin tiiviste voidaan katsoa nahkaksi, joka on välipohjaa vasten, juuri siinä kohdassa, kun kahvan takana ollut koplari tulee ilmatiiviseen sisäosaan. Eli käytännössä löytyy vain vanhoista peleistä tätä...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

poikkikulma

Onko siinä siis muita reikiä jotka menee ilmatiiviiseen sisäosaan kuin sen akselin reikä joka liikuttaa liuskoja ja sitten ne niittien reät jotka pitävät kiinni sitä liuskaa mikä liukuu sielä välipohjan päällä ja liikutta akselia kielipenkkien pohjassaliuskoille kun kahvasta vedetään ylös ja alas ,en ole sitä koskaan tullut purkaneeksi kun ei ole ollut tarvetta purkaa . Sielä on sitten sellaista mitä minäkään en ole vielä tutkinut aiemmin , minullekin uusi asia  ??? Kiitos Viljolle tiedosta  :P

poikkikulma

Jatkanpa vielä . Täytyypä tutkia tuo koplarisysteemi tarkemmin vielä , minulla talvella ostamani poikkikulma romu ,purkamalla siitä tuon koplarisysteemin tiedän sitte enemmän itsekin , eikä tule toista kertaa puhutuksi läpiä päähänsä  :P
Mauno  ::)

poikkikulma

Nyt olisi tuossa palkissa Kouvolaista hyvää tarjontaa ,tuo vihreä Uusin malli on hienon näköinen  :)
Mauno  :P

Teme

Lainaus käyttäjältä: poikkikulma - 15-09-2017, 13:55:48
Nyt olisi tuossa palkissa Kouvolaista hyvää tarjontaa ,tuo vihreä Uusin malli on hienon näköinen  :)
Mauno  :P
Hienon näkönen peli, mutta onhan sillä kyllä hintaakin. Tosin aika harvakseltaan on tuota mallia myynnissä.

poikkikulma

Näkyy olevan aika harvinainen Kouvolan Kuningasmalli myynnissä tuossa palkissa , tai ei harvinainen mallina mutta Pianokahvaisena en ole kyllä aikaisemmin Kuningas enkä Kuningatarmalliakaan nähnyt ennen , mahtaisiko Johania tuollainen Haitari kiinnostaa tarjoustakin voi rohkeasti näemmä esittää myynti ilmoituksen mukaan , Johan kun on niitä Pianokahvaisen soittajia kuin myös Pianohessukin  :P

pianohessu

Elä nyt piruliste hullua yllytä :)

poikkikulma

No enhän minä . :P

Aattelin vaan teitä Pianokahvalla soittavia että olisko tuossa mahdollinen harvinaisuus tarjolla  :P

Noita malleja ei kyllä kovin usein ole Pianokahvalla varustettuna tarjolla  ???

Ei tuo minusta diskanttinäppäimistöltään näytä oikein hyvältä , minusta se näyttääpi epätasaiselta tuossa kuvassa kun sitä suurentaa , lienee remontin tarvetta tämäkin peli vaativan .
Tarjotahan voi aina jotain  niin kuin ilmoituksesa lukeekin , kovanlainen lähtöhinta vaan on minun mielestäni vaikka kahvaltaan onkin harvinainen malli  ::)

poikkikulma

Jumaliste onko tuo tosikaan Kouvolan Casotto 50  1700 e
Halpaa on näköjään   ???
Mauno  ::) .

Teme

Mikäs kummajainen se tämä on
https://www.tori.fi/kanta-hame/Harmonikka_Kouvolan_hopeahakki_40629964.htm?ca=18&w=3

Mitä etua on mahdollisesti saavutettu laittamalla hopeahäkkiin kultahäkin koneisto? Olen antanut itseni ymmärtää että ainakin uudempien hopeahäkkien koneisto oli parempi ja toimivampi kuin kultahäkkien, ainakin esim. koplarikoneiston osalta. Onko kulta- ja hopeahäkeissä käytetyissä kielissä eroa?

Hannu S

Yksityiseltä myyjältä voisi mitä vain tarinoita odottaakin millä soitintaan myy, mutta liikkeen myydessä pitäisi kait olla sitten lihaa luun ympärille asian vahvistamiseksi. Itse en kyllä ymmärrä tuon tarkoitusta. Aikaväliäkin on vielä 13 vuotta, kun kultahäkin valmistus on lopetettu. Sisäisesti koneistot muuttuivat juurikin tarkempien työmenetelmien vuoksi paremmiksi. Kielet ovat samat.

Viljo

Itse asiassa 70-luvun lopulla tehtiin jonkin verran kultahäkkejä. Todennäköisesti kyse on ihan yksittäisistä kappaleista eli siitä, että varastoon olisi jäänyt häkkejä, niin ne käytettiin...

Nyt on muuten ollut noita vähän erikoisempia Kouvolan pelejä myynnissä. Fantasiaa ja pianokahvaista kuningasta...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 04-10-2017, 09:47:51
Nyt on muuten ollut noita vähän erikoisempia Kouvolan pelejä myynnissä. Fantasiaa ja pianokahvaista kuningasta...
Mielenkiinnolla seuraan Fantasioiden hintatasoa - on mielestäni kohdallaan!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

poikkikulma

Net Torilla on kaksi fantasiaa myynnissä toinen 3000 e ja toinen 4900 e kumpiko hinta siis on kohillaan :P Minun mielestäni tuo 4900 e on kyllä aika utopistinen hintapyynti  ??