Suomen Harmonikkaliitto

Myynti-ilmoitusominaisuus

Aloittaja Viljo, 21-08-2014, 17:18:04

« edellinen - seuraava »

htoyryla

Tästä on ollut puhettakin. Viljon kanssa väännettiin kättä siitä mikä on foorumiosan minimileveys ja paljonko minimissään jätetään reunoille ja väleihin. Siitä sitten seurasi mikä on minimileveys jolla kaikki mahtuu näkyviin, se on vähän yli 1000px. Eli tämä on läppäreille ja isommille suunniteltu. Jos näytön/ikkunan leveys menee tämän alle, sivupalkki jää foorumin alle.

Mietin joskus sitä, että klikkaamalla sivupalkkia saisi sen päällimmäiseksi ja taas alimmaiseksi. Tai sitten pitäisi vain piilottaa sivupalkki kun leveys ei riitä. Tai pudottaa sen itse foorumin perään. Kauhean paljon ei viitsisi tuon kanssa alkaa väsätä. Siis en pidä itselleni järkevänä alkaa laajemmin kehittää tätä, tämä on Viljon foorumi, minä vain ideoin ja toteutin tuon sivupalkin mainoskeräilyineen ja yhdistin sen tämän foorumin layoutiin/koodin melko suoraviivaisella tavalla.

mahu

Joo, ymmärrän.
Minulle riittäisi että jonku linkin takaa pääsisi seuraamaan noita haitareita.
Nyt katselen joka päivä noita samoja pelejä jotka on listan ylimmäisinä.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 06-01-2015, 20:06:42
Joo, ymmärrän.
Minulle riittäisi että jonku linkin takaa pääsisi seuraamaan noita haitareita.
Nyt katselen joka päivä noita samoja pelejä jotka on listan ylimmäisinä.

Semmoisen kyllä tekisi helposti eikä sotke foorumia mitenkään. Kokeilen jossakin välissä kun on sopiva hetki aikaa. Loppu on sitten Viljosta kiinni... ideahan oli että ilmoitukset näkyvät foorumilla ja tuovat tänne lukijoita.

Viljo

Kyllä mä usein miten olen myötämielinen kehitysideoita kohtaan. Jos ne ovat oikeasti hyödyksi ja on tarvetta, niin mikä ettei.

Mobiililaitteilla foorumihan toimii tekstiversiona, mutta se onkin eri juttu kuin katsoa graafisesti.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Tekaisin pikaisesti omalle serverilleni sivun, joka hakee tuon sivupalkin sisällön Viljon serveriltä. Tämä on vain kokeilu, joka voidaan sitten laittaa Viljon serverille jos hän näkee järkeväksi. Joka tapauksessa tämä on mulla nyt vain sen aikaa että saadaan kokeiltua ja keskusteltua.

Jos tämmöinen tehdään, niin varmaan foorumin valikosta olisi sitten linkki tämmöiseen?

http://freygish.com/htoyryla/test/koe112.php

Viljo

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 06-01-2015, 20:33:39
Jos tämmöinen tehdään, niin varmaan foorumin valikosta olisi sitten linkki tämmöiseen?

Eli tuohon yläpalkkiin, missä on Galleria, Vapaalehdykkä, Blogi yms. linkit?

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 06-01-2015, 20:35:58
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 06-01-2015, 20:33:39

Eli tuohon yläpalkkiin, missä on Galleria, Vapaalehdykkä, Blogi yms. linkit?

Esimerkiksi.

Sitten on se että kun tämä on tämmöinen irtopalkki, ilman foorumia, niin siinä voisi olla otsikko joka yhdistää tämän Vapaalehdykkään ja jota klikkaamalla pääsee itse foorumille.

Viljo

Ok. Täytyy pohtia. Tuo yläpalkki on aika tiivis ja kun sivua kaventaa, osa linkeistä menee jo toiselle riville. Nyt alkaa kuitenkin aivot olla aika juntturassa, joten pitää ajatella asiaa, kunhan pääsen takaisin Suomeen.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 06-01-2015, 20:52:30
Ok. Täytyy pohtia. Tuo yläpalkki on aika tiivis ja kun sivua kaventaa, osa linkeistä menee jo toiselle riville. Nyt alkaa kuitenkin aivot olla aika juntturassa, joten pitää ajatella asiaa, kunhan pääsen takaisin Suomeen.

Joo... Voi siihen olla jokin ihan muutkin ratkaisu, millä sivupalkin saa avattua omaksi sivukseen.

Ja joka tapauksessa tuota testilinkkiä ei kannata mihinkään laittaa, se on tilapäinen. Tämä pitää ensin laittaa sun serverille, silloin mm. nuo mainoksetkin pelaa jos lisäät ja poistat niitä.

olli

Olen ollut täysin tyytyväinen nykyiseen ;)  Kehittää aina voi, mutta käyttäjäystävällisesti ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 06-01-2015, 21:30:01
Olen ollut täysin tyytyväinen nykyiseen ;)  Kehittää aina voi, mutta käyttäjäystävällisesti ;D

Ongelma oli että kapeilla näytöillä, niinkuin tableteilla ja kännyköillä, sivupalkki jää osaksi piiloon... ihan tarkoituksella, kun kaikki ei kuitenkaan mahdu.

Ja sille mahdollinen ratkaisu, että ilmoituspalkin sisältöä voisi katsoa myös omana sivunaan.

mahu

Ehdotukseni taustalla on vielä se että nythän ilmoitukset eivät ole aikajärjestyksessä, mikä taidettiin tuos aikasemmin todeta isotöiseksi hommaksi. Jos käyn esimerkiksi 5 kertaa päivässä tällä foorumilla, niin näen tuossa sivupalkissa aina samat ilmoitukset ja joskus samat ilmoitukset näkyvät palkin yläreunassa useita päiviä viemässä tilaa keskusteluilta.

Itse en tuota palkkia kovin paljoa käytä, minusta siitä on päivittäiselle käyttäjälle todella huono löytää päivän uusimmat soittimet. En haluaisi päivittäin käydä 200 ilmoituksen seasta etsimässä päivän uusimmat ilmoitukset.

Idea on kyllä hyvä ja en haluaisi siitä luopua. Nykyajan tietokoneiden näytöllä tilaa on kyllä riittävästi mutta nuo mobiililaitteet on ongelma. Ehdotukseni että ilmoitukset voisivat olla omalla sivullaan linkin takana voisi olla hyvä tapa selata nopeemmin koko lista läpi jos ilmoitukset olisi vielä jaoteltuna ruutumaisesti. Tässä pääsivulla voisi nykyiseen tapaan olla näkyvissä vain vaikka pelkät päivän uusimmat ilmoitukset ja sitten siinä jossain linkki koko listaukseen.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 07-01-2015, 07:29:10
Ehdotukseni taustalla on vielä se että nythän ilmoitukset eivät ole aikajärjestyksessä, mikä taidettiin tuos aikasemmin todeta isotöiseksi hommaksi. Jos käyn esimerkiksi 5 kertaa päivässä tällä foorumilla, niin näen tuossa sivupalkissa aina samat ilmoitukset ja joskus samat ilmoitukset näkyvät palkin yläreunassa useita päiviä viemässä tilaa keskusteluilta.

Itse en tuota palkkia kovin paljoa käytä, minusta siitä on päivittäiselle käyttäjälle todella huono löytää päivän uusimmat soittimet. En haluaisi päivittäin käydä 200 ilmoituksen seasta etsimässä päivän uusimmat ilmoitukset.

Idea on kyllä hyvä ja en haluaisi siitä luopua. Nykyajan tietokoneiden näytöllä tilaa on kyllä riittävästi mutta nuo mobiililaitteet on ongelma. Ehdotukseni että ilmoitukset voisivat olla omalla sivullaan linkin takana voisi olla hyvä tapa selata nopeemmin koko lista läpi jos ilmoitukset olisi vielä jaoteltuna ruutumaisesti. Tässä pääsivulla voisi nykyiseen tapaan olla näkyvissä vain vaikka pelkät päivän uusimmat ilmoitukset ja sitten siinä jossain linkki koko listaukseen.

Tuo aikajärjestyksen luominen sinänsä kiinnostaa minua itseäni. Pitäisi onnistua kunhan lähteessä on jollain järkevällä tavalla tieto postauspäivämäärästä. Vaihtoehtoinen tapa olisi päivittäin tallettaa tietokantaan uusien ilmoitusten id:t. Ensimmäisellä kertaa kaikki olisivat "uusia", mutta siitä eteenpäin pystyttäisiin erottamaan päivittäin mitkä ovat uusia. Joskus voisin tutkia tuota ensinmainittua, tuo tietokantaratkaisu on siinä mielessä hankala että vaatisi Viljon saitille uuden tietokannan tai uuden taulun olemassaolevaan, ei mitään teknisesti hankalaa mutta käytännössä hankalampi hoitaa testaukset ja asennusohjeet.

Mulla vaan on naitä ilmaisia hommia enemmän kuin kerkiän, jaksan ja viitsin tehdä. Viljollehan tämä saitti on osa liiketoimintaa. Mun intresseissä on jonkin verran kehittää tuota systeemiä joka noita tietoja keräilee ja näyttää, ei niinkään säätää tämän foorumin käytettävyyttä.

PS. Tarkemmin ajatellen nopein ratkaisu olisi tuo kakkosvaihtoehto, mutta ilman tietokantaa. Ohjelma tallettaisi päivän tilanteen levytiedostoon jolloin seuraavana päivänä voitaisiin verrata mitkä ovat uusia. Kun samalla talletettaisiin päivämäärä milloin ilmoitus on havaittu ensimmäisen kerran, syntyisi aikajärjestys. Tuo tietokantajuttu oli joskus esillä, kun sillä saataisiin talteen historiatietoa myynnissä olleista peleistä... se toki olisi hyödyllistä sekin.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 07-01-2015, 07:29:10

Alunperinhän tämä ajatus syntyi kun pohdittiin millä tänne saataisiin uusia jäseniä. Siinä ajatuksessa oli oleellista että ilmoitukset ovat osa foorumisivua. Sen jälkeen tuohon on vielä yhdistetty nuo mainokset (tai tällä hetkellä yksi mainos) jotka tipahtivat pois kun foorumi päivitettiin uuteen versioon.

Jotenkin ounastelen että tuo jäsentenhankinta-ajatus ja foorumin laajeneminen ovat jo jääneet sivuun. Siinä mielessä nuo voisivat olla omalla sivullaankin. Toisaalta myös tämän ilmoituskoosteen idea on vähän vesittynyt, m.net ei lähtenyt mukaan eikä kauppiaiden valikoimia ole lähdetty kyselemään mukaan.

PS. Täällä tuntuu olevan koko ajan melkoisesti vieraita. Jos ne ovat oikeita lukijoita, niin siinäkään mielessä ajatus siitä että sisällöllä houkutellaan uusia jäseniä ei taida toimia.

htoyryla

Nyt kun muistelen, niin tuon järjestyksen suhteen ajatus taisi alkujaan olla, että jos kukin haku (kultakin saitilta eri hakusanoilla) palauttaa ilmoitukset uusin ensin, niin koosteenkin pitäisi olla karkeasti aikajärjestyksessä. Sitä sotkee vain se että eri hakujen tulokset lomitellaan toisiinsa. Jos jollakin saitilla tapahtuu harvoin mitään, ja toisilla useita päivittäin, niin jotkut ilmoitukset tosiaan voivat roikkua pitkiä aikoja.

Nyt tietysti voi olla myös että nuo tehdyt haut, tai osa niistä, ei oikeasti palautakaan tuloksia aikajärjestyksessä.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Marko - 07-01-2015, 07:29:10
Ehdotukseni että ilmoitukset voisivat olla omalla sivullaan linkin takana voisi olla hyvä tapa selata nopeemmin koko lista läpi jos ilmoitukset olisi vielä jaoteltuna ruutumaisesti.

Jäin tätä ruudukkotyyppistä asettelua miettimään. Nythän tuo sisältö (html:nä) tehdään kerran päivässä yön aikana. Piti kokeilla pystyykö pelkillä muotoiluasetuksilla (css) saamaan aikaan semmoisen, että ilmoituksia pannaan rinnakkain niin monta kuin ikkunaan mahtuu. Ettei tarvitse koko ratkaisua muuttaa.

Kyllä se onnistuu, tuolta voi nyt kokeilla
http://freygish.com/htoyryla/test/koe112.php .
Ja tuo kokeilu on siis täysin toimiva, siinä on täsmälleen samat ilmoitukset päivittäin kuin täälläkin.

Ruudukkoasettelusta seuraa se, että ilmoituksille ja mainoksille täytyy asettaa vakiokorkeus. Tuossa sivupalkissahan korkeus on vaihtuva, ja esim. maksettu mainos voisi olla korkeampikin.

Maniskamies

Upea juttu, Hannu!
On paljon kätevämpi käyttää näin.

Löytyy monenlaista harmonikkaa ja hanurit.
Upein on tuo C Griff'in HARMONIKKA KOUVOLAN KRAVATTI KULTABROKAIDI!

Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Maniskamies - 07-01-2015, 22:12:24
Upea juttu, Hannu!
On paljon kätevämpi käyttää näin.

Mä nyt vielä muistutan että tässä käydään keskustelua tuon ominaisuuden kehittämisestä, ja mä teen sitä varten joitakin tämmöisiä kokeiluja. Nämä ei ole vielä pysyviä, katsotaan mitä tästä tulee ja mitä tänne Viljon sivustolle laitetaan ja kuinka.

mahu

Jos tuohon palkkiin nyt tulisi jotain mainoksia, ei nekään näkyisi puhelimellani, joten johonki suuntaan tätä kai pitäisi kuitenki kehittää. Omalla puhelimellani ei saa tätä foorumia edes zoomattua kauemmas, jotta palkki näkyisi oikein.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Marko - 08-01-2015, 08:36:54
Jos tuohon palkkiin nyt tulisi jotain mainoksia, ei nekään näkyisi puhelimellani, joten johonki suuntaan tätä kai pitäisi kuitenki kehittää. Omalla puhelimellani ei saa tätä foorumia edes zoomattua kauemmas, jotta palkki näkyisi oikein.

Et ole kertaakaan kommentoinut noita kokeiluja, joita olen pystyttänyt ehdotustesi perusteella. Ensin laitoin sivupalkin suurin piirtein sellaisenaan omaksi sivukseen, ja kun kyselit ruudukkomaista sivua, muutin kokeilun sellaiseksi. Sitä voi vaikka käyttää nyt toistaiseksi, kunnes selviää mitä foorumille tehdään, se on kuitenkin Viljon päätös.

Kyllä itsekin olen kokenut tuon sivupalkin hankalaksi tabletin ja kännykän kanssa.