Suomen Harmonikkaliitto

Vesterisen kirjan harjoitukset

Aloittaja risto, 06-04-2009, 12:25:58

« edellinen - seuraava »

risto

Oisko kellään Karjalan marssia soitettuna? Ois kiva kuulla miltä se kuulosta "oikein" soitettuna ja korrektilla tempolla. Yhtään kun en ole näitä suomalaisia sävelmiä harrastanut, on vaikea sanoa pelkästään nuoteista miten tämmöinen pruukataan soittaa eli miltä sen pitäisi kuulostaa. Kiitsi.

PS. Nuotit Vesterisen kirjassa sivulla 26. Vesterisen kirja oli täällä zipattuna: http://www.kolumbus.fi/slowsession/VV.zip

PS. Tai heittäkää ainakin kommettia meneekö juuri niin kuin nuottien aika-arvot osoittavat l. niin kuin midinä soisi tietokoneella, vai kuuluuko siihen tyypillisesti jokin rytminen koristelu. Entä tempo: "Kaksi pientä elefanttia marssi näin.... " ? :)

olli

Ei löytynyt levytystä, vaikka hanurimusiikin kokoelma onkin kohtalaisen laaja.  Kirjoitin marssin Capellalla ja kuuntelin.  Nopeudella 175 kuulosti ihan kivalta.  Kyllä se minusta soitetaan nuottien mukaan; varmaan palkeiden käytöllä saa marssitunnelmaa. ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: olli - 06-04-2009, 16:55:57
Ei löytynyt levytystä, vaikka hanurimusiikin kokoelma onkin kohtalaisen laaja.  Kirjoitin marssin Capellalla ja kuuntelin.  Nopeudella 175 kuulosti ihan kivalta.  Kyllä se minusta soitetaan nuottien mukaan; varmaan palkeiden käytöllä saa marssitunnelmaa. ;D

Jos on kysymyksessä "Karjalan jääkärien marssi",niin spotifystä se löytyy mieskuoroesityksenä:
Tahtilaji on "reipas": tanttarantattaa, tanttarantattaa...

olli

Tein uuden version, jossa kaikki bassot ovat neljäsosia.  Tietokoneohjelma vetää ne liian pitkinä, mutta hanurin bassollahan ne saa lyhyiksi, jolloin marssitunnelma syntyy.  Tässä versio pdf-tiedostona.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

risto

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 06-04-2009, 19:26:40

Jos on kysymyksessä "Karjalan jääkärien marssi",niin spotifystä se löytyy mieskuoroesityksenä:

No, pystytkö ottamaan mulle siitä nauhoituksen? Tää on tietysti kärpäsestä härkäsen tekoa, kun ei tuota nyt niin kauhean monella tapaa voi soittaa nuotien raameissa, mutta mieluusti kuitenkin kuulisin.

risto

Lainaus käyttäjältä: olli - 06-04-2009, 16:55:57
...  Nopeudella 175 kuulosti ihan kivalta. .... ;D

Tuossa tahdissa marssien kunto kyllä nousisi nopeasti.  :D

PS. Jos ihan oikeasti pitäisi marssia, niin eikö joku 136 olisi jo aika reipasta menoa?

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: risto - 07-04-2009, 01:02:03
Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 06-04-2009, 19:26:40

No, pystytkö ottamaan mulle siitä nauhoituksen? Tää on tietysti kärpäsestä härkäsen tekoa, kun ei tuota nyt niin kauhean monella tapaa voi soittaa nuotien raameissa, mutta mieluusti kuitenkin kuulisin.

Spotifystä ei pysty "nauhoittamaan", koska kappaleita ei imuroida omalle kovalevylle, vaan soitetaan suorasoittona. Täytyy siis itse käydä kuuntelemassa.

risto

Lainaus käyttäjältä: Armando Bugari - 07-04-2009, 13:43:42

Spotifystä ei pysty "nauhoittamaan", koska kappaleita ei imuroida omalle kovalevylle, vaan soitetaan suorasoittona. Täytyy siis itse käydä kuuntelemassa.

Ok, mutta sillä lailla kyllä varmasti pystyisi, että laittaa äänikortin nauhoittamaan. Ainakin tää mun kortti on full duplex (tai jotain sellaista) ja sillä voi nauhoittaa "what u hear". Mut mä yritän päästä spotify:hyn ja silviisii. Kiitti.