Suomen Harmonikkaliitto

Mökkihaitari

Aloittaja olli, 10-07-2014, 12:15:08

« edellinen - seuraava »

olli

Ostaisin mökkihaitarin ;)  Vaatimukset: näppäinpeli, diskantissa alin sävel D, valssiäänikerta mukana.  Ei tarvi olla cassotto,  kolmekin äänikertaa riittää.  Tiivis, luonnollisesti, laukkua ei välttämättä tarvi olla, kohtuuvireessä (ettei heti tarvi mennä virittäjälle).  Hintakatto max. 500 euroa. ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

olli

Vaihdossa voisi tulla kysymykseen "Malmsjö" (exelciorin valmistama) peli ja sitten tuo "ruotsalainen" varaosiksi jollekin korjausharrastajalle!

olli

Eipä näytä olevan haluamaani peliä markkinoilla ;)  Tuossa sivupalkissakaan ei näyttäisi olevan sopivaa.  Toisaalta haluaisin ostaa pelin "tutulta" enkä sokkona. ;D

mahu

Mulla olisi yksi vanhemman sarjan Royal Standard, joka tuntuu vähä paremmalta kuin mitä myöhemmin valmistetut. Mutta se ei ole kovin tiivis. Diskanttipuolen läpän vuotaa ja vaatisi uutta nahkaa. Pitäisi tiivistellä ensin ennenku kehtaa myidä. Nyt ei ole korjauksiin aikaa joten laitan korvan taa.

Voin ottaa sulle siitä pari kuvaa jos oot kiinnostunut ja ei ole kiirettä haitarin hommaamiselle.

Oskari

Minulla kuljeksii nurkissa yksi ylimääräinen Kouvolan Maestro.Ei kaipaa kuin soittoa.En kyllä ihan 500 e  myy mutta 1000e niin sillä saa.Ei naarmun naarmua.Jos mahdollinen kauppa ei tyydytä niin ostan soittimen takaisin.Hanuri on Helsingissä.Mitäs sanot?

olli

Tonni on liikaa, sillä en halua kovasti investoida.  Tuo Malmsjökin meni siskon pojalle perintönä, joten ei ole vaihtopeliäkään enää.  Odotellaan rauhassa, josko ensi kesäksi ilmaantuisi sopiva peli ;)

PaRisto

Olli,
Tossa palkissahan on tollanen Zero Sette myynnissä..

Eikö nuo ole Giulietti / Bugari tehtaan tekemiä?
Mielestäni ei paha hintakaan.. (ei ole mulla myynnissä, enkä tunne myyjää)

http://www.tori.fi/uusimaa/Harmonikka_Zero_Sette_B_16c_14850596.htm?ca=18&w=3

t. PaRisto
PaRisto

olli

Joo, hyvältä peliltä näyttää.  Laitoin myyjälle viestin, jossa kyselin hiukan tarkempia tietoja.  Saapa sitten nähdä tuleeko kaupat.  On vähän arveluttavaa ostaa kokeilematta, mutta kun on myyjä Keravalla saakka.  Olis joku tuttu lähellä, joka kävisi kokeilemassa :D

mahu

olli

Menghini näyttäisi olevan 2-äänikertainan ns. nuorisopeli ;)

mahu

Monesti mökkihaitarissa pelkät valssiäänet riittää, mutta toki jos haluaa että naapurit kuulee järven toisella puolella niin on hyvä olla enemmän äänikertoja :) Sanoisin että nykyään nuorisomallit on kasvavas suosios niiden keveyden ja koon takia.

olli

Laitoin aiemman "mökkihaitariksi" aikomani pelin osiksi.  Putsailin ja yritin saada soittokuntoon, mutta ei onnistunut.  Niinpä meni "haitareiden hautausmaahan" :D  Kielipenkit kielineen säästin, josko joku tarvitsisi. :D
Laitan paketin maksutta ensiksi ehtineelle! ;D

olli

Oli torilla ilmoitus "Frontalini"-merkkisestä italialaisesta pelistä.  Mitä mieltä kolleegat ovat?  Gallerian tietojen mukaan peliä on aikoinaan myös Harmonikka Oy tuonut maahan ;)  Lienee siis oiva peli :D

Maniskamies

Torilla on myös ilm. HAITARI HUIPPUHIENO MAJESTIC ITALIA HARMONIKKA PIANOHAITARI, hintaan
Osta heti: 596,00 €
Tampere
Lähde: Huuto.net http://www.huuto.net/kohteet/haitari-huippuhieno-majestic-italia-harmonikka-pianohaitari/334357146

Onko kenelläkään kokemuksia Majesticin laadusta?

Lisäys:
Keltaisessa pörssissä on Majestic myynnissä, ja saksalaisena. Huuto.netin kuvassa hanurissa logo, jonka mukaan La Melodioso ja Italiaan viittaava tieto.
Vapaalehdykän gakkerian Majesticit näyttää valm.  Klingenthal, Saksa.
Nyt alkaa jo epäilyttää koko huuto.netin ilmoitus.
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

Giulietti

Majestic harmonikat valmistetaan todellakin saksassa ja laatu on melko vaatimaton. Olen tuollaista joskus soitellut, oli täysin uusi soitin. Laadullisesti paljon huonompi kuin halvin käytetty italialainen. Kielipenkit esimerkiksi tehty muovista jne.

olli

Lainaus käyttäjältä: olli - 15-10-2014, 16:07:23
Laitoin aiemman "mökkihaitariksi" aikomani pelin osiksi.  Putsailin ja yritin saada soittokuntoon, mutta ei onnistunut.  Niinpä meni "haitareiden hautausmaahan" :D  Kielipenkit kielineen säästin, josko joku tarvitsisi. :D
Laitan paketin maksutta ensiksi ehtineelle! ;D
Kielet menivät jo.
Paketti lähtee huomenissa, eli "nopeat syövät hitaat" ;)

olli

Lainaus käyttäjältä: olli - 16-10-2014, 09:59:06
Oli torilla ilmoitus "Frontalini"-merkkisestä italialaisesta pelistä.  Mitä mieltä kolleegat ovat?  Gallerian tietojen mukaan peliä on aikoinaan myös Harmonikka Oy tuonut maahan ;)  Lienee siis oiva peli :D
Sain myyjältä viestin: "kielipenkit oikaistu, nahat vaihdettu, korjauksen tehnyt vanha seinäjokelainen harrastaja, palkeet eivät vuoda eikä sisuksiin ole sotkettu silikoonia tai öljyjä".
Onko minulla vapaalehdykkäläisiä kaveraita Seinäjoen liepeillä.  Olisin kiitollinen, jos joku kävisi kokeilemassa. ;)

mahu

Itse kuljen Seinäjoella töis jokainen päivä. Ja asun noin 25km pääs. Sano osoite niin voin käydä koesoittaas.

olli

Lainaus käyttäjältä: Dukextra - 16-10-2014, 14:41:11
Itse kuljen Seinäjoella töis jokainen päivä. Ja asun noin 25km pääs. Sano osoite niin voin käydä koesoittaas.
Hieno homma, ilmoitan osoitteen kohtapuoliin.

Hannu S

Olli, kannattaisiko vielä harkita Oskarin tarjousta, minusta reilu tarjous.
Tuosta Zero Settestä voin sanoa kokemuksesta, että hyvä ja laadukas hanuri varmasti mökkihanuriksi. B 16 C malli on normaalikokoinen, siksi se on 3-aanikertana noin edullinen. Siitä pienempi nuorisomalli on haluttu soitin opiskelukäyttöön ja on hinnaltaan arvokkaampi. Ehkä itse kaipaisin tuohon 4 äänikerran, muutoin erinomainen soitin. Zero Zette tekee itse hanurit ja tekee myös Giulietit, eli toisinpäin kuin Paristo arveli. Jos 500 €:n soitinta etsii, niin suosittelen.
Tuossa ääninäyte: https://www.youtube.com/watch?v=u487bDHLcnA

Tv, Hannu