Suomen Harmonikkaliitto

Kaipuu (valssi)

Aloittaja olli, 27-05-2014, 19:14:22

« edellinen - seuraava »

olli

Löytyisikö nuottia tähän harvinaiseen Herman Sjöblomin säveltämään valssiin?
https://www.youtube.com/watch?v=_gyXCJOC6fs
Ei tarvi olla tämän amerikkalaisen mestarin sovitus, helpompikin versio käy ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

olli

Kuuntelin jälleen ;)  Lähes vuosi mennyt tästä kyselystä, nuottia ei liene löydettävissä :P

maestro

"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Johannes 49

Tässä Olli myös yksi versio. Minulla on tästä 13-sivuinen torvisoittokunnalle sovitettu nuotti. Aika epämääräinen teelmä. Olen yrittänyt sitä varmaankin vuoden nuotintaa musescorella hanuristin silmin luettavaksi kokonaisuudeksi, kesken se minulla edelleenkin on. Voin lähettää siitä sen alkuperäisen etusivun ja omat aikaansaannokseni, jos sinulla olisi pitempi pinna tehdä se valmiiksi. Siinä on yksi osa enemmän kuin näissä versioissa. Tästä esityksestä olisi sanatkin kaapattavaksi.
Aika korkealle sijoittuu tämäkin kaihoisien valssien listalla.
Ei nuo sanatkaan ihan ratiritirallaa tunnelmaa tuo.

https://www.youtube.com/watch?v=LUqjfKgxIhw

Johannes 49
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

pietrodeiro

Kyllä minulla jossain jäämistöjen nuottilaatikoissa pitäisi olla (ainakin on ollut ellei ole tullut myytyä) varmaan lähes kaikki Sjöblomin sävelmien (tai sovitusten) nuotit piano- ja viulunuotteina ja joistain saattaa olla myös orkesterisovituksia.
Ainakin oheisen kuvan 1920-luvun "iskelmävihkoissa" on ollut myös noita valssinuotteja, tosin taitavat olla viulu/maniskasovituksia ilman soinnutusta mutta siinähän sitä sovitus- ja nuottiharjoitusta tulee kun soinnuttelee muutan sata tuollaista vanhempaa juttua. Voin tutkia asiaa sopivassa välissä mikäli muualta ei ilmaannu sopivaa sovitusta.

olli

Lainaus käyttäjältä: Johannes 49 - 15-04-2015, 23:29:07
Tässä Olli myös yksi versio. Minulla on tästä 13-sivuinen torvisoittokunnalle sovitettu nuotti. Aika epämääräinen teelmä. Olen yrittänyt sitä varmaankin vuoden nuotintaa musescorella hanuristin silmin luettavaksi kokonaisuudeksi, kesken se minulla edelleenkin on. Voin lähettää siitä sen alkuperäisen etusivun ja omat aikaansaannokseni, jos sinulla olisi pitempi pinna tehdä se valmiiksi. Siinä on yksi osa enemmän kuin näissä versioissa. Tästä esityksestä olisi sanatkin kaapattavaksi.
Aika korkealle sijoittuu tämäkin kaihoisien valssien listalla.
Ei nuo sanatkaan ihan ratiritirallaa tunnelmaa tuo.

https://www.youtube.com/watch?v=LUqjfKgxIhw

Johannes 49

Kiitän materiaalista.  Nyt voi alkaa työstämään.  Palaan asiaan sitten, kun on valmista :D

tahvo

Mulla on tästä kappaleesta semmonen aika yksinkertanen nuotti. Muistaakseni käsin kirjotettu. Siinä on myös yhden säkeistön verran sanoja. Isoisoisäni sitä kuulemma ruukas viululla soitella ja laulaa. Voisin joku päivä skannata sen koneelle, jos haluat sen.

olli

Sain Johannekselta "kimurantin" nuotin, yritin työstää sen tuohon Larsenin versioon.  Laitan pikimmiten sähköpostilla Johannekselle ja Maestrolle kommentoitavaksi ;)

Maniskamies

Se yksinkertainen nuotti kelpaa yksinkertaiselle Maniskamiehelle, ja dementian torjuntaan otan vastaan myös kimurantin ja Ollin version. Suuret kiitokset vaihtarin kera lähettäjälle!
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

maestro

Lainaus käyttäjältä: olli - 16-04-2015, 15:28:30
Sain Johannekselta "kimurantin" nuotin, yritin työstää sen tuohon Larsenin versioon.  Laitan pikimmiten sähköpostilla Johannekselle ja Maestrolle kommentoitavaksi ;)

Hyvä ja selkeä nuotti! Näin silmäilemällä tekisin omaan tulkintaan muutoksia...:
tahti 32: bassolla bb,as,g siitä tulee fm sointuun tahtiin 33...?
sitten B-osan jölkeen kun mennään A-osaan tahdissa 9 aloitan oktaavia korkeampaa. Tahti 38 fm,joka muuttuu tahdissa 39 f7,diskatin tulisin alas päin f,es,c,a,f  kahdeksasosina,ensimmäinen f neljäsosa.

olli

Sain korjauskommentit opettajaltani.  Työstän korjatun version.  Lähettelen sitten tulemaan ;)

maestro

Plussaa Ollille nuottien teosta. Hieno homma. Selkeät hyvät nuotit,ainakin minulle riittävä "kartta".

olli

Kiva kun kelpaavat ;)  Sain lisää "kaipuuta" Maniskamieheltä - kiitos siitäkin.  Saa jälleen harrastaa "sovittamista" Capellalla :D

juksa

Hei Olli,

Olen mielenkiinnolla seurannut tämän Kaipuu valssin nuotiksi kehittymistä ja ottaisin myös mielelläni  tästä nuotin.
Pääsen viikonvaihteen jälkeen omalle koneelle ja tutustumaan siihen paremmin.

Terv. juksa

olli

Lainaus käyttäjältä: olli - 18-04-2015, 11:40:39
Kiva kun kelpaavat ;)  Sain lisää "kaipuuta" Maniskamieheltä - kiitos siitäkin.  Saa jälleen harrastaa "sovittamista" Capellalla :D
Haitarin bassojen sovittaminen merkittyihin sointumerkkeihin on joskus ongelma: mm. miten otetaan bassopuolella sointumerkit "Fmaj7", "Dm7/G"?

Pelle Jollasbo

Lainaus käyttäjältä: olli - 18-04-2015, 14:13:05
Haitarin bassojen sovittaminen merkittyihin sointumerkkeihin on joskus ongelma: mm. miten otetaan bassopuolella sointumerkit "Fmaj7", "Dm7/G"?

Olli, katso linkistä: http://www.accordionpage.com/chcomb.html

Terv. pelle jollasbo

olli

Lainaus käyttäjältä: Pelle Jollasbo - 18-04-2015, 22:14:33
Lainaus käyttäjältä: olli - 18-04-2015, 14:13:05

Olli, katso linkistä: http://www.accordionpage.com/chcomb.html

Terv. pelle jollasbo
En ymmärrä lontoonmurretta,  pitäisi olla helpompi ohje ;)

juksa

Kiitän Ollia nuoteista!
Olet tehnyt jälleen hyvää työtä, nuotit ovat selkeät ja helposti luettavat.

Terv. juksa