Suomen Harmonikkaliitto

Hopeinen kuu

Aloittaja olli, 23-05-2014, 15:12:34

« edellinen - seuraava »

olli

Jostain olen joskus saanut kyseisen nuotin.  Ei ole kuitenkaan haitarisovitus.  Kaipaisin apua bassoihin. ;)  Melodia kyllä on "helpohko" ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Maniskamies

Sp-ohjelmani näyttää sekoilevan, joten yritän laittaa postia wbmailin kautta.

Parasta tässä slow-rockissa on Olavi Virran, Seppo Rannikon jne. mestareiden tulkinta ja upea, melkein tekisi mieli sanoa monumentaalinen Jaakko Salon sovitus.
Kun verrataan tätä levytystä italialaiseen alkuperäislevytykseen, niin ero on 10-0 suomalaisen version hyväksi.

Muuten kysymys: kuinka tuo triolipitoinen slow-rock voidaan toteuttaa harmonikalla?
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

olli

Joo, se Olavin ja Seppo Rannikon esitys on maaliman paras ;D  Mulla on nuotissa alkumerkintänä C jossa on se poikkiviiva.  On siihen nuottiin merkitty bassotkin, mutta jos löytyisi joltain valmista tavaraa siihen "haitaribassoon"!
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Maniskamies

Yhtyeiden soittaessa Hopeista kuuta taitavat hanuristit jättää basistin tehtäväksi ne bassopuolen jutut.
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Maniskamies - 24-05-2014, 08:35:07
Yhtyeiden soittaessa Hopeista kuuta taitavat hanuristit jättää basistin tehtäväksi ne bassopuolen jutut.

Haitaribassosta kun puhutaan, siihen taitaa sisältyä niin varsinaiset bassohommat kuin sointusäestyskin, joka yhtyeissä taas kuuluu vaikkapa pianolle, keyboardille tai kitaralle.

Johan

Lainaus käyttäjältä: olli - 23-05-2014, 15:12:34
Jostain olen joskus saanut kyseisen nuotin.  Ei ole kuitenkaan haitarisovitus.  Kaipaisin apua bassoihin. ;)  Melodia kyllä on "helpohko" ;D

Mikäli Sinulla on käytössä painosovitus, niin nouki bassot sieltä esim. perusbassoja käyttäen tukemaan melodiaa niin pääset alkuun.
Minulla on tässä sovitus jossa on melodia vokalistille ja melodia, triolikomppi sekä bassot painolle. Anna vinkkiä, jos siitä on Sinulle apua.

Johan