Suomen Harmonikkaliitto

Uusi foorumi

Aloittaja olli, 11-05-2014, 17:26:53

« edellinen - seuraava »

kallek

Näyttää toi profiilikuva vähän venahtaneen pystysuunnassa. Ei haittaa, totesin vain.

kallek

Aha. Ei se tässä tekstipalstalla ookaan venynyt. Ainoastaan, kun sitä katselee itse sisäänkirjautuneena.

Viljo

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 12-05-2014, 17:54:38
Tuota, että oman sähköpostiosoitteen saisi pois näkyvistä profiilisivulla, en kyllä löytänyt vaikka selasin kaikki profiilin asetusvalikot läpi. Hmmmmm...

Lisäys: kokeilin vähän noita asetuksia ja katselin muidenkin profiileja. Taisinkin käsittää jotain väärin, kun en näe sähköpostiosoitetta kenenkään muun profiilissa kuin omassani, ja siinäkin vain jos olen sallinut että minulle voi lähettää sähköpostia.

Siispä ei huolta, mutta ei myöskään mahdollista katsoa profiilista toisen osoite ja alkaa postitella nuotteja.

Okei. Taitaa olla parasta näin, koska tulevissa versioissa (2.10.0.) tuo haluttu sähköpostiominaisuus saa vielä muutoksia. En ole itse kokeillut tuota, mitä Hannu sinä kokeilit.

Adminilla ei ole mahdollisuutta poistaa tuota ominaisuutta käytöstä, vaikka tällaisenaan se on vähän epämiellyttävä. Tai on mahdollista poistaa, mutta teknisen tuen mukaan joutuu ronkkimaan sitten jo aika paljon koodia.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

olli

Vanhassa versiossa oli kätevä toiminto "viimeisimmät lukemattomat viestit" tai jotain tällaista.  Ei tarvinnut selata koko sivua läpi.  Toinen kätevä ominaisuus oli päästä nappulalla suoraan vapaalehdykkaan (esim. galleriaan katselemaan kuvia).
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Tuo viimeiset viestit -ominaisuus löytyy tuosta oikeasta yläkulmasta. Klikkaa omaa nimimerkkiäsi, niin ominaisuus tulee pudotusvalikkoon.

Yritän huomenna saada aikaan graafiseen ulkoasuun päivityksiä tulleiden ehdotusten perusteella. Ehkä ehdin ottaa tarvittavia kuvia, mutta en ehkä ehdi editoida niitä sivustolle sopivaksi. Yritetään kuitenkin.

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 13-05-2014, 16:45:03
Tuo viimeiset viestit -ominaisuus löytyy tuosta oikeasta yläkulmasta. Klikkaa omaa nimimerkkiäsi, niin ominaisuus tulee pudotusvalikkoon.
No löytyyhän se, mutta "hämärä"  linkki.   Voisi selventää! ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Ei ole helppoa, ei. Tuo mainoshallinta ei oikein toimi tässä versiossa. Sain sen siis näkymään vain pääsivulla ja sekin silloin, kun osoite ei ollut .index.php. Höh. Varmuuskopioista ei ollut hyötyä, sillä vika ei poistunut varmuuskopioita käyttämällä. Ehkä joku ihmetteli, miksi foorumi näyttää niin hassulta, mutta se johtui tästä.

Väreihin olen lisännyt kontrastia. Etusivun aihealueet ovat nyt myös ruudutettu, joten kukin huone erottuu selkeämmin. Otsikkoa isonnettu ja keskitetty. En ehtinyt taustakuvasäätöön.

Oliko jotain vielä pahasti pielessä? Onko tekstit nyt selvemmät lukea?

Viljo

Miltä ulkoasu vaikuttaa? Onko riittävä vai fiksaillaanko vielä jotain?

Foorumin koodi on sen verran uutta, että selaimen tulee olla uudehko. Eniten virheitä ulkoasussa on vanhoilla IE-selaimilla. Jos käytät IE:tä, niin selaiversion tulisi olla 9 tai suurempi.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 15-05-2014, 14:23:09
Miltä ulkoasu vaikuttaa? Onko riittävä vai fiksaillaanko vielä jotain?

Foorumin koodi on sen verran uutta, että selaimen tulee olla uudehko. Eniten virheitä ulkoasussa on vanhoilla IE-selaimilla. Jos käytät IE:tä, niin selaiversion tulisi olla 9 tai suurempi.

Onko tuonne ylös tulossa kuva, täällä näkyy vain tyhjä paikka.

Img-tagissa on osoite  http://www.vapaalehdykka.net/forum/Themes/Elegant_Mind/images/
ihan niinkuin siitä puuttuisi se itse kuvatiedoston nimi. Haku antaa Internal Server Errorin.

Viljo

Mielenkiintoista. Ajattelin siihen kuvaa, mutta otin sen pois -> pitäisi näkyä ihan normaali linkki. Minulla ainakin näkyy. Voin tehdä siihen kuvan, niin näkyy kaikille oikein.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 15-05-2014, 14:40:58
Mielenkiintoista. Ajattelin siihen kuvaa, mutta otin sen pois -> pitäisi näkyä ihan normaali linkki. Minulla ainakin näkyy. Voin tehdä siihen kuvan, niin näkyy kaikille oikein.

Niin siinä on linkki, jonka näkyvä osa on kuva. Nyt siinä näkyy myös alt= ja teksti. Tuo alt on sitä varten, että selain joka ei näytä kuvaa, näyttää sitten sen tekstin. Toiminta on sitten vähän selainkohtaista. Minullakin välillä näytti jo siinä tekstin.

Jos ei ole kuvaa vaan pelkkä teksti, niin koko img tagi pois siitä ja pelkkä teksti siihen.

PS. No, joka tapauksessa nyt munkin selain alkoi näyttää siinä sitä tekstiä.

Viljo

Vähän niinku näin?

Maniskamies

Voisiko Etusivu-Ohjeet-Haku-jne palkkiin saada myös linkin Galleriaan?
Miles Davis aikanaan totesi: "Jos soitat väärän äänen, toista se kolme kertaa, niin se on jazzia."

Hyvin armollista meikäläistä kohtaan tämä näkökulma!

Viljo

Hmjoo. Ehkä tuo onnistuu, joskin ei ihan niin kuin ajattelin :D Pohdin toteutustapaa.

mlut

Arkistoinnista:
1.Aiheet on järjestetty niihin tulleen uusimman viestin mukaan. Uusimmat ensin. Mielestäni hyvä.
2.Aiheeseen tulleet viestit on järjestetty aloitus viestistä eteenpäin. Saisiko kannatusta muuttaa järjestys päinvastaiseksi (jos työmäärä vs. parannus (?) ei ole kohtuuton)?

Viljo

Lainaus käyttäjältä: mlut - 15-05-2014, 16:00:48
2.Aiheeseen tulleet viestit on järjestetty aloitus viestistä eteenpäin. Saisiko kannatusta muuttaa järjestys päinvastaiseksi (jos työmäärä vs. parannus (?) ei ole kohtuuton)?

Tämä on jokaisen henkilökohtainen asetus. Valitse profiili -> Muokkaa profiilia -> Keskustelualueen asetukest -> Valitse "Näytä uusimmat viestit ylimmäisenä."

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 15-05-2014, 14:57:19
Vähän niinku näin?

Täällä näkyy edelleen olemattoman kuvan symboli. HTML:ssä näkyy a-tag, jonka sisällä img-tag (..../logo.png) jolla alt-teksti. Mun selaimet (Chrome) ei tunnu näyttävän alt-tekstiä vaikka kuvaa ei löydy. Ja nyt tuo kuva antaa 404 Not Found.

Näissä muutoksissa käy joskus niin että selaimet käyttävät itsepäisesti cachessa olevaa tietoa, kun jokin sellainen muuttuu joka ei muutu usein. Siihen yleensä auttaa refreshin painelu kunnes selain lopulta hakee serveriltä. (Tää on mulla jatkuva ongelma, kun ylläpidän Meänkielen sanakirjan toimitustyökalua netissä. Pitää neuvoa painelkaa nyt F5 tms. kunnes näkyy jotakin tiettyä.)

Viljo

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 15-05-2014, 16:11:48
Täällä näkyy edelleen olemattoman kuvan symboli. HTML:ssä näkyy a-tag, jonka sisällä img-tag (..../logo.png) jolla alt-teksti. Mun selaimet (Chrome) ei tunnu näyttävän alt-tekstiä vaikka kuvaa ei löydy. Ja nyt tuo kuva antaa 404 Not Found.

Näissä muutoksissa käy joskus niin että selaimet käyttävät itsepäisesti cachessa olevaa tietoa, kun jokin sellainen muuttuu joka ei muutu usein. Siihen yleensä auttaa refreshin painelu kunnes selain lopulta hakee serveriltä. (Tää on mulla jatkuva ongelma, kun ylläpidän Meänkielen sanakirjan toimitustyökalua netissä. Pitää neuvoa painelkaa nyt F5 tms. kunnes näkyy jotakin tiettyä.)

Eli tulkitsenko oikein, että ensin ei näkynyt oikein, mutta nyt näkyy, kun olet päivitellyt sivua? Logo-kuvaa ei enää ole serverillä.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 15-05-2014, 16:20:02
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 15-05-2014, 16:11:48

Eli tulkitsenko oikein, että ensin ei näkynyt oikein, mutta nyt näkyy, kun olet päivitellyt sivua? Logo-kuvaa ei enää ole serverillä.

No jos se on oikein että näkyy semmoinen pieni särkyneen kuvan kuva niin sitten.

Kokeilin vielä toisella selaimella, jolla tyhjensin kokonaan välimuistin. Sama juttu. HTML:ssä on a-tag, jonka sisällä img-tag joka osoittaa tuohon logo.png-kuvaan jota ei löydy. Img-tägissä on alt-attribuuttina kyllä teksti, mutta siitä nämä selaimet ei näytä välittävän.

Lisäys: Sama juttu Windows 7 / Chrome. Nuo aikaisemmat olivat OSX/Chrome ja Safari.

Viljo

Ok. Palaan asiaan. Nyt täytyy rientää harrastuksiin.