Suomen Harmonikkaliitto

Uusi foorumi

Aloittaja olli, 11-05-2014, 17:26:53

« edellinen - seuraava »

olli

Näyttää äkkiseltään aika hyvän näköiseltä.  Mielestäni selkeä :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Viljo

Tässä on nyt aika paljon vielä perusasetuksia ulkoasussa. Foorumi toimii, mutta muokkaan tässä samalla ulkoasua, joten saattaa vähän vaihtelua tulla tämän päivän / lähipäivien aikana.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

htoyryla

Laitoin minäkin nyt sitten profiilikuvan  :)

Oli mulla kai joskus ennenkin, mutta jossain päivityksessä se lakkasi toimimasta.

olli

Hieno kuva, Hannu ;)   Minä uusin kuvani ensi tiistain jälkeen.  Mulla on ollut nyt joitain aikoja syntymäpäiväkuva.  Joten suunnittelen sitä, mitä kuvaani tulee ensi tiistaina!

olli

Kävijämäärä näyttää nousevan, lieneekö syy sitten uusi ulkoasu vai mikä ;D

olli

Sähköposti-linkki on puutteellinen.  Kirjekuori antaa kyllä mahdollisuuden sähköpostiin, mutta liite ei ole mahdollinen! :'(

ftamt

Kai tähänkin tulee värillisellä uudet viestit? Ei tarvitsisi sitten niin tarkkaan etsiä.
Toivo

Viljo

Oliko tuo mahdollista vanhassa versiossa, Olli? Voin tarkistaa asetukset huomenna. On mahdollista lisätä kyllä lisäosaksi selalinen ominaisuus, että saa noi yhteystiedot vähän fiinimmin esiin. Enpä tiedä onko sille tarvetta, mutta tutkailen asiaa.

Laitan värilliset kuvakkeet taas. Täytyy suunnitella uudet. Yritän myös muokata uusi-linkin (viestiketjun otsikon perässä) jotenkin vahvemmaksi tai muuten erottuvammaksi. Ulkoasua olen vähän myös ajatellut. Täytyy katsoa miten toteutus onnistuu, mutta mainokset taidan laittaa toiselle puolelle ja toiselle puolelle tulee jotain grafiikaa.

Miltä sivun leveys vaikuttaa tällä hetkellä?

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 11-05-2014, 22:29:27
Oliko tuo mahdollista vanhassa versiossa, Olli? Voin tarkistaa asetukset huomenna.

Mulla on mielikuva, että vanhassa foorumissa olisi käytetty mailto: -linkkiä, eli että käyttäjän oma mailiohjelma avautuu niin että siihen tulee haluttu vastaanottaja valmiiksi. Tässä aukeaa nyt jokin webbilomake josta voi lähettää sähköpostia.

Ja meili lähtee siis Vapaalehdykän serveriltä nyt, otsikkotiedoilla joiden mukaan lähettäjä on Viljo, paitsi että lähettäjän näkyvä nimi on oikean lähettäjän sähköposti-osoite.

Toimiihan tuo noinkin, tietysti. Mutta mutta... Sitäpaitsi tuommoinen meili päätynee aika helposti roskapostilaatikkoon.

Viljo

Joo. Täytyy katsoa vähän järkevämmäksi. Nappaisitko Hannu vielä nuo aktiiviset mailiosoitteet pois tuosta viestistä -> @-merkki esim. muotoon [a].

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 11-05-2014, 22:53:00
Joo. Täytyy katsoa vähän järkevämmäksi. Nappaisitko Hannu vielä nuo aktiiviset mailiosoitteet pois tuosta viestistä -> @-merkki esim. muotoon [a].

Katso jos siellä on mahdollisuus että sen kirjekuoren takaa löytyy linkki jossa mailto: -osoite.

Nuo headerit voin ottaa pois kokonaan tuosta postauksesta, itse asia taisi jo tulla perille. Siis että lähetetyissä viesteissä olet varsinaisena lähettäjänä, jonka näkyvä nimi vain on oikean lähettäjän sähköpostiosoite. Tuo jo riittänee että viesti tarttuu roskapostihaaviin aika helposti.

olli

Hannun kanssa samaa mieltä.  Ongelma tuli esiin näissä nuottien vaihtohommissa.  Siis se entinen oli kätevämpi ;)

Viljo

Monta asiaa on nyt edennyt hitusen, monet vähän vähemmän. Ottaa aikansa, jotta päästään kauniseen ulkoasuun. Yritän nuo mainokset saada tämän valkoisen alueen ulkopuolelle, jolloin itse näkymä olisi leveähkö.

olli

Testaan kuvavaihtoehtojani ;)

Viljo

Alkaa tämän sähköpostin lähettäminen olla selvillä. Eli se vanha ja haluttu ominaisuus on poistettu käytöstä. Tietoturva-aukko. Suositeltavaa on siis käyttää suoraa sähköpostiosoitetta, ei foorumin sähköpostiominaisuutta. Tämä ominaisuus kokee tulevissa foorumiversioissa jonkinlaista muutosta.

Jos haluat tuon kirjekuori-ikonin pois oman avatarin alta, niin sitten pitää mennä omaan profiilisivuun ja sieltä etsiä Salli muiden käyttäjien lähettää sinulle sähköpostia -asetus. Tämän kun kruksaa pois päältä, niin tuo kirjekuori pitäisi hävitä näkyvästä profiilista.

Nuotteja lähetettäessä toisillenne kannattaa hakea vastapuolen sähköpostiosoite tämän profiilisivuilta (näkyvyyden saa myös estettyä). Vaihtoehtona sitten on, että jatkaa yksityisviestittelyä tai laittaa postaukseen oman sähköpostiosoitteen näkyviin.

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 12-05-2014, 15:18:59
Alkaa tämän sähköpostin lähettäminen olla selvillä. Eli se vanha ja haluttu ominaisuus on poistettu käytöstä. Tietoturva-aukko.
Jos ja kun näin sitten on, niin täytyy toimia ehdottamallasi tavalla ;D

olli

Noista "avatar"-kuvista.  Joidenkin jäsenten kuvan kohdalla on "rasti neliön sisällä".  Johtuuko systeemistä vai oman profiilin luomisesta, ettei kuva olekaan näkyvissä (ei saa mitenkään näkymään) :(

Viljo

Nuo rastit ruudussa on ilmeisesti kuvia, jotka ovat hajonneet. Tällaisia ilmaantui vuosi sitten serverin vaihdon yhteydessä. Minua hämmästyttävä asia on se, kuvat olivat hajalla jo varmuuskopioissa eli ennen serverin vaihtoa. Miksi - sitä en tiedä.

Ratkaisuna tähän on, että ko. henkilö laittaa itse uuden kuvan nykyiseen profiiliin.

htoyryla

Alkaa tämän sähköpostin lähettäminen olla selvillä. Eli se vanha ja haluttu ominaisuus on poistettu käytöstä. Tietoturva-aukko.

Tätä aloinkin jo illalla epäillä. Kun jäsenten sähköpostiosoitteet on mailto-linkissä, niin se on sähköpostiosoitteita keräävälle botille ihan yhtä lailla esillä kuin jos se olisi siinä näkyvissä. Toisaalta, käsitin että ne näkyivät vain kirjautuneille. Mutta voihan se sähköpostiosoitteiden kerääjäkin onnistua rekisteröitymään.

Mutta ei tuo että oma osoite on profiilisivulla näkyvissä ole yhtään sen parempi. Kyllä se joka niitä kerää löytää sen sieltäkin.

(Lisäys: kokeilin vähän noita asetuksia ja katselin muidenkin profiileja. Taisinkin käsittää jotain väärin, kun en näe sähköpostiosoitetta kenenkään muun profiilissa kuin omassani, ja siinäkin vain jos olen sallinut että minulle voi lähettää sähköpostia. Siispä ei huolta, mutta ei myöskään mahdollista katsoa profiilista toisen osoite ja alkaa postitella nuotteja.)

Taitaa se varma konsti olla, että nuotteja vaihtavat laittavat yksityisviestillä sähköpostiosoitteensa.

No, toinen asia on sitten että kuinka vakavaa se on jos oma sähköpostiosoite on näkyvissä. Mun tässä käyttämä osoite on 12 vuotta vanha ja kerinnyt kyllä jo spämmääjien tietoon. Mutta taidan silti ottaa pois profiilista näkyvistä.

htoyryla

Nuotteja lähetettäessä toisillenne kannattaa hakea vastapuolen sähköpostiosoite tämän profiilisivuilta (näkyvyyden saa myös estettyä).

Tuota, että oman sähköpostiosoitteen saisi pois näkyvistä profiilisivulla, en kyllä löytänyt vaikka selasin kaikki profiilin asetusvalikot läpi. Hmmmmm...

Lisäys: kokeilin vähän noita asetuksia ja katselin muidenkin profiileja. Taisinkin käsittää jotain väärin, kun en näe sähköpostiosoitetta kenenkään muun profiilissa kuin omassani, ja siinäkin vain jos olen sallinut että minulle voi lähettää sähköpostia.

Siispä ei huolta, mutta ei myöskään mahdollista katsoa profiilista toisen osoite ja alkaa postitella nuotteja.