Suomen Harmonikkaliitto

Uusi Foorumi

Aloittaja Viljo, 29-04-2014, 12:44:53

« edellinen - seuraava »

Viljo

Noniin. Sitten lähtee rullat pyörimään. Vapaalehdykän foorumi päivitetään kokonaan uuteen versioon ja tämä tapahtuu kahden viikon kuluessa. Syynä on tietoturva. Vaikka tuo vappu on tuloillaan, niin uutta versiota suunniteltaessa pyrin (jälleen kerran) huomioimaan käyttäjäkokemukset. Pyydänkin kommentteja seuraaviin asioihin:

- Ulkoasu (millainen olisi parempi?)
- Keskusteluailueiden jako (onko jakoa tarve muuttaa? Lisätä jotain, poistaa jotain?)
- Muuta, mitä?

Tutkin myös vaihtoehtoja vanhan sisällön siirtämisestä uuteen foorumiin. Mikäli tämä ei ole mahdollista, vanha foorumi lukitaan ja uudessa foorumissa alkaa uusi elämä.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Ja nyt pitäisi kommentointikin tähän olla avattuna.

olli

Olen ollut tyytyväinen ;)  Ei heti tule mieleen parannusehdotuksia ;D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

olli

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 29-04-2014, 12:44:53
Tutkin myös vaihtoehtoja vanhan sisällön siirtämisestä uuteen foorumiin. Mikäli tämä ei ole mahdollista, vanha foorumi lukitaan ja uudessa foorumissa alkaa uusi elämä.
Tarkoittaako tämä sitä, että kaikki - todella kaikki alkaa alusta.  Eli jäsenten rekisteröinnistä alkaen.  On varmaan riskiä aloittaa aivan alusta ;)

Viljo

Kyllä. Kaikki uusiksi. Olisin niin kovasti halunnut tästä SMF-järjestelmästä version 3.0, mutta kun sitä ei ole (vieläkään) tullut, niin täytyy päivittää tuohon 2.x-versioon. Riippuen yhteensopivuudesta, niin hyvällä tuurilla saatan onnistua säilyttämään viestit. Rekisteröinnit menee uusiksi. Ja tällä versiollahan ollaan menty jo viisi vuotta ja neljä kuukautta. Se on pitkä aika se.

olli

Ok - odotellaan muutoksia :D

maestro

Eli joutuuko kaikki rekisteröitymään uudelleen??
Miten käy "käyttäjä" tunnuksen,onko keksittävä uusi?
"kouvolanpeli" Cassotto 50,"kultahäkki"maestro-58,roland fr-3sw

Viljo

Ei käyttäjätunnusta tarvitse uudestaan keksiä. Voi käyttää samaa tuttua. Mutta tutkin ensin eri vaihtoehtoja ja sitten kerron, miten homma etenee. Jonkinlainen käyttökatkos tulee, koska haluan, että forumin osoite ei muutu nykyisestään.

eikkajuhani

No niin !  Sittenpä alkaa varmaan uudet raikkaat kesätuulet puhaltelemaan vanhat, pölyttyneet mielipiteet ja varmoina pidetyt faktat taivaan tuulosiin .... ;) :) :D

Hauskaa Vappua !  Kaikille !

eikkajuhani 
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

olli

Voi kierrättää aiempia kommentteja - täysin uusina! ;)  Olen ollut lähes alusta saakka aktiivinen, joten sitten uudella foorumilla voi aloittaa - siis aivan alusta  :D  Voi jälleen kysellä tyhymiä, jolloin kaikki uudetkin foorumin katselijat saavat uutta tietoa haitarin ihmeellisestä maalimasta ;D

mlut

Minulle on käynyt harvojen kysymysteni kanssa, joko 'Tyhmät kysymykset ...' - tai 'Musiikin teoria'-osiossa, aika suurella prosentilla niin, että ei tule vastausta. Ehkä näin on käynyt muillekin.
Kysymyksen asia voi tietty olla oikeasti tyhmä tai muille yhden tekevä. Kysyjälle vastauksen saannilla on aina merkitystä. Mitä voisi tehdä, että asiallinen kysymys saisi pääsääntöisesti edes jonkinlaisen kommentin? Korkea vastausprosentti esitettyihin kysymyksiin olisi mielestäni erinomainen lisä tälle ainulaatuiselle hanuriharrastajien palstalle.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: mlut - 03-05-2014, 12:34:03
Minulle on käynyt harvojen kysymysteni kanssa, joko 'Tyhmät kysymykset ...' - tai 'Musiikin teoria'-osiossa, aika suurella prosentilla niin, että ei tule vastausta. Ehkä näin on käynyt muillekin.
Kysymyksen asia voi tietty olla oikeasti tyhmä tai muille yhden tekevä. Kysyjälle vastauksen saannilla on aina merkitystä. Mitä voisi tehdä, että asiallinen kysymys saisi pääsääntöisesti edes jonkinlaisen kommentin? Korkea vastausprosentti esitettyihin kysymyksiin olisi mielestäni erinomainen lisä tälle ainulaatuiselle hanuriharrastajien palstalle.

No, minä taas olen välillä vastannut, kun kukaan muu ei ole. Olen vastannut siitä näkökulmasta kuin minulla on, silti yrittänyt pitää keskustelun käytännönläheisenä. Usein tästä keskustelu onkin sitten lähtenyt liikkeelle ja siihen on tullut "oikeankinlaisia" vastauksia. Mutta kun sitten olen saanut näitä vinoiluja fourier-muunnoksista yms. niin tokkopa viitsin tätä enempää harrastaa. Voisi jopa olla että tämän foorumin uusiminen olisi sopiva paikka jättäytyä kokonaan pois.

mlut

Minä ainakin toivoisin, että latistavat vinoilut jäisi pois. Jos keskustelussa hieman 'koukataan', se voi olla avartavaakin. Ohjataan sitten 'oikealle tielle' mieluummin asiakommentilla kuin vinoilulla.

olli

Älä Hannu missään tapauksessa jää pois.  Olet antanut arvokkaita mielipiteitäsi moneen asiaan :D

Viljo

Toi kyl on harmi, jos on noin päässyt käymään. Ei täällä nyt ole tarkoitus kenelläkään pahaa mieltä ole tehdä. Kyllä minun toiveeni on – luonnollisesti - että mahdollisimman monet jatkavat uudella foorumilla.

Hannu S

Laitoinkin aiemmin yksityisviestiä Viljolle, että olisi tärkeää säilyttää vanhan kirjoitukset. Sivustolla käydyistä keskusteluista on tullut pienimuotoinen Harmonikan Wikipedia, missä on paljon tärkeää tietoa soittimeen liittyen.

htoyryla

Joo, tästä foorumin siirtämisestä. Kyllä nettipalvelun pitäisi pelata niin että vaikka tekniikkakin vaihtuu alta niin toiminta jatkuu, käyttäjät ja sisältö säilyy. Katkoksia voi toki tulla. Vaikka systeemit eivät olisikaan yhteensopivia, niin sitten tehdään vaikka kertakäyttöinen skripti jolla tietokannan sisältö muunnetaan uuden systeemin mukaiseksi. Olen tuontapaisia juttuja joutunut joskus tekemään. Mutta harvoin siitä selvitään pienellä työllä, jos vanha ja uusi systeemi ovat ihan eri paria.

Ja niinpä ymmärrän kyllä Viljoa, harrastuksena ylläpidetyn palvelun kanssa ei voi lähteä isoihin hommiin.

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 05-05-2014, 11:44:49
Toi kyl on harmi, jos on noin päässyt käymään. Ei täällä nyt ole tarkoitus kenelläkään pahaa mieltä ole tehdä. Kyllä minun toiveeni on – luonnollisesti - että mahdollisimman monet jatkavat uudella foorumilla.

Täytyy tarkentaa että en ole pahoittanut mieltäni. Lähinnä vain päätellyt että itseäni kiinnostavat ja/tai hallitsemani asiat eivät taida oikein sopia tänne. 

Johan

Arvostan otettasi asioihin Hannu ja toivon Sinun olevan myös jatkossa mukana antamassa oman vahvan panoksesi foorumille.

Johan

Viljo

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 05-05-2014, 16:12:25
Ja niinpä ymmärrän kyllä Viljoa, harrastuksena ylläpidetyn palvelun kanssa ei voi lähteä isoihin hommiin.

Eikä Suomen markkinoilla varsinkaan. Nämä ovat liian pienet piirit yksinkertaisesti mihinkään massiiviseen sivustoylläpitoon harmonikkahommissa. Voin ihan suoraan sanoa, että tässä on viimeiset pari kuukautta ollut todellinen taantuma Naantalin päädyssä. Kirja etenee, mutta se ei tuo leipää pöytään.