Suomen Harmonikkaliitto

tietoa

Aloittaja pillimees, 06-03-2013, 13:59:56

« edellinen - seuraava »

pillimees

Kiinnostais kovin tällainen hanuri,Weltmaister supita b. Saundit on ainakin mahtavat,painaa kyllä mut ei haittaa! Ei ole mulle vielä vastaan tullut noin loistava äänistä hanuria! MIllainen muuten lie?Kokemuksia.kiitos. Ei näy paljon noita myynnissä olevan.

Viljo

Supita on Weltmeisterilta hyvä peli - ihan laatua. En ole tarkemmin tutustunut, mutta näin olen kuullut. Vapaalehdykän logo on muuten Supita vai Supita 2...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

pillimees

Lainaus käyttäjältä: Viljo - 06-03-2013, 17:21:18
Supita on Weltmeisterilta hyvä peli - ihan laatua. En ole tarkemmin tutustunut, mutta näin olen kuullut. Vapaalehdykän logo on muuten Supita vai Supita 2...
Et satu tietämään kuka edustaa weltmeisteriä?

pillimees

Lainaus käyttäjältä: pietrodeiro - 07-03-2013, 09:11:48
Käväisin joitain vuosia sitten tutustumassa kyseisiä pelejä valmistavan alueen 150-vuotiseen harmonikkahistoriaan ja ohessa sivu eräästä saksalaisesta harmonikkahistoriaa käsittelevästä opuksesta jossa on infoa kyseisistä soittopeleistä.  Ovat kyllä ihan mainioita ja kysyttyjä (ammatti) malleja Euroopassa ja paljon riippuu tietenkin siitä onko peli 50-80 luvun malleja vai sitten noita uudempia 2000-luvun vehkeitä. Hyvä-äänisiä casottoja kuitenkin ja uudemmat pitäisi ainakin olla kaikki Italialaisilla (laatu) kielillä . Verrattavissa ihan Hohnerin huippumalleihin (ainakin paikallisten mielestä)  ja taitaa olla jossain laukussa vastaavantyylinen pianopeli itselläkin - kyllä niillä vetelee.
Kiitti tiedosta. Kaivelin tuota nettiä löytääkseni subita-B mallin.Ei löytynyt mutta sen verran sain selville et B ilmeisesti tarkoittaa rakennetua lisä bassoriviä?? En tiedä käänsinkö tekstin sitten oikein..? Mut kaikkinensa on komeesti soiva peli! Itselläni on Pihlajamaan Saturnus Casotto,piano,ero kuin yöllä ja päivällä! Thoman näyttää myyvän Weltmeistereitä subita mallia mut ei ole tätä B:tä. Onkohan sitte kyseessä joku mittatilaus peli..en tiedä? Mielenkiinnon vuoksi jatkan selvittelemistä!