Suomen Harmonikkaliitto

Nuotti ohjelma

Aloittaja oki, 14-12-2012, 13:31:24

« edellinen - seuraava »

oki

Hei
Olisiko tietoa millä ohjelmalla saisi pdf tiedostona olevan nuotin näkymään .
Pitäisi transponoida useampi kappale, nuotit  on koneella vain pdf muodossa ja mun nuotinnos ohjelma ei tue kyseistä tiedosto muotoa ???

Vielä tarkennusta minun pitäisi muuttaa sävellajit sen vuoksi kun laulajan ääniala muuttui bändissä meillä on 2 5tunnin ohjelmistoa. Ei oikein innostaisi ruvetä joka kappaletta kirjoittamaan kokonaan uusiksi.

Jambalaya

Ei ainakaan minun eteeni ole vielä sattunut sovellusta, joka lukisi suoraan pdf-tiedostoja nuoteiksi. Muutamiin nuotinnusohjelmiin on saatavana skannerisovellus, joka muuntaa skannatut nuotit suoraan nuotinnusohjelman ymmärtämään muotoon. Riippuen alkuperäisen nuotin selkeydestä tulosta joutuu enemmän tai vähemmän korjailemaan.

PaRisto

Moro,

Opettelee ne keppaleet kolmella rivillä ja siirtää sormienpaikkan ja soittaa siitä kohtaa mistä on tarvis.   ;)

t.PaRisto
PaRisto

Kotikutoinen

Hei.
Aika nopeasti voi kirjoittaa nuotinnosohjelmaan pienellä USB-midi koskettimistolla.
Voi soittaa suoraan tempossa tai step by step niin teen itse koska suoraan soittaminen
on aika vaativa toimenpide.
Halvimmat koskettimet maksaa muutaman kympin.
Virheitä tulee silläkin.
Kannattaa soittaa oikeesti kun saanu nuotin valmiiksi.
T.Antti

oki

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 16-12-2012, 14:59:20
Lainaus käyttäjältä: risto - 16-12-2012, 14:34:40
Netissähän on paljon nuotteja pdf muodossa ja osa niistä voi olla nuotinnusohjelmien tekemiä ja unicodella toteutettuja,

Voi olla mutta onko. Myynnissä olevat nuotit ovat merkkipohjaisia pdf:iä, mutta niitä ei välttämättä saa edes tallennettua pdf:nä omalle koneelle, vain tulostettua. Sitten olen nähnyt noita kansansävelmiä saiteilla, joista sävelmän saa pdf:nä, midinä ja abc:nä, jolloin vaikka pdf on merkkipohjainen niin ei sitä tarvitse alkaa konvertoida kun sen saa siihen paremmassa formaatissa (midi, abc) muutenkin. Sitten olen saanut kavereilta (kuten Risto) merkkipohjaisia pdf:iä, niin helpompi lienee kysyä kaverilta myös miditiedosto siitä. Netistä muuten löytyneet ovat enimmäkseen kuvapohjaisia. Senhän näkee heti silmällä kummasta on kysymys. Ihan sama ero on teksti-pdf:issä. Osa on kirjasta kuvattuja, osa tulostettuja (jossa siis sisältö merkkeinä ja fontit erikseen).

Meinaan tällä lähinnä sitä, että jos lähtee softaa tätä varten hommaamaan, niin kannatta katsoa millaista nuottimateriaalia itsellä on ja millainen ohjelma sen perusteella tarvitaan.

Laitoin tarkennusta aloitus viestiin
Oki

oki

[/quote]

Joo... oleellista tuntuisi olevan millaisia nuo pdf:t on. Onko ne niinkuin kopioita painetuista nuoteista (jolloin ne myös ovat melkoisen isoja tiedostoja) vai onko ne semmoisia jotka näyttävät skarpilta printterin tulostukselta (ja ovat kohtuukokoisia tiedostoja).

Yksi sivu näyttää olevan 56kt kokoinen siinä kokoluokassa  näyttää olevan kaikki kun katsoin
t: Oki

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: risto - 17-12-2012, 17:24:04
Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 17-12-2012, 17:20:26

No ei se koko ajan aivan selvältä tunnu. Eikä välttämättä ainakaan kaikille. Ja varsinkin tämä unicode-homma alkoi mennä aika sekavaksi, hetken olin itsekin hakoteillä.

No minulle ainakin on ollut täysin itsestään selvää. Hermostuttaa turha jankkaaminen.

No, minä päättelin tuosta että siteerasit Finalen speksejä, että asiassa oli jotain epäselvää.

Ja kun kaikki eivät kuitenkaan lue koko ketjua josta asia on pääteltävissä. Ajattelin että on hyvä se kerrankin sanoa selvästi. Ongelmahan oli oki:lla eikä sulla.

Mutta mä poistun tästä ketjusta, keskityn ylihuomiseen väitöstilaisuuteen. Hoida sinä homma loppuun kun tiedät.

En mä halua joutua kinaamaan muiden asiantuntijoiden kanssa neuvomisasioissa. Aikaisemmin tänä vuonna mä jätin m.netin puhaltajat-palstan, ettei tarvitse Armandon kanssa kinata. Turhaan mä täälläkään softa-asioista kirjoitan itseni ja sinun kiusaksi.   

oki

Lainaus käyttäjältä: htoyryla - 17-12-2012, 17:23:56

No ei se koko ajan aivan selvältä tunnu. Eikä välttämättä ainakaan kaikille. Ja varsinkin tämä unicode-homma alkoi mennä aika sekavaksi, hetken olin itsekin hakoteillä.

No minulle ainakin on ollut täysin itsestään selvää. Hermostuttaa turha jankkaaminen.

No, minä päättelin tuosta että siteerasit Finalen speksejä, että asiassa oli jotain epäselvää.

Ja kun kaikki eivät kuitenkaan lue koko ketjua josta asia on pääteltävissä. Ajattelin että on hyvä se kerrankin sanoa selvästi. Ongelmahan oli oki:lla eikä sulla.

Mutta mä poistun tästä ketjusta, keskityn ylihuomiseen väitöstilaisuuteen. Hoida sinä homma loppuun kun tiedät.

En mä halua joutua kinaamaan muiden asiantuntijoiden kanssa neuvomisasioissa. Aikaisemmin tänä vuonna mä jätin m.netin puhaltajat-palstan, ettei tarvitse Armandon kanssa kinata. Turhaan mä täälläkään softa-asioista kirjoitan itseni ja sinun kiusaksi.   

Elekää nyt hyvät miehet suuttuko toisillenne enhän minä SITÄ TARKOITA!

Armando Bugari

Eikös se keskiviikkoinen Turun keikkakin ole tietynlainen "kinaamistilaisuus"

olli

Menestystä Hannulle väitöstilaisuuteen! :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

oki

Menestystä Hannulle väitöstilaisuuteen! :D
[/quote]
Myös minun puolesta.
Pidän peukut pystyssä, vaikka kyllä Hannu sen läpi saa kerran soittaakkin osaa.