Suomen Harmonikkaliitto

Tombolini

Aloittaja karppis, 21-10-2010, 23:09:03

« edellinen - seuraava »

karppis

Minulla oli tämänmerkknen soitin joskus 80 luvulla. Ei ole galleriassa liekö enää valmistetaan.

Viljo

Mikäs se sellanen on? En muista törmänneeni moiseen nimeen.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Johan

Vintagepelien markkinoilla eBayssa usein vastaan tuleva merkki.

Olen joskus kaivanut paristakin lähteestä, että Emilio Tombolini&Figli casteldidardo Italia  olisi perustettu 1945, toinen lähde taas kertoo, että 1946.

Liitteenä oleva kuva on vuodelta 2000, kuva jenkeistä, oikeiuksia siihen ei ole, peli näyttää suht tuoreelta malliltaan.

Olen myös löytänyt jostain listan, jossa oli lueteltu 2005 italialaiset harmonikan valmistajat joiden tahtaille olisi mahdollisuus päästä excursolle, ja siinä Tombolini oli mukana.

Oletan, että paja toimii edelleen, jos ei sitten ole fuusioitunut jonkin toisen pajan kanssa.

Ko. valmistaja pelejä ei ilmiesesti ole Suomessa kovin aktiivisesti myyty, koska ei niitä täällä usein tapaa käyettyjenkään markkinoilla.

Olisi kiva tietää onko niitä joskus aktiivisesti tuotu suomeen muutenkin kuin joitain yksittäisä pelejä.

karppis

Tutun näköinen peli. Oma soitin oli viisirivinen,ja vähemmän koristeltu. Se oli aivan laadukas soitin .Vaihdoin valkoisen kouvola casoton tähän. (rahapula) sain muistaakseni 4000:tta markkaa rahaa ja tämän soittimen. Tampereella oli musiikkikauppa Viitanen Tuomiokirkonkadulla.Olisiko hänellä ollut maahantuonti?