Suomen Harmonikkaliitto

Kipale

Aloittaja pillimees, 23-10-2010, 17:29:29

« edellinen - seuraava »

pillimees

Satuin löytämään sellaisen kipaleen kun Syys iltana. Miellytti kovin se minua. Siinä on mielestäni sitä oikeata humpan "rytkettä" ainakin kun Könönen sen vetäisee! Löysin myös nuotin siihen mut on aika vanha ja sanoisinko, sekainen. On tällä hetkellä "suomennettavana"meidän kapelimestarilla! Koetin etsiä uudempaa versiota mut en löytänyt! You tubessa Könönen sen vetäisee. Sävellaji on, ainakin siinä versiossa eb molli ja modulaatioita suuntaan ja toiseen. Mulle joka rapläilen pianopeliä kyseiset sävellahjat hiukan haasteellisia mut eiköhän ne siitä aikaa myöden..!

olli

Nuotit kiinnostavat.  Kunnes saat "suomennettua" niin voinet panna mullekin, sähköpostiosoitteeni löytyy profiilistani.  Kiitän jo etukäteen ja jään mielenkiinnolla odottelemaan.  Yritän etsiä sen youtuubi-esityksen.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

ftamt

Syysiltana ei ole humppa. Se on swingfox (paras sellainen, joka on Suomessa sävelletty). Sen on säveltänyt harmonikkamestari Onni Laihanen, joka on sen itse levyttänytkin kaksi kertaa. Se ei tosiaankaan ole halpahintaista humppaa, vaan oikeaa haitarijazzia, jota on valitettavan vähän
levytetty. Onni oli tässä lajissa alansa ehdoton mestari, joka myös iprovisoi soittaessaan.
Toivo

olli

Lainaus käyttäjältä: ftamt - 23-10-2010, 19:37:12
Syysiltana ei ole humppa. Se on swingfox
Hyvä huomio!  Kaikki foxi ei ole humppaa! :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

pillimees

Voipi olla tai olematta, yks lysti! Tansseissa kun  sen soittaa, ainakin tuolla Könösen tempolla niin arvaatko et miten sen tanssivat? Pääasiallinen soittimeni on rummut joita olen 20v eri kokoonpanoissa soitelleut joten tasan tarkkaan tiedän swignfoxsin, foxsin, swingin, englantilaisen valssin hitaanvalssin , jazzvalssin, ym erot! Lisäksi haluaisin tietää et miten haetarinbassolla soitetaan swingfox, et siitä myös kävisi ilmi kyseinen lajike?

Viljo

Kesällä, kun kävin Antero Lakkaa moikkaamassa, niin hän kuuntelutti eräältä keikalta tehdyn taltioinnin minulle. Hänen bändinsä soitti siinä ihan jäätävän hyvää musiikkia. Nauhoite oli jostain 1960-70 -lukujen taiteessa tehty ja siirretty cd:lle. Soittotyyli oli minulle uutta ja vähän säälittää, ettei tällaisella intohimolla ja tulisella asenteella enää kukaan tunnu oikein soittavan - siis tällaista musiikkia. Tango ei ollut tasasivuinen neliö, vaan siinä oli luonnetta. Taltiointi on ymmärtääkseni ihan yksityinen, eikä sitä löydy Ylen arkistoista...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!