Suomen Harmonikkaliitto

Kouvolan Fantasia

Aloittaja olli, 18-02-2015, 15:43:03

« edellinen - seuraava »

Seppo

Tuosta Lasse Könösen sylissä olevasta Fantasiasta on hyvinkin varmaa tietoa,
eli hanuri on Paavo Vileniuksen . On nykyisin Sysmän museossa.

waltsu

Selvyyden vuoksi vielä, minä tarkoitin tuota Johanneksen sylissä olevaa ryppyvenykettä.

Seppo

Niin se oli tuolla Markon lähettämässä linkissä tämä Vileniuksen Paavon hanuri , jota tarkoitin
ja onhan se tuolla gallerian listassakin näköjään mainittu.

Katselin tuota Pietrodeiron lähettämää kuvaa , niin siinä oleva soittaja on Eino Könönen
(vanhin veljes )  Taitaa lukea siinä hanurissakin .

Seppo

Voisiko olla   O H   Kun katsoo tuolla galleriassa noita fantasia malleja ,
joissa on tuo  O,Harmonikka  niin tuo H kirjain muistuttaa K;ta  ja jos noista
O;n kiekuroista on pikkusen varjossa , niin vaikea tunnistaa Ooksi.
En valitettavasti osaa käyttä noita kuvaohjelmia , jos osaisin skannaisin tuolta galleriasta
kirjaimet ja kokeilisin verrata kirjaimia kekenään.

Viljo

Lainaus käyttäjältä: waltsu - 19-02-2015, 11:53:35
Sanon edelleenkin, kuten jo aiemmin, että kuvassa on Veikko Kaijansinkon hanuri. Lasse Könösellä ei Fantasiaa itsellään ollut.

Osaatko kertoa asiasta enemmän? Taitaa kaveri elää vielä, niin voisihan sitä ihan rimpauttaa ja kysyä...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Johannes 49

Kyllä kun aikansa miettii, muistaa asioita joita ei enää tiennyt olevan olemassakaan.
Muistin sitten, että on toinenkin kuva muualla, kuin tuossa mapissa. Tässä se ja käännetty rajattu suurennus.
Saatte päättää mitä siinä seisoo. Taisi olla waltsulla tieto. Jos tuon tulkitsee niin, että V :n toinen haara on myös K.n ensimmäinen. Näin siinä olisi VK.  Veikko Kaijansinkko.
Voinee Viljo lisätä luetteloonsa.  ...ehkä

Johannes 49

Olisikohan pitänyt rajata kuva ilman "petikaveriani". Tuskin häntäkään 45 vuotta vanhasta kuvasta kukaan tunnistaa.
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.

Viljo

Täytyykin pohtia oikein ajan kanssa. JK sanoisin minä. Nämä kirjaimet kun ovat tehty taidolla ja ne kaikki menevät kaikkien kirjasinlajien mukaisesti. Ensimmäinen kirjain ei mene ns. alaviivalle ellei se ole J tai G (vanha). Ja nyt se menee mielestäni tuonne K-alarajan alapuolelle.

Kiitos paremmasta kuvasta!
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Johannes 49

Tervehdys,
Oli aikoinaan (v.2015) keskustelua tuosta profiilikuvassani olevasta v.1970 otetusta kuvasta. Silloin jäi epäselväksi kenen tuo sylissäni oleva Kouvolan Fantasia on alkujaan ollut. "Waltsun" mukaan se olisi ollut Veikko Kaijansinkon. Nyt on myynnissä (palkissakin) Kaijansinkon Fantasia. Nimikirjaimia verratessa on selvää, ettei tuo kuvassani oleva soitin ole Kaijansinkon. Kenen lie jäänee arvoitukseksi.
Olen oppinut niin paljon virheistäni, että aion tehdä niitä lisää.