Suomen Harmonikkaliitto

2-rivinen Bugari

Aloittaja oki, 10-02-2010, 09:40:18

« edellinen - seuraava »

oki

Moro
Olisin tässä tiedustellut onko jokin (tyyppivika) 2-rivisessä bugarissa kun siitä oli poistettu diskantti puolelta reunimmaisista kielipenkeistä Ais/Gis ja Cis/Dis.
Keskimmäisessä kielipenkissä äänet ovat paikoillaan.

A-H

Eli siis tyhjät paikat kielipenkeissä ? Ei kyllä näkemättä tule yhtään järkevää syytä miksi ne on otettu pois - Oliskohan ollut tarvetta jossain muualla, erikoinen juttu...

Armando Bugari

Lainaus käyttäjältä: oki - 10-02-2010, 09:40:18
Moro
Olisin tässä tiedustellut onko jokin (tyyppivika) 2-rivisessä bugarissa kun siitä oli poistettu diskantti puolelta reunimmaisista kielipenkeistä Ais/Gis ja Cis/Dis.
Keskimmäisessä kielipenkissä äänet ovat paikoillaan.

Kuvat varmaankin auttaisi - hiukan vaikea hahmottaa muuten.

oki

Lainaus käyttäjältä: A-H - 11-02-2010, 21:31:53
Eli siis tyhjät paikat kielipenkeissä ? Ei kyllä näkemättä tule yhtään järkevää syytä miksi ne on otettu pois - Oliskohan ollut tarvetta jossain muualla, erikoinen juttu...

Sellainen vastaus tuli kun tiedustelin liikkeestä asiaa. Liike oli ottanut selvää että välittäjä tarvinnut omiin juttuihin kielet ja tilannut italiasta uudet, mutta ei ollut kerinnyt tulla kun bugari oli lähtenyt liikkeeseen mistä minä pelin ostin. Lupasivat korjata asian.

olli

Ei liity niinkään kaksrivisiin.  Olen kuullut kaupunkilegendaa näiden vanhojen pelien (Kouvolan Kravatti) huoltopajoista.  Olivat ottaneet alkuperäiset kielet talteen ja laittaneet epäkurantteja kieliä tilalle.  Asiantuntematon maksaa sitten viulut (eli ne kielet).  Liekö sitten legendaa vai totta?  Itse olen tarkka huoltoyrittäjän valinnassa.  Tuo "kouvolalainen" kaipaa huoltoa.
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

oki

Lainaus käyttäjältä: olli - 12-02-2010, 17:31:41
Ei liity niinkään kaksrivisiin.  Olen kuullut kaupunkilegendaa näiden vanhojen pelien (Kouvolan Kravatti) huoltopajoista.  Olivat ottaneet alkuperäiset kielet talteen ja laittaneet epäkurantteja kieliä tilalle.  Asiantuntematon maksaa sitten viulut (eli ne kielet).  Liekö sitten legendaa vai totta?  Itse olen tarkka huoltoyrittäjän valinnassa.  Tuo "kouvolalainen" kaipaa huoltoa.
Kyllä tässä tapauksessa on kuitenkin luotettava kauppa kumppani.