Suomen Harmonikkaliitto

Mielenkiintoinen keikka

Aloittaja Dragspel, 20-01-2010, 01:05:30

« edellinen - seuraava »

Dragspel

Sain omalla tavallaan mielenkiintoisen esiintymistarjouksen; pyydettiin seurakunnan tilaisuuteen esittämään ns. kevyttä hengellistä musiikkia. Tuleepa lisää kokemusta tältäkin saralta ja ohjelmistoakin löytyy ihan kohtuullinen määrä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Viljo

Ei nyt ihan yksittäisenä keikkana tuolla tavalla, mutta intissä käsky kävi, että nyt soitetaan tuolla ja tuolla hengellistä musiikkia. Niin ikään kerran tuli Raisiossa soitettua srk-talolla erilisessä tilaisuudessa Raision kerhon kanssa jonkin sortin uskonnollista musiikkia.

Ei kait näitä tällasia minulla ole sen enempää ollut. Naantalin kirkossa olen saanut parhaat kylmät väreet. Siellä on aivan mahtavaa soittaa isolla konserttisoittimella. Mikaelin kirkko Turussa puolestaan oli esteettisesti hieno paikka soitella...
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

A-H

Mä olen Jaakko Löytyn bändissä ollut soittamassa kirkoissa ja oltiin me viime kesänä herättäjäjuhlillakin Seinäjoella ja ihan perus ev.lut pohjalta. Herättäjäjuhlien keikka oli muuten ehkä erikoisin missä ikinä soittanut - 4000 ihmistä istuu penkeillä hiiren hiljaa ja varsinkin biisien välissä se hiljaisuus oli outoa. Omilla keikoilla kun asia ei yleensä niin ole...

Kyllä kirkossa on erilaista vetää, soundimaailma on oma juttunsa, niin hyvässä kuin pahassa. Ja onhan se hienoa, että pääsee sakastiin ns. backstagelle kun sinne ei yleensä ole menemistä :-)

A-H

Lainaus käyttäjältä: A-H - 20-01-2010, 13:02:37
Mä olen Jaakko Löytyn bändissä ollut soittamassa kirkoissa ja oltiin me viime kesänä herättäjäjuhlillakin Seinäjoella ja ihan perus ev.lut pohjalta. Herättäjäjuhlien keikka oli muuten ehkä erikoisin missä ikinä soittanut - 4000 ihmistä istuu penkeillä hiiren hiljaa ja varsinkin biisien välissä se hiljaisuus oli outoa. Omilla keikoilla kun asia ei yleensä niin ole...

Kyllä kirkossa on erilaista vetää, soundimaailma on oma juttunsa, niin hyvässä kuin pahassa. Ja onhan se hienoa, että pääsee sakastiin ns. backstagelle kun sinne ei yleensä ole menemistä :-)

Tuolla näkyy olevan kuvakin
http://www.seinajoenherattajajuhlat.fi/index.php?mact=Album,m6,default,1&m6albumid=16&m6returnid=84&sivu=84

risto

Lainaus käyttäjältä: Dragspel - 20-01-2010, 01:05:30
... Onko muilla vastaavia kokemuksia?

70-luvun jälkipuolelta n. 10 vuotta eteenpäin soittelin oikeastaan pelkästään gospelbädeissä, kirkoissa ja muissa, etupäässä ev.lut tilaisuuksissa. Silloin soitin tosin vain kitaraa, haitareista en silloin tiennyt vielä yhtikäs mitään.

Johan

Olen ollut muutaman kerran soittamassa edesmenneiden pelimannikaverien siunaustilaisuuksissa ja  muistotilaisuuksissa ja parissa hartaustilaisuudessa, joista osa on soitettu kirkoissa ja osa seurakuntasaleissa.
Lisäksi olen säestellyt muutamissa aamunavaustilaisuukissa hengellisiä lauluja eräässä lomakeskuksessa.
Nuo kirkkokeikat ovat akustisilta ominaisuuksiltaan melko mahtavia, mutta haasteellisia, koska sopivaa repertuaria jouttu aina vartavasten valmistelemaan, sillä hengellistä musiikka ei juuri muuten tule soitettua.

Viljo

Jostain syystä nämä hengelliset jutut jää mieleen. Ehkä juuri niiden erikoisuuksien vuoksi esim. akustiikka, yleisö. Vaikea on kuitenkin mitenkään laittaa jotain keikkaa ylitse muiden erikoisuudellaan. Eräskin soitto on jäänyt mieleen, kun kaverin kanssa soitettiin M.A. Nummisen On sika Kunnossa. Kissaksi ja jänikseksi tietenkin pukeutuneena. Toinen soitti kitaraa ja minä kissapuvussa haitaria.

Dragspel

Lainaasopivaa repertuaria jouttu aina vartavasten valmistelemaan, sillä hengellistä musiikka ei juuri muuten tule soitettua.

Siinä kai se "juttu" onkin, kun joutuu kuitenkin hieman miettimään, mikä sopii , mkä ei. 

A-H

Erikoiskeikat saavat jatkoa perjantaina, nimittäin lupauduin pikkujäbän päiväkotiin soittelemaan 2-rivisellä (omaan tuotantanto tiätty, toim.huom.) lastenlauluja ja perinteistä suomi kansanmusaa.

Viljo

Lainaus käyttäjältä: A-H - 09-02-2010, 09:53:29
Erikoiskeikat saavat jatkoa perjantaina, nimittäin lupauduin pikkujäbän päiväkotiin soittelemaan 2-rivisellä (omaan tuotantanto tiätty, toim.huom.) lastenlauluja ja perinteistä suomi kansanmusaa.

..."Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt..."

Lastenlaulut on just pop.