Suomen Harmonikkaliitto

Nuotit järjestykseen

Aloittaja Hannu S, 02-03-2016, 11:51:10

« edellinen - seuraava »

Hannu S

Kuinka monelle on tuttua käyttää tuhottomasti aikaa nuotin etsimiseen. Onhan se jossain, kunhan vain löytäisin? Ajattelin tehdä itselleni tuollainen nuotistotietokannan, mistä löytyy heti onko nuottia, mikä nuotti, missä muodossa ja mistä löytyy. Menee varmaankin aikaa, kun kaikki on tietokantaan syötetty, mutta pikkuhiljaa...... TV, hannu

olli

Mikä ohjelma?  Minulla on levystö (siis kaikki tallenteet) MSAcces-tietokannassa.  Sinne olen tehnyt myös mm. ruokareseptit ja osoitteistoni :D  Ne nuotit, jotka olen itse kirjoittanut Capella-ohjelmalla ovat luonnollisesti koneella järjestyksessä.  Ne löytyvät myös pdf-muodossa.   Vanhat paperinuotit (joita en ole koneelle kirjoittanut) ovatkin sitten "vain" mapissa satunnaisessa järjestyksessä :P
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

Giulietti

Nuottivihot- ja kirjat ovat vielä selkeitä, mutta nuo erilaiset irtonuotit joita on kertynyt vuosien aikana ovat itselläni ongelmana. Pitkään on ollut tarkoituksena saada skannattua nuo joten löytyisi aina koneelta helposti. Tosin edelleenhän niitä irtonuotteja saisi etsiä, mutta voisipa ainakin tulostaa puuttuvan sivun jos ei siihen hätään löydy.

KiSaKo

Hauskaa nähdä että joku muukin on löytänyt Klaanin nuottien tietokannan muodostamiseen (tai minkä tahansa muun aiheen tietokannan), minulla on ollut samoja ajatuksia. Korttimallikin on tehty, muuta ei enää tarvitsisi kuin syöttää nuotit sisälle.

Hannu S

Vähän summassa valitsin tuon Klaanin, kun ei jaksa kaikkia alkaa vertailemaan, mutta näyttää olevan todella toimiva tietokantaohjelmisto.

Hermanni

Tuttu ongelma- onkohan minulla tätä nuottia ja mistä sen löydän?  Itse ratkaisin tämän ongelman niin, että laitoin ensinnäkin kaikki nuotit mappeihin. Eikä mapituksessa niiden tarvitse olla missään järjestyksessä. Sitten tein excel-taulukon, jossa pystysarakkeittain on kirjattu mapin/kasan tunnus ja siihen alle nuotit lueteltuna alenevassa järjestyksessä.
Haku tapahtuu Excelissä CTRL+F -toiminnolla ja hyvin pelaa. Haku löytää helposti kaikki, eri mapeissa olevat saman kappaleen nuotit. Myöhemmin olen lisännyt ko. taulukkoon nuotin kohdalle lisäsarakkeen, jos nuotti on digitaalisessa muodossa.

Johan

Olen tehnyt vastavaa tiedostoa itselleni jo pitkään kaiken maailman irtonuoteille.
Skannatun materiaalin löytää helposti koneelta, samoin nuotinnusohjelmalla tehdyt nuotit, sovituset ja trasponoinnit yms.
Kirjoista olen skanannut siällysluettelot koneelle omaksi teiodtokseen jolloin niitä on koneella helpompi selata jotain etsiessään.
Lisäksi on vielä useita erillisiä nuottitiedostoja joissa on eri yhteistyökumppanien kanssa touhuttavasta usein erilaisista sovituksista yms. koostuvaa materiaalia koottu omiin nimikko faileihinsa ja niistä jo kertyy huima määrä tidostoja ja materiaalia.

Tämä on projekti, joka ei näytä koskaa valmistuvan, materiaalia tulee lisää enemmän kuin niitä saa järjestykseen;-)

Noista järjestetyistä nuoteista on kyllä kiva koota keikkakohtaisia aineistoja, jotka sitten keikan jälkeen palauttaa kansioihinsa. Siinä pitää olla tiukana, jotta tehty arkistointityö ei mene hukkaan.

Asiaan pitäisi keskittyä oikein päätoimisesti useiksi päiviksi, mutta ajankulua tuntuu olevan muutenkin.

Johan

Hermanni

Paljon nuotteja löytyy Toivelaulukirjoista. Ohessa 1-20 kirjojen sisällysluettelo.