Suomen Harmonikkaliitto

Ontuva Erikson haitarilla

Aloittaja olli, 18-02-2016, 14:04:06

« edellinen - seuraava »

olli

Terve kolleegat!
Sain otsikon nuotin, mutta haitarin bassot ovat nyt ongelma.  Ilmeisesti en voi koko nuottia laittaa tähän, mutta ilmoittakaa kuka on halukas auttamaan, niin laitan nuotin sähköpostiin :D
Kyseessä on siis Tapsa Rautavaaran sävellys
https://www.youtube.com/watch?v=SpjESEykWe8
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

olli

Kiitos pietrodeiro kommentistasi ;)  Sain eilen hieman yksinkertaisemman pianoversion, josta voin työstää haitariversion.  Se aiempi nuotti on painettu, todennäköisesti alkuperäinen Georg Malmstenin sovitus.  Siinä on erikseen laulustemma ja säestysstemma sekä basso.  Ei kuitenkaan sointumerkkejä lainkaan, on kuitenkin d-mollissa.

olli

Kiitän kommentistasi jälleen ;)  Noista nuoteista minulla on ainakin "Kuolleet lehdet", jonka olen jotenkin onnistunut jopa soittamaan haitarilla. En erityisesti kaipaa lisää noita laulelmia, olen varsinaisesti "perinteisen haitarimusiikin" ystävä.  Kerhomme ohjelmistokin vaatii oman työnsä, joten nämä nuottihommat jäävät vähemmälle näin talviaikaan.  Olemme kerhossamme viimeajat yrittäneet panostaa stemmasoittoon :D  Itse olen opetellut kakkosta :P  Jotkut kappaleet kuulostavat jo opettajankin korvaan hienolta - eli kehitystä tapahtuu koko ajan  ;D