Suomen Harmonikkaliitto

Haitari reppu haisee!

Aloittaja accordionist, 16-07-2015, 19:15:40

« edellinen - seuraava »

accordionist

Eli ongelmana on uusi harmonikka reppuni, joka haisee siltä kuin olisi ollut vanhan talon varastossa. Haju on ummehtunut, ja homemainen. Kangas on kuitenkin hyvässä kunnossa ja ulkopuolisesti ei mitään likaa näy, on ollut 24h ulkona tuulettumassa, olen pessyt käsin pyykinpesuaineella ja laittanut ulos kahdeksi päiväksi kuivumaan ja repun sisään laittanut astian jossa kahvinpuruja (ehdotettu kikka). Mitään muutosta ei ole tapahtunut, haju on suorastaan kurkkua karvasteleva. Olisiko kenelläkään vielä jotain ässä neuvoa hihassaan ? Reppua en viitsi lähettää takasin ja vaihtaa, koska todennäköisesti muutkin reput haisevat samalta. Itse mietin että jos laittais repun säkkiin ja pakastimeen.

-Topi

PaRisto

Moro,

Onhan niitä erilaisia kemikaaleja saatavana millä voidaan poistaa hajua.. vaikka tollanen ? Softcare Hajunpoistaja 300 ml, en ole kokeillut.
Toki itse reklamoisin myyjää, eteenkin jos on liike. Onhan ne voineet kastua tms. ja jos huono tuuri käy niin herkimmät allergikot voivat saada oireita!

t. PaRisto
PaRisto

kallek

Voisi kokeilla konstia, jolla ainakin vaellusalusasuista (jotka haisevat aivan hirvittävältä muutaman vaelluspäivän jälkeen) saa hajun pois. Käytä pesuaineena etikkaa.

accordionist

Kiitos vinkeistä. Täytyypä alkaa testaileen!

-Topi