Suomen Harmonikkaliitto

Ensimmäinen OMA harmonikka?

Aloittaja Minde, 12-06-2015, 23:19:29

« edellinen - seuraava »

Minde

Vinkkejä tähän.  Olen siis nyt harjoitellut isän Kouvolalla ja, jos on olemassa joku hieman saman  suuntainen edullinen, saman tyyppinen soitettava, , nii  kerro ihmeessä.  Giulietti kuulostaa mukavalta,  mutta on aivan liian kallis! Halvimpia ok pelien merkkejä kaipailisin!?
Minde

mlut

Minulla on ylimääräisenä 4 äänikertainen Borsini. Se on mielestäni oikein 'käteenkäypä' ja kiva soittaa.
Sain hankituksi itselleni kohtuu hinnalla Borsini-casoton. Myynti-ilmoitukseni on muusikoiden netissä.
Borsini on mielestäni ihan hyvä merkki-tuote, siinä kuin moni muukin. Jostain syystä se ei kuitenkaan ole, ainakaan Suomessa, kaikkein myydyimpien merkkien (Kouvola, Pihlajamaa, Bugari, Giulietti, ..) joukossa.

olli

Kokeile ihmeessä erilaisia pelejä ;)  Ei kannata ostaa "sikaa säkissä"!  Omani olen ostanut Leinon Sepolta Rovaniemeltä.  Bugari Silverin uutena (vaihdossa meni Giulietti Traviata), Titano Firen käytettynä.  Olen ollut molempiin erittäin tyytyväinen.  Sepolla on asiakasystävällinen toimintatapa (lue Hanurilehdestä mainos).  Hän lähettää pelin kokeiltavaksi matkahuollon kautta.  Asiakas saa kokeilla ja perehtyä peliin viikon verran.  Ellei miellytä, pelin voi palauttaa matkahuollon kautta.  Seppo maksaa rahdit molempiin suuntiin.  Saattaa kuulostaa mainokselta, mutta homma perustuu omiin kokemuksiini. :D
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

ftamt

Kun kotimaisia ei enää tehdä, niin kannattaa ostaa italialainen harmonikka. Ne ovat merkistä riippu-
matta jokseenkin yhtä hyviä. Muun maalaisista haitareista luottaisin vain Hohneriin. Hyvä käytetty
ja lähiaikoina huollossa ollut harmonikka saattaa olla jopa laadullisesti parempi ja halvempi hankinta, kuin uusi.
Toivo

Minde

Olli ja Oki; Juu kokeilen tietysti, enkä osta sikaa säkissä. Hyvä sen olla pitää  :) eli mukava soitettava. Isä, vaikka ei enään itse Kouvolaa soitakaan, niin ei anna omasta Kouvolasta remmejä kiristää. Olen, kikkaillut, että saan suunnilleen mukavan soittoasennon. Mietin myös ostavani vaan omat remmit :-D jotka voin sitte aina vaihtaa, kun soittelen. Mä kyllä luulen,että toi paappa/isä joutuu tuolta vielä Kouvolankin kimppuun, kun ei pysy nahoissaan, jos mä alan oikeasti olemaan aika hyvä jossain :-D Nyt Isän suurin haave on soitta yhdessä, joku biisi. No siihen on vielä matkaa, kun tasoero on valovuosi, mutta sen ilon haluisin isälle suoda!
Minde

PaRisto

Moi Minde
Odottelen juuri huollosta 3äk 60-70luvun la melodiosaa. Soitin on kyllä kokenut paljon vuosien varrella mutta siihen on vaihdettu mm bassoremmi sekä diskantin näppäimien huovat. Huollosta tullessaan siinä on uudet palkeet, vahaus, viritys ja kielien mahat on käyty läpi / uusittu.
Ota yhteyttä jos kiinnostaa. Soitin on Vantaalla. Voin muutenkin auttaa asiassa.
T. Pa Risto
PaRisto

rockola

Lainaus käyttäjältä: PaRisto - 17-06-2015, 20:57:07
Odottelen juuri huollosta 3äk 60-70luvun la melodiosaa.
Minulla ensimmäinen peli, jolla edelleen lähinnä soittelen, 2äk La Melodiosa n. vuodelta 1970. Lienee ns. nuorisomalli. Ei ole huollettu tai muutenkaan kohdeltu nätisti, jäi jopa vahingossa viime talveksi kylmälle mökille. Soi silti minun korvaani miellyttävästi, ei falskaa mistään, jne. On mulla tuolla pöydän alla Kouvolan pelikin, mutta se painaa niin hemmetisti että harvemmin tulee kaivettua sitä esiin.