Suomen Harmonikkaliitto

Rockway.fi laajentaa haitariin

Aloittaja htoyryla, 17-06-2015, 18:09:32

« edellinen - seuraava »

htoyryla

Huomasin sähköposteista, että kotimainen, lähinnä rock/pop-musiikkiin suuntautunut, nettikursseja tarjoava palvelu on julkistamassa pianoharmonikan kurssin.

Tuossa ennakkotietoa https://youtu.be/UAl1Iro2M6Y (en edes katsonut itse... pianohaitarin kurssia kun en tarvitse).

Mitä Rockwayhyn muuten tulee, niin olin taannoin joitakin kuukausia heidän palvelun tilaaja. Kuukausimaksulla pääsi käyttämään kaikkia opetusmateriaaleja. Lähinnähän siellä oli kitaraa, bassoa, rumpuja, jotain laulamisesta, biisinteosta ja äänittelystä. Kitaraa meinasin opetella lisää, mutta eipä tullut usein käytettyä heidän kursseja, joten peruutin tilauksen. Että sen takia ne mulle vielä noita maileja lähettää.

olli

Katsoin esittelyn.  Rolandilla veti jotain jonkin matkaa.  Eipä kiinnosta, mutta jolla on pianohaitari ja haluaa oppia lisää, niin miksipä ei ;)
Ellei tiedä minne on menossa, joutuu todennäköisesti jonnekin muualle!

htoyryla

Lainaus käyttäjältä: olli - 17-06-2015, 18:20:52
Katsoin esittelyn.  Rolandilla veti jotain jonkin matkaa.  Eipä kiinnosta, mutta jolla on pianohaitari ja haluaa oppia lisää, niin miksipä ei ;)

Mä luulisin, että tuo on eniten suunnattu kosketinsoittajille, jotka ovat jo ennestään heidän kohderyhmää. Ja se selittää miksi kurssi on juuri pianopelille.

Sähköpostissa luki mm.

"Kurssimateriaali on suunniteltu ihmisille, jotka osaavat jo jonkin verran soittaa koskettimia ja taitavat musiikin perusteorian.

Jos bändisi kaipaa sointiinsa autenttista harmonikkasoundia tai haluat muuten vain soitella kurttua kesäiltana nuotion ääressä, tulee tämä kurssi sopimaan juuri sinulle."

kultakala

Yes  ;D Pianohaitaria on varmasti helpompi lähestyä kuin näppäinversiota. Kellepä nyt koskettimisto ei olisi edes jollain tavalla tuttu? Lisäksi ovat edullisempiakin, mutta joidenkin mielestä on perisynti soittaa halpaa pianohaitaria.

Nettikurssit on hyvä asia. Sellaisen voi kuka vain löytää sattumalta netissä surffaillessaan ja mahdollisen kiinnostumisen myötä ilmoittautumiseenkin on matala kynnys. Kaikista perinteisin tapa joka johtaa musiikkiharrastukseen on se, että pitäisi eka syntyä musiikkiperheeseen, jolloin henkilön täytettyä jotain 5v mama/papa pistää soittotunneille. Suvussani kukaan ei soita mitään, mutta netin (youtuben) kautta mäkin haitarista kiinnostuin.  ;D
Soitatteko te Sibeliusta? -En, haitaria vaan!

Pukari

Lunkan Taisto näköjään opettaa nuo pianohaitariopinnot. Olen päässyt katsomaan nuo tanssimusiikin eri lajit, joissa Taisto yhtenä opettajana. Kannattaa katsoa, jos tanssimusiikki yhtään kiinnostaa, koska koko genre käyty läpi hienosti todella selkein esimerkein.

Nopeasti tulee selväksi, miksei sillä pelkällä haitarilla pärjää, kun soitetaan ihan perustansseja, jos tavoitteena soittaa muutakin kun humppaa ja valssia.

Pu