Suomen Harmonikkaliitto

Hanuriotteita

Aloittaja eikkajuhani, 17-01-2015, 22:16:38

« edellinen - seuraava »

eikkajuhani

Kävin tuolla `tuubin` puolella katsastelemassa ja kuuntelemassa mm. ihan mestarismiesten soittoja.  Pistipä silmään esim. tällainen Oleg Sharov jonka soitosta ei juuri moittimista löydy, mutta katsokaapa miehen otetta hanurista --  eipä siinä juuri ole minkäänsortin ohjekirjoja kunnioitettu ! Lähinnä näyttää siltä että mies pitelee hanuria pelkällä vasurilla..... Sitten taas tuo nuori neiti, Natalka kun soittaa - on niin helpon näköistä että kalatkin näyttävät tanssivan... :) :)
Onnellinen on se joka omistaa toimivan hanurin...tai jopa pari...

Giulietti

Olen Oleg Sharovin soittoon liittyen kommentoinut aiemminkin, olen häntä ollut kuuntelemassa useammankin kerran, viimeksi viime syksynä Finlandia talolla Veikko Ahvenaisen 85-vuotisjuhlassa. Tavannutkin olen hänet joskus kymmenkunta vuotta sitten Ikaalisissa. Periaattessahan hän pitää harmonikkaa juuri niin kuin pitääkin, eli soitin lepää sylissä omalla painollaan eikä ole sidottu tiukasti kiinni soittajaan kuten monesti näkee tehtävän. Ei myöskään käytä selkäremmiä joka onkin aivan turha ja sitoo soittimen liian tiukasti soittajaan. Soitto on rentoa ja virtuoosista, kuten venäläisillä mestareilla yleensäkin.