Suomen Harmonikkaliitto

Minun kultani (O. Laihanen)

Aloittaja Hermanni, 11-09-2012, 22:01:01

« edellinen - seuraava »

Hermanni

Hei,
Tähän Onni Laihasen jenkkaan haeskelen nuottia. Oheisesta linkistä kuulet, kuinka itse maesto "rynkyttää" jenkkaa omalla persoonallisella tyylillänsä.

http://www.youtube.com/watch?v=Ghvaxo4ZNE0&feature=player_detailpage

T. Hermanni

ftamt

Tähän jenkkaan ei ole koskaan tehty painettua nuottia, sillä olen itsekin opetellut sen suoraan levyltä.Ei löydy 70 Dallapé-vihkosta eikä muista Dallapén irtonuoteista. Dallapé
oli ainoa, joka julkaisi Onnin sävellyksiä nuotteilla. Kyllä sen levyltäkin saa, kun etenee
tahti tahdilta ja tämä "Dallapén" esityshän on poikkeuksellisen selvä-ääninen näin vanhaksi levytykseksi.
Toivo

Hermanni

Jos nuottia ei todellakaan löydy, niin tässä olisi talkoilun paikka. Itse olen harrastajasoittelija, mutta nuotit tunnen ja MuseScorea olen käyttänyt ja sillä nuotteja piirtänyt. Omaa sävelkorvaa en voi kehua, paitsi sillä, että Onnin soiton tunnistan heti. Jos muita vappaehtoisia ei löydy, voin tehdä luonnoksen, jota asiantuntijat voivat muokata.
Mikä Onnin soittotyylissä on niin poikkeavaa- palkeen käyttö ja erikoiset soinnut.
Mitä mieltä ollaan?

ftamt

Onnilla on monta tunnistettavaa piirrettä. Yksi on koristenuottisarjat. Kun muut soittavat eteen yhden koristenuotin, niin Onni lisää niitä toisinaan pitkän sarjan. Onnin soitossa on hienot nyanssit ja iskevä rytmi palkeen käytössä.Mielestäni hän on suomalaisista soittajista
soittanut hienoimmin tangot, jenkat ja swing-tyyliset foxtrotit.
Toivo

poikkikulma

Moikka  :D Onko tässä kysymyksessä Laihasen jenkka minkä nimi on Löysin Mä Kultani Kaunoisen ihan sanojen mukaan myös nimikin vai onko eri kappale, kun en aina muista noita nimiä vaikka kappleen osaisi soittaakin , tuon em mainitun jenkan ainakin tunnen ja nuottikin siitä on olemassa , toinen asia löytyisikö sellaiseen valssiin nuottia keltään kuin Jääkkukkia sitä soiteltiin joskus 70 luvulla paljon mutta on päässy unehtumaan jo koko kappale  :o

Hannu S

Löysin mä kultani kaunoisen on myös Onni Laihasen kappale, mutta ei ole sama sävellys kysymyksessä. Kyllähän tuohon Minun Kultani nuotin voisi kirjoittaa kuuntelemalla, mutta tuota Onnin ja Vilin soittoa ei vain voi kopioida. Se on vaan niin kuin Toivo aiemmin kirjoitti. Sanatkin ovat hienot Malmstenin Ykän laulamana, vaikka sanat taitaakin olla Tatu Pekkarisen.

Nuotti tuohon Jääkukkia valssiin varmaankin löytyy, kun ehdin etsimään ja skannaamaan, joten laitan tulemaan, kun ehdin.

Hannu S

Laitatko sähköpostiosoitteen, niin laitan tulemaan.

poikkikulma

Moikka ! Voit lähettää tuohon kirjekuoressa olevaan osoitteeseen tulee kyllä perille  :D ja kiitos etukäteen  :D