Suomen Harmonikkaliitto

Transivox

Aloittaja Viljo, 06-01-2012, 11:31:46

« edellinen - seuraava »

Viljo

Sain Sveitsistä sähköpostia mieheltä, joka on kerännyt Farfisan urkuhaitareita. Hänen uusin hankintansa on Farfisa Transivox Model TX 12 M ja etsii kovasti ohjekirjaa. Onko siis jollain:

- Transivoxi(e)n ohjekirjaa /-kirjoja? Kopio riittää,
- tietoa tarkemmin Transivoxien mallinimistä?

Huomasin myös, että minulla on mennyt Galleriassa Farfisan kuvat kahteen eri kansioon. Yhdistän ne tässä jossain kohtaan yhdeksi kansioksi.
Otsa kurttuun ja kädet hanuriin!

Viljo

Hiljasta on tämän asian suhteen. Ei taida näitä vanhoja farfisan pelejä kauheasti olla Suomessa - ainakaan sellaisia, mitkä ovat yhä käytössä?

Viljo

Joo. Tässä taitaa olla korjauksen lisäksi vielä keräily harrastuksena. Siis se, että on haitari ja manuaali, ei vain haitari.. täydellisempi setti.

Hannu S

Hei,
Minullahan on tuollainen Farfisan Transifox ihan toimiva peli. Ruotsalaisella järjestelmällä. En ole soitellut sillä muutamaan vuoteen, on laatikossaan. Kutsun sitä "tappaja haitariksi". Painaa kuin synti. Pitäisi käydä läpi kaikki mapit ja hyllyt, voisi vaikka löytyä jotain ohjekirjaa, muttei suomeksi - ruotsiksi ehkä. Muistaakseni jalkapedali siitä meni rikki viimeksi kun soitin.

Tv, Hannu S

KurttuPaavo

Minä kanssa korjasin n. 10 vuotta sitten veljeni Farfisa Transicordin, oli muutama oskillaattorikela poikki, Petäjäveden Radio-ja TV- museolta löytyi ukko joka teki 3 uutta kelaa. Tuommoisen kun purkaa ja korjailee, niin koko huone kyllä pitää olla varattuna puuhaan, eivät kovin huoltoystävällisiä ole. Transicordin kytkentäkaavio mulla saattaa vielä ollakin, muuten lähettivät ihan postikirjeenä Italiasta tuon. Olikohan Galanti-tehtaalta, en muista varmasti enää.

mahu

Mulla on Hohnerin joku electravox N sähkö/urkuhaitari. Se oli ruottalaasella järjestelmällä mutta kolvasin piuhat uudelleen niin sain siitä suomalaisen järjestelmän. En ole keksiny haitarille mitään käyttöä mutta antaa sen odottaa niitä aikoja ku innostun soittamaan humppaa tai iskelmää. ne sopii tuolle ku nenä päähän.

Dragspel

Minulla oli joskus Excelsior Genavox; harmonikka oli 3-äänikertainen, kohtuullisen monipuolinen urkupuoli lisänä. Urkuosa vaati erillisen vahvistimen ja lisäksi jalkapedaali, josta säädeltiin äänenvoimakkuutta, toimi myös jonkinlaisena etuvahvistimena.

Nykyisin elektronisena laitteena toimii Roland fr7b ja vanha Solton ms10, näiden lisukkeina pari modulia.