Suomen Harmonikkaliitto

mikähän kaksirivinen kannattaa ostaa ja mistä

Aloittaja htoyryla, 16-09-2011, 22:14:57

« edellinen - seuraava »

htoyryla

Tuo alkuperäinen postaus oli minulta kolmisen vuotta sitten. Ostin sitten Castagnarin G/C -pelin uutena ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Mulla ei ollut mitään erityistä syytä ostaa juuri G/C-peliä, mutta eipä tullut siinä vaiheessa muita vastaan. C/F-peli olisi loppujen lopuksi voinut olla monikäyttöisempi minun tarpeisiin. Olen joka tapauksessa jo lapsena oppinut soittamaan niin että katson nuotista tarvittaessa apua, vaikka nuotti olisi eri sävellajissa, kunhan molemmat ovat jotenkin tuttuja sävellajeja.

mahu

Itselle aikoinaan kun innostuin haitarinsoitosta tuli isona yllätyksenä että piti 350euroa maksaa 5-rivisestä jossa napit jäi pohjaan ja puolet äänistä särisi, ilmaa vuoti niin että hiukset hulmusi. Menin silloin musiikkiliikkeeseen sillä oletuksella että alle satasella saisi jotain, mutta ei.

Ostin tuota aikaisemmin samasta liikkeestä satasella uuden akustisen kitaran.

Piitta

Heippa vain, tämä ketju taitaa sopia minullekin, kun aloin haaveilla pienestä ja helposta soitinpelistä, lähinnä kesäiltojen viihdykkeeksi itselleni ja ehkä taitojen karttuessa muillekin. Joskus ennen teini-ikää olen isän 5-rivisellä harjoitellut Lentävän kalakukon pianotaustalla, mutta sitten tuli teini-ikä ja kaikki soittelu jäi. Nyt keski-iässä vois taas olla tällekin aikaa. :)

Pari iltaa on mennyt nyt tämän Vapaalehdykkä-sivuston selaamiseen, (isoja mustia aukkoja sivistyksessä on umpeutunut, huikea sivusto, kiitos ylläpitäjälle ::)) ja alkuperäinen päähänpinttymä venäläisestä harmoskasta on saanut lisää vettä myllyyn. Mietinkin, että ostanpa sian säkissä (juu tiedän, ei pitäisi, mutta elämä on 8)), ja kokeilen ensin tätä: http://www.tori.fi/uusimaa/Pieni_soma_haitari_24388728.htm?ca=7&w=3
Minkähänlainen mylly tuo Veselka-malli lienee, ihan uteliaisuudesta voisin maksaa tuosta tuon muutaman kympin. Jos joku on tutustunut kyseiseen malliin, niin ruusut ja risut esiin.

edit. korjattu typo mallinimestä

mahu

Kyseessä on ns. Venäläinen garmoska. htoyryla taitaa täälä olla niitä harvoja jotka kyseisen pelin soittamisesta jotain tietää. Ei ole siis niitä perinteisiä suomalaisia 2-rivisiä haitareita mutta omaksi iloksi soittamiseen varmaan yksinkertaisempi vaihtoehto.

huru.ukko

Kyllähän tuolla idässä näillä soitellaan,, Mutta on varmaan aikamoista arpapeliä kun tuolta netistä halvan garmoshkan ostaa, Sieltä voi tietysti saada ihan kohtuullisenkin soittopelin , mutta myös vehkeen mikä ei kelpaa kun verkon painoksi,, Ja mikä oleellista gasmoskat ovat kyllä raskaampia mekaniikkansa ansiosta soittaa kun nämä länsimaiset (Italialaiset) 2-riviset
https://www.youtube.com/watch?v=Pr3ZgN8onRA

Piitta

^juu, htöyrylän videoita olen selannut tubesta, ja eipä se ainakaan innostusta vähentänyt tähän itäpeliin. Mutta taidan sittenkin olla väärässä ketjussa, tuollahan oli ihan harmoska-ketjukin erikseen. Siirryn siis sinne. Kiitos vastanneille. :)

Vajaarivinen

Olen tätä ketjua lukenut ja hiukan muitakin. Yli viisikymppisenä aloittelevalle soittajalle on täällä paljon infoa. Kiitos teille siitä.